MANIFEST: LEEFSTIJL GEZONDHEIDSZORG HET ALTERNATIEF (Petitie Het Roer Moet OM)


Gast

#1126

2015-09-10 09:09

Ik ben werkzaam als GZ-psycholoog in een eigen praktijk. De wurggreep van de zorgverzekeraars wordt steeds sterker. Alle eisen, ge- en verboden die niets te maken hebben met kwaliteitsbevordering vragen veel inspanning en tijd, die niet meer besteed kunnen worden aan de persoon waarom het zou moeten gaan: de cliënt.

Gast

#1127

2015-09-14 07:04

Te veel macht zorgverzekeraars en farmaceutische industrie!!
Zorg is onbetaalbaar geworden. Schandalig!!

Gast

#1128

2015-09-14 09:49

Omdat ik vindt dat er een vuist gemaakt moet worden tegen alle verslechterden veranderingen. Het heeft op zoveel levens grote inpact, mensen moeten het niet langer nog accepteren, moeten zich verzetten en niet maar alles over zich heen laten gooien!

Gast

#1129

2015-09-14 19:29

Er is niet voldoende tijd genomen voor de transitie in de zorg waardoor de toch al kwetsbare groep mensen die het treft aan haar lot wordt overgelaten. Dat is geen zorgzame samenleving.

Gast

#1130

2015-09-19 10:10

Marktwerking, winst maken, concurreren i.p.v. samen werken en de graaicultuur stimuleren over de rug van zieke mensen is a sociaal.
Ik vind dat echt niet kunnen.

Gast

#1131

2015-09-19 13:19

Dit gesodemieter van dit flut kabinet moet eens tot een halt worden geroepen! Er is al teveel kapot gemaakt in dit land. Die boevenbende in de kamer moeten wij weg kunnen stemmen toch?, met of zonder referendum. Vergeten zij ze dat zij er namens ons zitten, wij hebben het kabinet gekozen. En moeten dan ook het recht hebben om ze naar huis te sturen. Recessie is voorbij?, o ja dacht het niet. Iedereen gaat weer meer betalen. Het kabinet geeft je er een euro bij maar pikken het met andere maatregelen terug. Zorgverzekeraar
premie gemiddeld €7,00 omhoog. En eigen bijdrage wordt €385,00. Enz. Hoezo recessie is voorbij? Wordt nog duurder om te overleven. En al die vluchtelingen snap ik wel. Wij zouden ook graag een plek hebben waar het veilig is.Maar wie zegt mij niet dat
er tussen deze stroom aan vluchtelingen
geen IS monsters mee komen. Straks zijn ze op een mooie manier hier binnen gekomen en snijden je strot eraf.

Gast

#1132

2015-09-21 15:46

omdat we altijd ons eigen risico helemaal moeten betalen, medicijnen moeten betalen(eigen bijdrage), ons pensioen gelijk blijft en ik niet meer naar het ziekenhuis durf te gaan als ik iets heb.

Gast

#1133

2015-09-27 08:26

Deze petitie is pure noodzaak voor mij, als AOW'er met klein pensioen ben ik niet langer in staat mijn ziektekosten te betalen, zodat mijn gezondheid op het spel staat.
Onder mijn generatiegenoten is er sprake van een explosieve stijging van zelfmoord, mede te wijten aan het asociale zorgstelsel, waarbij de armsten onder ons hetzelfde zorgkostenbedrag betalen als de allerrijkste miljardairs. Terug naar een inkomens gerelateerd Nationaal Ziekenfonds,

Gast

#1134

2015-09-28 14:35

Omdat het hele zorgstels afgebroken wordt. Het is voor de gewone man niet meer te betalen en de verzekeraars hebben miljarden in kas

Gast

#1135

2015-09-30 13:16

Gezondheid is een continuüm en is een geboorterecht en is individueel. Hierbij passen geen marktwerkingsprincipes.
Winstoogmerk mag niet tussen behandelaar+middel in richting patiënt staan maar vanuit de vraag van de patiënt moet behandelaar optimaal op individu kunnen reageren. Beperkingen zitten toch al in de aard van de ziekte en de behandelmogelijkheden qua kennisstand.

Gast

#1136

2015-09-30 16:42

omdat de ouderen die echt zorg nodig hebben deze niet krijgen of veel te weinig, mantelzorg is voor bijna alle ouderen niet haalbaar, dus ophouden met bezuinigen op, in elk geval, de ouderenzorg, voor er nog meer ongelukken gebeuren en om te voorkomen dat mensen misschien dagen lang bewusteloos of dood in huis liggen!!

Gast

#1137

2015-10-02 20:30

Ik vind dat ze het ziekenfonds nooit hadden moeten afschaffen. Ik leef op bijstandsniveau en de kosten van zorgverzekering, eigen risico en dan ook nog de eigen bijdragen drukken zwaar op mijn budget. Precies zoals jullie zeggen: het roer moet om!

Gast

#1138

2015-10-05 10:39

Omdat zorg voor iedereen toegankelijk moet blijven, de winsten geherinvesteerd moeten worden in de toegankelijkheid tot zorg en niet uitgekeerd mogen worden aan het veel te grote management van zorginstellingen, laat staan aan dubieuze belangenverstrengelingen.


Gast

#1139

2015-10-10 18:58

De Reden dat ik deze petitie heb getekend = eenvoudig
Gelijke Rechten zijn er momenteel niet, het is niet betaalbaar voor iederéén !! Hoe?? Kun je dát NU Zorg noemen??? Vreemd toch?
Er is geen sprake van Zorg! Want zorgen doe je voor elkaar & met elkaar ..met Liefde in je Hart.. dat betekent respect hebben voor elkaar & Gelijke rechten voor iedereen,,Want: Wij Zijn Allen Gelijk Waardig!! Maar zo wordt de "Zorg" momenteel Niet uitgedragen... & dat moet veranderd worden.
Met Vriendelijke Groet,

Henriëtte

Gast

#1140

2015-10-11 09:28

Het roer moet om
Els Kleingeld

#1141 Minima extra gekort door eigen bijdragen in ziektekosten

2015-10-12 18:48

Door de jaarlijkse eigen bijdrage in de ziektekosten gaan de mensen met een minimumuitkering er alleen al dit jaar

€ 375,-- op achteruit. Dit is op geen enkele wijze gecompenseerd en heeft velen in de schulden gestort. Dat zorgt voor extra stress en daardoor weer voor meer ziektekosten.


Gast

#1142

2015-10-14 09:27

Omdat er in denhaag maar van álles word besloten maar ze vergeten dat mensen die afhankelijk zijn van zorg diep in de problemen komen en niet alle de zorg maar een uitkering van 883 euro nu ook nog chronisch ziekte geld in pikt hun liggen er niet van wakker ik wél en zo komen we stééds lager onder de armoede grens genoeg is genoeg laten ze maar 3mnd van die uitkering leven niks meenemen leeg huis spullen halen bij de kringloopwinkel dan piepen ze wel anders ze gebruiken ons geld voor onzinnige dingen maken veel blunders en wie is de kul de gewone man en chronisch zieken

Gast

#1143

2015-10-14 12:01

Omdat het HOOG tijd is

Gast

#1144

2015-10-14 18:27

Omdat het roer echt om moet!!

Gast

#1145

2015-10-15 16:50

Omdat het schandalig is dat men steeds meer moet betalen en mindere zorg krijgt, en het smijten met geld moet ook stoppen.
En ja, we hadden de beste zorg ter wereld!!!!!

Gast

#1146

2015-10-15 16:59

Omdat dit voor mij een belangrijk onderwerp is.

Gast

#1147

2015-10-15 20:03

Omdat ik er achter sta.

Gast

#1148

2015-10-18 13:24

Er is teveel onduidelijkheid op dit moment in de gezondheidszorg. Er worden taken bij de gemeente neergelegd, die dit helemaal niet aankunnen of niet weten hoe ze het moeten geld moeten besteden. Daarbij wordt de gezondheidszorg uitgekleed en onbetaalbaar!

Gast

#1149

2015-10-18 15:54

nou eigenlijk rilde ik altijd al als ik haar zag mocht haar vanaf het begin al niet hoe ze koud en medogeloos de homeophatie aanviel ze gaat over lijken

Gast

#1150 Re: ja inderdaad hadden waarom moet dit kapot?En nog belangrijker wie stopt haar

2015-10-18 15:56




Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...