MANIFEST: LEEFSTIJL GEZONDHEIDSZORG HET ALTERNATIEF (Petitie Het Roer Moet OM)

ervaringsdeskundige

#501 Re: In deze reactie kan ik mij heel goed vinden

2015-03-12 17:40

#16: -  

 

WH

#502

2015-03-12 18:37

Marktwerking in de zorg maakt de zorg zelf ziek! Marktwerking betekent dat de consument de vrije keuze heeft om in te kopen waar hij/zij wil. Wil je goedkope kleding, ga je naar de Wibra. Maar dan moet je niet zeuren over de kwaliteit. Wil je meer kwaliteit of meer service of advies, ga je naar een speciaalzaak. Je bent meer geld kwijt, maar kan ook meer verwachten. Bij de zorg werkt het niet zo. De zorgverzekeraar zit ertussen. Je hebt helemaal geen vrije keuze, want de zorgverzekeraar bepaalt (in steeds grotere mate!). Ik ben er van overtuigd dat de marktwerking in de zorg vooral veel meer kunstmatige vraag gecreeerd heeft. Zelftestjes op internet, met adviezen voor behandeling of medicatie en eindeloos veel heen en weer gestuurd worden in een ziekenhuis of dure DBC's.

De marktwerking moet UIT de zorg!


Gast

#503

2015-03-13 10:10

Wat wij werkzaam in de zorg indertijd al voorspelden is helaas uitgekomen. De macht ligt bij de zorgverzekeraars, dat is zorgwekkend en absoluut onwenselijk!

Gast

#504

2015-03-13 10:16

Ik heb al vanaf mijn geboorte exceem en ben afhankelijk van mijn zalven!!!ik vind het te triest voor woorden.

Gast

#505

2015-03-13 10:57

De uitbuiting moet nu stoppen.....er is niets menselijks meer aan dit systeem, het draait nu om macht en geld.

Gast

#506

2015-03-13 12:24

Als fysiotherapeute heb ik dag voor dag te maken met de desastreuze gevolgen van het huidige beleid, de buitensporig scheefgetrokken machtsverhoudingen tussen zorgverleners en de grootmoloch van de verzekeraars.
De zorg is geen markt, en dient niet in handen te zijn van commercieel werkende bedrijven met een absurde overhead!

Gast

#507

2015-03-13 22:19

Over de zieke mens geen winst gemaakt worden. Geen marktwerking.
De zieke mens mag zich niet te veel gaan voelen...(schuldgevoel omdat zij "duur" zijn)
De artsen moeten hun werk goed kunnen doen waarbij de zorgverzekeraar een stap van het beoordelen terug moet doen.
De macht van de zorgverzekeraar stevig inperken.

Gast

#508

2015-03-14 12:01

Ik geef mijn steun voor deze petitie maar ik betaal niks

Gast

#509

2015-03-14 12:32

Heb ook 30 jaar in de zorg gewerkt,en de zorg zien afbrokkelen naar een productie fabriek waar geld verdiend moet worden. De zorgmedewerkers worden opgejaagd om productie te draaien,met alle gevolgen vandien. Waar het echt omgaat: de zorg voor de zieke mens: is helemaal verdwenen.

Gast

#510

2015-03-15 09:43

een goede zaak.

Gast

#511

2015-03-16 07:48

Naar aanleiding van een artikel in De Correspondent ben ik verontwaardigd over het rendementsdenken van de verzekeraars en de negatieve effecten die dit heeft voor de werkdruk van husartsen, de uitholling van de kwaliteit van de zorg en de kostenverhogende gevolgen.

Gast

#512

2015-03-16 09:52

Ik wil Nederland uit het moeras van de zorgverzekeraars. Ik wil dat ziekenhuizen en behandelaars verantwoording afleggen voor de kosten van de gezondheidszorg. Ik wil integratie van reguliere en complementaire gezondheidszorg. En dat deze petitie vruchten afwerpt natuurlijk! Vriendelijke groet en erg veel succes! Anja Breijer.

Gast

#513

2015-03-16 10:32

Heel hard nodig

Gast

#514

2015-03-16 11:25

Omdat de macht van de zorgverzekeraars veel te groot wordt waardoor de artsen de patiënt niet meer behandelen naar eigen inzicht & kennis maar volgens de altijd goedkopere richtlijnen van de zorgverzekeraars en dat is een slechte ontwikkeling !

Gast

#515

2015-03-16 11:59

Er klopt niets van.

Gast

#516

2015-03-16 14:17

Het oude systeem moet weer terug, Systeem met gemeentes brengt mensen zeer grote problemen kan er genoeg om mij heen.

Gast

#517

2015-03-16 14:50

Onkunde en graaicultuur vieren nog hoogtij, de verandering komt.

Gast

#518

2015-03-16 19:26

Toenemende ongelijkheid in de zorg, afbraak solidariteits principe, zorgen over geestelijke gezondheidszorg

Gast

#519

2015-03-17 10:16

Mijn vrouw is jeugd gehandicapt, heeft toch ruim 20 jaar gewerkt totdat zij, door artsen, verboden werd om nog te werken. Na een 20 tal epileptische aanvallen waarbij zij halfzijdig verlamd is geweest en een slecht kortetermijn geheugen aan heeft over gehouden, ze weet de dag niet = ma-di-wo etc. data en afspraken moeten allemaal genoteerd worden anders weet ze het niet. Zij is van multitasking terug naar singletasking gegaan. 1 karwij kan ze onthouden, tenzij dit complex wordt, een tweede kan er alleen bij als het 1e karwij wordt vergeten. Zij heeft een wajong uitkering met pgb voor dagelijkse ondersteuning. De PGB is ze nagenoeg kwijt vanwege bezuinigingen en het tegen gaan van misbruik. Haar uitkering is sinds 2013 met 10% gekort wegens inhouding van de ZVW ook dit gaat zonder blikken of blozen, krijg maar eens een salaris verhoging van 10% (afgezien van het bank management dan) niemand krijgt dit maar een achteruitgang is geen probleem.
We nemen steeds meer afscheid van een Nederlandse verzorging staat welke eerst door onze ouders is opgebouwd om de schulden van de rijken te betalen. PS ik heb namelijk geen recessie veroorzaakt maar moet deze wel verhelpen met mijn belasting geld. Schande aan hen die voor ons, de Nederlandse burgers, dit moeten besturen!

Gast

#520

2015-03-17 12:45

De zorgverzekeraars staan in dienst van hun klanten. Niet andersom. Ik bepaal nog altijd zelf welke zorg ik nodig heb.

Gast

#521

2015-03-17 12:49

Aanklikken van hokjes en zorgen dat de getallen kloppen heeft niets te maken met kwaliteit van zorg. Sterker nog: gaat ten koste van kwaliteit!
Ik heb het vak van POH gekozen om maatwerk te kunnen leveren, helaas wordt het op deze manier steeds lastiger.

Gast

#522

2015-03-17 12:59

Omdat politiek en verzekeraars alleen elkaar de bal toespelen en de belangen van patiënten en werkers in de zorg helemaal vergeten zijn. Naar buiten toe wordt geschermd met "kwaliteit" terwijl intussen het leveren van kwalitatief goede zorg onmogelijk wordt gemaakt door allerlei burocratische wildgroei en administratieve nonsens.

Gast

#523

2015-03-17 19:48

Ik erger mij al jaren aan de machtstoename van de zorgkostenverzekeraars en ben zelfs weg gegaan uit mijn oude baan als zorgverkoper bij het LUMC omdat mijn boosheid niet productief was.

Gast

#524

2015-03-18 10:56

OMDAT DE ZORG KOSTEN NIET MEER TE BETALEN VOOR EEN AOWWER

Gast

#525

2015-03-18 19:35

Het verbaasd me iedere keer weer dat de politiek zo kort van geheugen is. Is iedereen de woekerpolis affaire al weer vergeten ? Nietsvermoedende burgers wordt veel geld ontfutseld met als enig doel: meer winst voor de verzekeraars, oh ja en een belofte van gouden bergen voor de betreffende burger.
Dit soort bedrijven moet de zorg goedkoper maken ? Van één ding kun je nu vast uitgaan. Als dit geen parlementaire enquete oplevert, dan komt hij er over 10 a 15 jaar alsnog. En dan staat de politiek vast weer vooraan om er schande van te spreken. Die op geld beluste verzekeraars, schande, als we dat van te voren geweten hadden.......



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...