MANIFEST: LEEFSTIJL GEZONDHEIDSZORG HET ALTERNATIEF (Petitie Het Roer Moet OM)


Gast

#476

2015-02-06 20:36

Prima deze petitie! Er moet eindelijk eens iets gedaan worden en een petitie is goed begin! De -Zorg moet anders én voor iedereen gelijkelijk betaalbaar zijn!

Gast

#477

2015-02-07 11:03

Chronisch zieken en mensen met een beperking gaan er de laatste jaren onevenredig veel op achteruit in inkomen. Zou dit liever als hele maatschappij dragen.

Gast

#478

2015-02-08 20:43

Afbreken is dit

Gast

#479

2015-02-08 21:09

Het roer moet om in de Gezondheidszorg,

want zorg, in breedste zin van het woord, is een fundamenteel mensenrecht, en dat mensenrecht wordt door politieke onwil steeds meer met voeten getreden, en daar moet met zo groot mogelijke spoed een einde aan komen, opdat er geleerd wordt van de gemaakte fouten, en vooral opdat de samenleving kan beginnen te herstellen van deze onverdiende aanslag op haar meest kwetsbare leden.

Daarom: #PGBalarm + #ZorgAlarm = #ZorgCrisis

Gast

#480

2015-02-14 10:31

Hallo allemaal, de genoemde punten hebben ook mijn zorg. Zoals punt 6 dat er minder zorg wordt ingekocht....gaan mensen nog regelmatig naar de tandarts bijvoorbeeld of alleen als er iets stuk is?! Een relatief minder schrijnend voorbeeld en toch zeer actueel voor de afglijdende schaal die democratie heet. Het roer om in denken en doen! Sunca.
Pierre

#481 Re:

2015-02-14 10:32

#480: -  

 Zo is het!!!


Gast

#482

2015-02-16 11:19

Afbreken van de zorg, zorgt voor hogere kosten. Psychiatrische cliënten krijgen niet de zorg die ze nodig hebben en kunnen daardoor op straat komen hetgeen ervoor zorgt dat justitie hogere kosten heeft.
Patiënten gaan duurdere zorg opzoeken omdat dit in hun pakket zit. Foto's of mri et cetera. Ipv eerst naar een therapeut.


Gast

#483

2015-02-16 17:50

Nog steeds geen loon zorgverleners

Gast

#484

2015-02-17 07:59

Soms zijn er geen woorden, te erg.

Gast

#485

2015-02-17 08:08

Helaas is het broodnodig in Nederland omdat we een heel groot probleem hebben op gebied van zorg, en uitbetaling van onze gewerkte uren. We worden weggezet als komt goed maar ondertussen komen de herinneringsbrieven of nog erger binnen en onze passie voor onze zorgvrager in geding omdat we niet meer kunnen en onze zorgvrager de dupe hiervan wordt want wie helpt als die door het lint gaat en de zorgverlener geen kracht meer om te begeleiden omdat die moegestreden is van het door de staatssecretaris Van Rijn neergezette prullebak van ellende waar geen uitzicht meer in is.

Gast

#486

2015-02-17 12:19

Deze generatie politici hebben geen idee wat ze aan het kapot maken zijn.Ze hebben totaal geen empathisch vermogen. Zij voeren over de gehele linie een politieke genocide uit die een ieder treft. Jong en oud. Zij worden er alleen maar beter van. Ze beginnen eerst de ouderen op ruimen en de rest, de gehandicapten en een ieder die niet echt mee kan, volgt nog. Brussel helpt hier ook en handje aan mee.
een verwarde VVD sympatisant.
Gast

#487

2015-02-21 13:16

De plannen van dit cabinet moeten gestopt worden! Ik dacht altijd dat een progressieve, liberale en lichte rechtse orianatie had. Maar de plannen die dit kabinet wil door voeren kan ik niet voor mezelf verantwoorden! De zorg wordt duur en slecht.


Gast

#488

2015-03-05 17:13

Goed en noodzakelijk initiatief!
Gezond verstand, dat is wat er nodig is in Den Haag.
Maak toch eens gebruik van de werkers die elke dag met hun laarzen in de " gezondheidsmodder" aan het werk zijn!!

Gast

#489

2015-03-08 10:46

Goed initiatief!!!

Gast

#490

2015-03-12 06:32

Uitstekend. . Duidelijker acties : naar het Binnenhof , niet malieveld, samen met tandartsen pharmacie , en physio's ? Gedenk GOTTLIEB, Nico Tromp, en Oudenijhuis.

J.Roelofs. Tandarts.
Justine Bots Logopedis
Gast

#491

2015-03-12 07:18

Als logopedist vind ik dat mijn patiënten ook vooral lijden onder de steeds groter wordende macht van de zorgverzekeraars. Wij als logopedisten zijn steeds meer tijd kwijt aan administratieve verplichtingen waar wij aan moeten voldoen van de zorgverzekeraars... dit gaat allemaal ten koste van de behandeltijd van de cliënten. En tegelijkertijd verwacht men dat wij korter en effectiever behandelen


Gast

#492

2015-03-12 08:15

De zorg gaat totaal de verkeerde kant op! Wie kan er straks nog naar de logopedist of de fysiotherapeut?

Gast

#493

2015-03-12 08:55

trots op de huisartsen die deze actie voeren. Hulde!

Gast

#494

2015-03-12 09:24

Behalve voor huisartsen geldt dit ook voor paramedici. Ook logopedisten, fysiotherapeuten en psychotherapeuten etc. Moeten onder een acceptabel tarief aan het werk voor onacceptabele voorwaarden, gesteld door de zorgverzekeraars.

Gast

#495

2015-03-12 09:38

ik ben psycholoog in de basisggz en werk principieel zonder contracten, kan me helemaal vinden in deze petitie

Gast

#496

2015-03-12 11:08

als werknemer in de GGZ wordt nu steeds duidelijker dat het zorg-beleid (indicatie, verblijf, trajectbegeleiding) meer en meer gedicteerd wordt door de zorgverzekeraars. Dit kan echt niet...het gaat om mensen en de een heeft nu eenmaal een langduriger behandeltraject nodig dan de ander.

Gast

#497

2015-03-12 12:00

Het wordt hoog tijd om in actie te komen!
Als eerstelijns vrijgevestigde logopedist merk ik al jaren de nadelen van de marktwerking in de zorg. Ons zorgsysteem wordt steeds meer uitgehold en de kwaliteit van de geleverde zorg staat op het spel. Wanneer wordt er eindelijk eens geluisterd naar de deskundige werkers in het veld en de patienten i.p.v. naar de zorgverzekeraars, die als opdracht hebben te bezuinigen. (Para-)Medische goede zorg en financiele doelstellingen gaan niet samen!

Gast

#498

2015-03-12 12:12

Helaas teveel bezuinigingen op de verkeerde plaatsen. Graag overleg en niet eenzijdig iets op laten leggen door de grote zorgverzekeraars. Mijn huisarts is mij goud waard, laat haar beslissen wat ik nodig heb en niet een meneer van de verzekering die ik niet ken. Daarnaast merk ik als logopedist dat wanneer ik meer middelen tot mijn beschikking heb en meer kan studeren ik een hogere kwaliteit heb en daardoor efficiënter kan werken. Dit zal bij de huisartsen niet anders zijn.

Gast

#499

2015-03-12 12:22

Graag gelijkwaardige onderhandelingsposities voor ALLE partijen binnen gezondheidszorg!

Gast

#500

2015-03-12 12:48

als logopedist in een vrij gevestigde praktijk lig ik wakker van alle ontwikkelingen in de zorg. Zorg moet steeds goedkoper en er wordt steeds meer verwacht van de zorgverlener.



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...