Burgemeester van Bloemendaal, Ruud Nederveen moet blijven

In de uitzendingen van RTV Noord-Holland en EenVandaag, in de afgelopen maand, werd Ruud Nederveen, burgemeester van Bloemendaal diverse malen in een kwaad daglicht gezet. Hier zou sprake zijn van intimidatie, maffiapraktijken en het muilkorven van de regionale pers. Nu is er ook een petitie gestart voor het ‘ontslag van Ruud Nederveen’. Tijd voor een tegengeluid! Afgelopen tijd is er sprake geweest van een bijzonder eenzijdige beeldvorming vanuit de pers omtrent het functioneren van de burgemeester van Bloemendaal. Het is tijd om de daadwerkelijke feiten boven tafel te halen en aan te tonen wat hier werkelijk aan de hand is.

Alle negatieve berichtgeving is terug te leiden naar het conflict omtrent het landgoed Elswouthoek van de gebroeders Slewe. Zij willen een tweede hoofdgebouw op het landgoed bouwen, wat volgens de wet op landgoederen niet mogelijk is. Alle middelen worden in de strijd geworpen door de broers Slewe. Verdachtmakingen en ambtenaren onder grote mentale druk zetten, convenanten ondermijnen waarin de gemeente Bloemendaal laat zien dat zij tot grote compromissen bereid waren. De gemeente Bloemendaal weet echter met de wet aan haar zijde de rug recht te houden. En dat is tegen het zere been van de Slewes. Eerst wordt de fractievoorzitter van de VVD in een slecht daglicht gesteld, en als dat niet lukt, dan maar de burgemeester die als kop van jut moet dienen met als doel om toch een tweede hoofdbebouwing op hun landgoed te mogen realiseren. En echt geen middel blijft onbenut. Na een mislukte motie in de gemeenteraad nu dus een petitie tegen onze burgemeester die zijn taken uitstekend uitoefent.

Teken deze petitie voor een tweede termijn van Ruud Nederveen als burgemeester van Bloemendaal.

Door te tekenen geef ik Alexander van de Bunt toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.

Je ontvangt een e-mail met een link om je ondertekening te bevestigen. Om er zeker van te zijn dat u onze e-mails ontvangt, voeg dan info@petities.com to aan uw adresboek of lijst met veilige afzenders.

We zullen deze petitie adverteren aan 3000 mensen.