MANIFEST: LEEFSTIJL GEZONDHEIDSZORG HET ALTERNATIEF (Petitie Het Roer Moet OM)


Gast

#551

2015-03-24 20:29

Het geeft een krachtig signaal naar de overheid

Gast

#552

2015-03-25 01:34

't Moet gewoon BETER !

Gast

#553

2015-03-25 11:45

Omdat ik het zo ontzettend zat ben, zo kwaad, verbijstert en dat we door EEN systeem ons laten manipuleren, voor de gek laten houden terwijl er ZOVEEL, zo ontzettend veel geld bij de verzekeraars zit en ook in Den Haag waardoor het totaal losgeslagen is. Criminelen zijn het die in een "democratisch" land het zover kunnen laten komen. Als er nu niet ingegrepen wordt zal het nooit meer rechtgezet kunnen worden.

Gast

#554

2015-03-25 12:29

Ik werk in de thuiszorg en ik zie mijn beroep uitgehold worden.
De zwakkeren van onze samenleving worden (weer) de dupe.

Gast

#555

2015-03-25 14:19

Omdat ik absoluut vind dat het roer om moet. De gezondheidszorg wordt steeds beroerder, duurder en minder toegankelijk. Bovendien komt de zeggenschap steeds meer bij de verkeerden terecht, namelijk de zorgverzekeraars. Zij houden geld over/ maken winst met iets waar geen winst zou moeten zijn.

Gast

#556

2015-03-25 19:55

Mijn man was van 1973 t/m 1997 huisarts toen hij plotseling overleed. (Ook door het harde werken?!). Nu is mijn dochter huisarts en is het hartverscheurend om te zien hoe hard en hoeveel zij wordt gedwongen te werken. Het ergste is dat zij vindt dat er door de bureaucratie, dus papieren invullen, veel te weinig tijd is voor de patiënt zelf!

Gast

#557

2015-03-25 20:16

Omdat goede zorg voor iedereen betaalbaar moet zijn.

Gast

#558

2015-03-25 22:55

omdat deze en voorafgaande regeringen de gezondheidszorg uitgehold hebben,Mw.Schippers doet alsof we een businessdeal zijn,poppetjes in een veld,ze heeft geen respect voor mensen.
het is echt te erg je hoort ziekenhuizen niet te laten concureren,maar samen werken,die vrouw weet niet waar ze het over heeft,laat haar maar eens een maand aan een bed mee werken!

Gast

#559

2015-03-26 19:34

Iedereen heeft recht op goede zorg! Geen ongelijkheid!!

Gast

#560

2015-03-27 17:04

De verzekeraars moeten zich niet met de gezondheidszorg bemoeien. Schoenmaker blijf bij je leest.

Gast

#561

2015-03-27 19:15

De veranderingen in de zorg gaan niet goed, hier is geen draagvlak voor!! Dit kabinet moet stoppen

Gast

#562

2015-03-27 19:39

Het is schandalig dat de zorgverzekeraar zoveel macht heeft. Een slechte zorgverlener prijst zichzelf uit de markt, dat heet marktwerking. Geen bemoeizucht van bovenaf!

Gast

#563

2015-03-27 21:48

Dit is mijn manier om tegen het huidige beleis te stemmen

Gast

#564

2015-03-27 21:52

Dit is mijn manier om tegen het huidige beleid te stemmen

Gast

#565

2015-03-28 07:12

Omdat het zo niet verder kan

Gast

#566

2015-03-28 18:35

Omdat de rol van de zorgverzekeraars te groot is en de bemoeienis met inhoudelijke gezondheidszorg het terrein van de arts moet zijn en blijven. Gescheiden verantwoordelijkheden om belangenverstrengeling te voorkomen is veilig. Nu hebben de zorgverzekeraars teveel inhoudelijke invloed

Gast

#567

2015-03-29 10:28

Omdat inderdaad het roer om moet gezondheidszorg wordt onbetaalbaar. Is één. Grote commerciële. Troep !!!!! Witte boorden criminelen eruit!!!!!
Gast uit Franeker

#568 Gezondheid en participatie

2015-03-29 11:04

Als vrijwillig 'thuismaatje' bij (asiel)migranten krijg ik steeds meer te maken met mensen die niets meer begrijpen van de brieven die ze in de bus krijgen.
Heel logisch, vind ik, omdat het nieuwe beleid zo versplinterd is dat gemeentes zichzelf in de vingers snijden. Want mensen die, zoals ik, contact hebben met Jeugdzorg/ Pleegzorg/ bewindvoering en wat er nog meer komt kijken bij de 'probleemgezinnen', worden er dagelijks mee geconfronteerd dat de systemen van de gemeentes nog niet zijn opgetuigd. Zo vallen er steeds meer mensen tussen de wal (gezond samen leven) en het schip van deze overheid.
Wanneer komt het inzicht dat dit zo niet verder kan?


Gast

#569

2015-03-29 13:08

Wij hebben recht op betaalbare en goede zorg.

Gast

#570

2015-03-29 14:19

Het roer moet om!!

Gast

#571

2015-03-29 15:46

Omdat ik ook vind dat het systeem anders moet, in Canada kan je gewoon naar tandarts, ziekehuis, alles zit in belastingen, Cuba een arm land heeft een van de beste zorg in de wereld, ook omdat ik vind dat nederland USA aan het nabootsen is, arm, armer is de slogan, verder aktie tegen de toenemende macht van de grote bedrijven, en het overgeven van die macht door de regeringen omdat deze bedrijven gewoon zeggen, niet mee eens dan gaan we, mensen in armoede achterlatend, ik ben voor een standaard inkomen voor iedereen werk of niet, dit maakt werk meer deelbaar omdat door innovatie er steeds minder personeel nodig is, pas nog op tv in zembla of ander programma.

Ik heb vertrouwen in de SP van roemer, deze mensen moeten meer gesteund worden, die zijn de laatste verkiezingen door deze rijken helemaal afgebroken weet je nog door de media wel te verstaan, werk zat dus..

In engeland krijgt een arts gewoon basisloon, en hoeft nooit om te kijken naar papierwerk en zo, zijn loon is echt zeer veel lager dan hier maar zijn wel meer tevreden omdat ze juist zichzelf kunnen wijden aan zorg en niet papierwerk, eerlijk gezegt is kapitalisme ook verouderd, we hebben uitdagingen voor ons maar dit kan niet samen verrijking van een minderheid, handjevol mensen die driekwart van de wereld hebben en nog niet tevreden zijn, eigenlijk allemaal van onze centen.

Dus kom Robin Hoods, weg met dat Pluche.


vrg ijpelaar


Gast

#572

2015-03-29 16:24

ik wil zelf baas blijven over mijn zorg, en niet dat de ministers en de ziekenfondsen alles maar voor ons beslissen.

Gast

#573

2015-03-29 17:50

Ik heb getekend om weer een socialer systeem in de gezondheidszorg i te krijgen en om een menselijk bestaan voor de ouderen te behouden!dat loopt nu gevaar !

Gast

#574

2015-03-29 20:39

Om de ethisch onakseptabele preponderantie van alle zorg-
verzekeraars die absoluut een zwaar nadeel meebrengt van
patiënten als zwakste partij in meer dan een opzicht,
ABSOLUUT te keren. De huisarts tracht de patiënt te genezen, de zorgverzekeraars -als verlengstuk van de rijksoverheid-
sloopt niet slechts de patiënt, doch ook de huisarts. Rijks-
overheid en zorgverzekeraars trachten voor de zoveelste
maal -opnieuw eo ipso aangetoond- slechts ZICHZELF te
verrijken. De H. Augustinus (eveneens filosoof) stelde reeds: ""Wat is het verschil tussen de Staat en een ROVERS-
BENDE?""

Gast

#575

2015-03-30 06:57

Ik werk in de jeugdzorg en zie in mijn werk hoe groot de puinhoop is, sinds 1 januari. En wie gaat die puinhoop opruimen? Wie zorgt er dat kinderen, gezinnen de hulp krijgen die ze nodig hebben? En wie zorgt er dat gekwalificeerde professionals hun werk fatsoenlijk kunnen blijven doen?Met alle faciliteiten die ze daarbij nodig hebben? Daarnaast zie je dat de ziektekostenverzekering alleen maar duurder wordt voor mensen die gebruik maken van gezondheidszorg. Als je nl. iets mankeert, dan is verhoging van eigen risico gewoon premieverhoging. En dat terwijl veel mensen die iets mankeren, vaak lagere salarissen hebben.



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...