Burgemeester van Bloemendaal, Ruud Nederveen moet blijven


Gast

#26 Re: 100% mee eens! weg met zulk tuig

2014-08-06 18:19


Gast

#27 Re: Re:

2014-08-07 12:06

#25: Bloemendaler - Re:  

 Dat hij niet boven de partijen is mijn eigen mening op basis van de paar keer dat ik hem heb zien spreken.

Dat het meeluisteren niert strafbaar is doet niet terzake. Als ik met iemand van de gemeente bel moet ik er op kunnen vertrouwen dat er niet wordt meegeluisterd oid. Vertrouwensbreuk. Excuses zijn te makkelijk. Het was een weloverwogen beslissing van Nederveen en de excuses zijn er alleen omdat het uitgelekt is, niet omdat het hem werkelijk spijt. Ja, het spijt hem dat we het te weten zijn gekomen.


Gast

#28 Re: Re: Re:

2014-08-07 12:59

#27: - Re: Re:  

Voortaan wordt het tevoren gevraagd of men bezwaar heeft tegen opname van een telefoongesprek heeft de burgemeester verklaard. Wat is trouwens het verschil of de ambtenaar meteen opschrijft wat u hem via de telefoon vertelt of dat hij het opneemt en het later opschrijft?


Gast

#29

2014-08-07 14:26

 Tja, van te voren vragen had hij meteen moeten doen. Het verschil tussen iets opschrijven en afluisteren snap je zelf ook wel denk ik. Heeft met fatsoen en vertrouwen te maken.

Begrijp me goed, ik vind het een prima kerel en wat mij betreft wordt de volgende ook een vvd'er (dat vind ik in Bloemendaal vrij logisch) maar Nederveen is het vertrouwen kwijt.


Gast

#30

2014-08-07 17:03

Na de herhaalde tendentieuze, eenzijdige en beschadigende publiciteit in het Haarlems Dagblad, is dit een welkom maar te beperkt tegengeluid.

Gast

#31 Re:

2014-08-07 19:31

#30: -  

Daar sluit ik me graag bij aan. Jammer dat berichtgeving zo zelden beperkt blijft tot vermelding van feiten en bronnen, zodat de lezer/kijker zelf een oordeel kan vormen.


Gast

#32 Re:

2014-08-08 12:36

Nogmaals: het was geen afluisteren maar het opnemen van gesprekken door de gesprekspartner (een ambtenaar) om het later te kunnen uitwerken tot een verslag. Einde discussie wat mij betreft..


Gast

#33

2014-08-08 15:38

Hou je rug recht, Ruud!
groene bloemendaler

#34 positie Burgemeester

2014-08-08 20:29

Het Volkskrant artikel van Meindert Fennnema, een onafhankelijke observator, van 8/8/2014 doet duidelijk uit de doeken hoe de vork in de steek zit d.w.z. hoe de Slewes de zaak hebben zitten te verdraaien. Ze hebben een veldslag(je) net op punten gewonnen (reputatieschade burgemeester) maar de oorlog nu definitef verloren. De overgrote meerderheid van de Raad, behalve twee uit de bocht gevlogen "volksvertegenwoordigers" geeft onomwonden te kennen dat er niet gemorreld wordt aan democratisch genomen besluiten betr. bestemmingsplannen, volgens welke de bouw van een tweede landhuis juridisch onmogelijk is. Er is geen enkele reden voor de heer Ruud Nederveen om niet met opgeheven hoofd door te gaan als bugemeester.

Opduwertje

#35 aanhoudende hetze HD

2014-08-09 11:20

Schandelijk is de nog steeds aanhouden hetze van het HD tegen de burgemeester. In het artikel van Meindert Fennema, 'Volkskrant/Opinie/In Bloemendaal is de maffia de baas' komt eindelijk de waarheid boven. Maar deze informatie krijgen de HD-lezers niet te lezen. Dit past niet in hun persoonlijke lastercampagne gedirigeerd door de maffia. HD lezers,... jullie zijn belazerd.  

 

de krantenlezer

#36 Re: aanhoudende hetze HD

2014-08-12 09:19

#35: Opduwertje - aanhoudende hetze HD 

 beste opduwer

in de column van de heer fennema staan aantijgingen richting slewes die niet zijn onderzocht. waarom niet? de klagers over de slewes weigeren namelijk nadere informatie te verschaffen uit angst. dan is gedegen onderzoek niet mogelijk en blijft alles hangen in de sfeer van onbewezen beschuldigingen. waar hebben we  eerder gehoord over onbewezen beschuldigingen? juist, in de tv-uitzendingen over de burgemeester, waar veel mensen zich over opwinden. nu gebeurt hetzelfde. dus: neem pas iets voor 'waar' aan als mensen beschuldigingen kunnen onderbouwen.  

Gastspreker

#37

2014-08-14 21:45

Opduwertje heeft gelijk!!!

Gastspreker

#38

2014-08-14 21:46

Ps.

Ook de groene Bloemendaler trouwens.......

Gast

#39

2014-08-16 12:01

Lees vooral het (papieren) Haarlems Dagblad van 16 augustus 2014 met de verhelderende interviews met wethouder De Rooij en burgemeester Nederveen. Daaruit blijkt duidelijk wat een vreselijke mensen de Slewes zijn.

Rupsje nooit genoeg krijgt nu een burgemeester die zijn rugrecht houdt . Goed gedaan hoor burgemees

#40 Re: Re: 100% mee eens! weg met zulk tuig

2014-08-17 10:41


Gast

#41

2014-08-18 15:52

Als lid van R.B.Bloemendaal zijn wij zeer content met deze bestuurder v.d.zanden Tech dienst

Gast

#42 NATUURLIJK BLIJVEN!

2014-08-19 14:18

Wie zonder zonden is, werpe de eerste steen!

Jullie zouden eens moeten weten wat al mijn "onhandige' jeugdzonden waren.

Gelukkig weten alleen mijn allerbeste vrienden zulks.

Natuurlijk moet deze burgermeester aanblijven.


Gast

#43

2014-08-19 15:25

Goed initiatief want deze hetze is niet fair
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende werelden
Opduwertje

#44

2014-08-21 19:47

Wat een misser die 'Paul van Riessen' . Dat jij je hebt laten lenen voor deze hetze ! Ik zocht al een een naam voor het derde ezeltje in de bouwput Elswoutshoek : Rob, Hans en de derde is Paul.

Dhr. Fennema had het bij het rechte eind; `In Bloemendaal is de maffia de baas`.

Deze maffia is echt te ziek voor woorden: oude zooi ( 20/25 jaar geleden ) gebruiken om je zin te proberen te krijgen.

 

 


Gast

#45 Re:

2014-08-23 10:41

Sukkels

#46 Voorname bestuurder vertrekt

2014-08-23 11:00

parool.nl/parool/nl/5/POLITIEK/article/detail/251049/2009/06/30/Voornaam-bestuurder-vertrekt-naar-Bloemendaal.dhtml

Altijd leuk om dit soort berichten opnieuw te lezen!

Hoe onze burgmeester opkomt voor blauw bloed, dreigde met motie van wantrouwen tegen de wethouder en als politicus is hij niet bang scherpe bewoordingen te gebruiken. 

Ik denk dat Bloemendaal deze burgemeester verdient en ik gun hem dan ook een tweede termijn als burgemeester in Bloemendaal.

 

Voornaam bestuurder vertrekt naar Bloemendaal

 
30-06-09   10:36 uur
 
 
Nederveen, die vandaag is geïnstalleerd als burgemeester van Bloemendaal, stamt uit een zogeheten riddermatige familie. Dat betekent dat zijn familie in de middeleeuwen bestuursfuncties uitoefende. Foto Jan van Breda
 

 

AMSTERDAM - Het was een kenmerkend incident in het optreden van gemeenteraadslid Ruud Nederveen (VVD): toen Saar Boerlage, oud-raadslid en vaste inspreker, zich neerbuigend had uitgelaten over 'mensen met blauw bloed', schoot Nederveen de adel te hulp. 

Mensen met blauw bloed werden door de uitspraak van Boerlage 'gediscrimineerd' en konden beledigd zijn, aldus Nederveen (55). Boerlage beloofde zich voortaan genuanceerder uit te laten over deze bevolkingsgroep. 

Nederveen, die vandaag is geïnstalleerd als burgemeester van Bloemendaal, stamt uit een zogeheten riddermatige familie. Dat betekent dat zijn familie in de middeleeuwen bestuursfuncties uitoefende. Toen hij eens met een ander raadslid over Nederland vloog, wees hij hem de landgoederen uit het familiebezit aan. 

Nederveen is sinds 2002 raadslid voor de VVD. In debatten over kunst en cultuur was hij een van de spelbepalers. Met zijn voorname houding, natuurlijk gezag en wat bekakte stemgeluid lijkt de burgemeesterspost in Bloemendaal hem op het lijf geschreven. 

Als politicus is hij niet bang scherpe bewoordingen te gebruiken. Een paar maanden geleden dreigde hij met een motie van wantrouwen tegen wethouder Carolien Gehrels (Cultuur) als hij niet nog eenmaal het woord kreeg in de commissievergadering. Het liep met een sisser af. 

Tegenover Gehrels kon hij zich ook meer bestuurlijk opstellen. Hij gaf haar graag openlijk advies om lastige zaken op een bepaalde manier aan te pakken. 

De bestuurlijke houding liet hij nog sterker zien als voorzitter van de commissie Algemene Zaken. De commissievergaderingen trekken vaak veel belangstellenden, van Wallenbewoners tot krakers, en het kan lastig zijn de orde te bewaren. Nederveen deed dat op besliste wijze, zonder mensen tekort te doen, maar ook zonder de burgemeester in de knel te brengen. Ook als plaatsvervangend voorzitter van de gemeenteraad trad hij met overtuiging op. 

Nederveen volgde opleidingen tot beeldhouwer, danser, theoloog en jurist. Zijn laatste baan was directeur van de brancheorganisatie voor de dans. 

Hij zit sinds zijn negentiende in allerlei besturen en heeft een indrukwekkende lijst nevenfuncties. Vorig jaar kwamen daar vragen over, omdat hij voorzitter is van het bestuur van toneelgezelschap Dood Paard. Dat ontvangt subsidie van de gemeente. Nederveen zag er aanvankelijk geen probleem in, maar om de schijn van belangenverstrengeling te vermijden, kreeg fractievoorzitter Eric van der Burg de kunstsubsidies in portefeuille. (ADDIE SCHULTE)

Gast

#47

2014-09-05 14:35

Laat iedereen die deze petitie heeft getekend,die nog even doorsturen naar degenen die in zijn of haar e-mail adresboek staan, zodat er nog meer ondertekenaars komen. En naar je Facebook vrienden natuurlijk!