Eis het ontslag van Jozias van Aartsen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Eis het ontslag van Jozias van Aartsen.


Gast

#8476 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2014-09-12 12:24

#8472: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:    Weet je wat me aantrekt van jou "tests". Alsof je in staat bent tests voor me te maken. Wahahahaha, als je mijn IQ zou komen te weten zou je schrikken, maar die van jou is zeker in de norm, aan de lage kant.

 Als je je zou realiseren hoe verschrikkelijk veel er fout is in de twee (2!) zinnen die je schrijft,  dan realiseerde je je ook dat je geen enkele reden had om te lachen.


Gast

#8477 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2014-09-12 12:25

#8472: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  als je mijn IQ zou komen te weten zou je schrikken

  En of wij schrokken. We hadden namelijk niet gedacht dat een organisme met een dergelijk lage score überhaupt wel levensvatbaar zou zijn. Zo zie je maar weer, je kunt iedere dag bijleren. Nu jij nog.


Gast

#8478

2014-09-12 12:30

Ondertussen:

In de laatste tien dagen hebben zeven mensen getekend. 'Nuff said.


Gast

#8479 Re: Re: Re: Re:

2014-09-12 12:42

#8417: - Re: Re: Re:   You hear screaming "dead to the Jews"and turn your head. Puah!

We don't turn our heads, we expose your hypocrisy!

 

 


Gast

#8480 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2014-09-12 12:58

#8473: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Tuurlijki Anonimous, denk je dat Einstein begrip vond? alles loopt gewoon als door de eeuwen heen al voorgespeld..anonymous! Wat een intelligente id heb je zeg!


Gast

#8481 Re: Re: Re: Re: Re:

2014-09-12 13:00

#8479: - Re: Re: Re: Re:  

 Ook dit heb je moeten copieeren. ben je ooit in staat iets zelfstanding te bedenken en uit te drukken?

mmmm ik twijfel hierover

 

 


Gast

#8482 Puah

2014-09-12 13:01

PUAH! Dit is het einige echte.

Hier, allemaal voor jou, draaikop!


Gast

#8483

2014-09-12 13:12

 

Dit land is krankzinnig geworden

We zijn nu dus in de fase beland waarin onschuldige moslims zomaar door de autoriteiten uit hun huis worden gesleept. In een cel geplaatst, hun kinderen afgenomen. ‘Het is te hopen dat de kinderen nu niet denken dat Nederland een land is waar de staat zomaar mensen uit huis plukt’, schrijft NRC in zijn hoofdredactionele commentaar. Dit moet toch ironie zijn? Die kinderen wetennu dat de staat mensen zomaar uit hun huis plukt. Omdat ze moslim zijn.

De opmerking van NRC typeert de laffe houding van Nederland, waar Amnesty in een rapport keihard aantoont dat racisme institutioneel is bij de Nederlandse politie, maar de overheid dat gewoon glashard blijft ontkennen. Waar in reactie op de waarschuwing van de Nationale Ombudsman tegen racisme bij de overheid een gecertificeerde racist wordt aangewezen als zijn opvolger. Er is geen racisme in Nederland, hoor je overal, terwijl het blad Binnenlands Bestuur een expliciet racistische cartoon van Zwarte Piet plaatst en onze kinderen op school worden geïndoctrineerd met allochtonen- en Marokkanenhaat. Etnische minderheden worden dag-in, dag-uit vernederd, verdachtgemaakt en bedreigd maar als ze nou maar asjeblieft niet gaan denken dat we racistisch zijn.

Rechtsstaat slopen

NRC mijmert in verband met de uithuisplaatsing van de ‘Jihadkinderen’ wat over het falen van instanties. Nee, dit is islamofobie. Dit land is krankzinnig geworden. Vijftien jaar door de staat en door alle Nederlandse media gepropageerde, virulente moslimhaat hebben hun uitwerking niet gemist. We hebben een seniele minister die er geen enkel geheim van maakt dat hij onze rechtstaat wil slopen omdat anders de moslims het doen.

En hij krijgt groen licht van de hele door moslimhaat bevangen racistische teringzooi in de Tweede Kamer. Op het journaille hoef je ook niet te rekenen, dat laat zich braaf dicteren wat het wel en niet mag opschrijven.

En dat is hoe het is.

Met hondepis gewassen

Intussen schoffeert patjepeeër Roland Kahn in de Volkskrant de Marokkaanse Nederlanders die weigerden de hypocriete CIDI-advertentie tegen ‘Jodenhaat’ te tekenen. ‘Wij allemaal’ kwamen ook in opstand toen Wilders riep dat er ‘minder, minder, minder’ Marokkanen moesten zijn, mispelt Kahn.

Ik weet niet zeker wie Kahn met ‘wij allemaal’ bedoelt, maar ik vermoed dat het grofweg over dezelfde groep gaat die Wilders de afgelopen tien jaar groot heeft helpen worden. Daar hoort het CIDI ook bij. Met hetzelfde argument kwam Margalith Kleijwegt ook al, dat ‘zij’ toch ook solidair waren geweest toen Wilders ‘minder, minder, minder’ riep. Dan heb je je gezicht toch met hondepis gewassen? Al die jaren niks zeggen als Wilders moslims demoniseert, zegt ze te willen deporteren, ze vergelijkt met Nazi’s en de ene na de andere racistische maatregel voorstelt en dan moeten we onder de indruk zijn van wat gespeelde verontwaardiging als Wilders iets roept wat hij al jaren roept, omdat dan nu een keertje een nieuwsmedium er een nummertje van maakte.

Wit vullis

Moslims worden uit hun huis gesleept, gearresteerd omdat ze ervan worden verdacht te willen verhuizen, wat volgens mij ieders goed recht is. Waar blijft Kahns advertentie ‘Islamkritiek oké, maar dat is geen excuus voor moslimvervolging’?

Ik ken steeds meer Marokkanen – het soort Marokkanen dat je nooit in het nieuws ziet, want hoogopgeleid, goedbetaalde baan, betalen mee aan de uitkering van al dat witte vullis dat zijn dagen slijt achter de computer, kankerend op Marokkanen – die hier weg willen. Die zich bedreigd voelen in Nederland, die het zat zijn constant als verdachte te worden gezien, alleen omdat ze Marokkaan zijn. Niemand komt voor ze op, niemand spreekt zich uit tegen het walgelijke racisme.

Reet afvegen met de grondwet

Want het is oké. Het is oké om Marokkanen in onze schoolboeken af te schilderen als losgeslagen criminelen, om als minister openlijk je reet af te vegen met de grondwet als het om moslims gaat, om kinderen voor hun leven te traumatiseren omdat het moslims zijn. Stukje bij beetje worden we eraan gewend gemaakt dat moslims minderwaardige mensen zijn, met wie je mag doen wat je wilt. Vanuit de VVD is al voorgesteld ze op te sluiten in concentratiekampen.

Kijk naar het filmpje van de arrestatie van een kind in de Schilderswijk. Nederlandse politie, maar het lijkt Israël wel. Ga daarna moslims uitdagen hun paspoort in te leveren. Hoe hufterig is dat?

Roep vooral nog een keer dat ik een antisemiet ben, smerige racist!

 


Gast

#8484 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2014-09-12 13:14

#8480: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Serieus? Wil je jezelf vergelijken met Einstein?

 


Gast

#8485 Re: Puah

2014-09-12 13:16

#8482: - Puah 

 Het grappige is nochtans, dat wij aangetoond hebben hoe jullie draaien. En ook dat wil je dan weer gedraaid hebben naar jouw voordeel toe. Meen je werkelijk dat iemand jullie nog serieus neemt?


Gast

#8486

2014-09-12 13:21

Milton Mayer en de tijdmachine

 

Milton Mayer was een Amerikaans-joodse journalist die na de Tweede Wereldoorlog meer wilde weten over de motieven van “gewone” Duitsers die zich voor de oorlog achter het Naziregime hadden geschaard. Hiervoor reisde hij begin jaren vijftig naar een Duits provinciestadje, waar hij een jaar lang gesprekken voerde met tien (voormalige) Nazi’s. Deze gesprekken vormden de basis van zijn boek They Thought They Were Free: The Germans, 1933-45

In dit stuk laat ik Mayers “Nazi-vrienden” (zoals hij ze zelf noemt) voor wat ze zijn, en beperk ik me tot een gesprek dat hij had met één van zijn collega’s aan de universiteit van Frankfurt, waar hij tijdens zijn verblijf in Duitsland als gastdocent werkte.

Kleine stapjes

Mayers collega, een taalkundige, beschrijft zijn reactie op Hitlers dictatorschap, en de periode die daaraan voorafging (integraal hier te lezen, aanrader!). Hij vertelt hoe hij bleef wachten op een dramatische gebeurtenis die zo’n schok teweeg zou brengen, dat mensen massaal in opstand zouden komen. Het probleem was alleen dat die ene, grote schok nooit kwam.

Als de Naziboycot van Joodse bedrijven in 1933 direct gevolgd zou zijn door de grootschalige vergassing van Joden, had dit waarschijnlijk tot omvangrijke protesten geleid. In werkelijkheid werden beide gebeurtenissen gescheiden door een proces dat uit honderden kleine stapjes bestond. Elke afzonderlijke stap was hierbij steeds iets erger dan de vorige, maar niet genoeg om een grote schok te veroorzaken. Het resultaat: er gebeurde niets, totdat het te laat was.

Weersta het begin

Een steeds weer terugkerend thema in het boek is hoe het accepteren van (verhoudingsgewijs!) “lichte” uitingen van de Nazi-ideologie de weg bereidde naar de latere excessen. Zo schiep de stilzwijgende acceptatie van sociaal antisemitisme vóór het Hitlertijdperk de omstandigheden waarin de Joden later gestigmatiseerd en daarna vervolgd konden worden, zonder dat dit op noemenswaardig verzet stuitte.

Mayer haalt hierbij het Latijnse gezegde “Principiis obsta” (“weersta het begin”) aan, volgens dit essay een vast thema in Mayers overige werk. Mayer was ervan overtuigd dat mensen de morele verplichting hebben om een inschatting te maken van het meest waarschijnlijke effect van hun daden, waarbij een ongewenst resultaat in de toekomst voorkomen kan worden door het kwaad in een vroeg stadium in de kiem te smoren.

Tijdmachine

Zelf las ik Mayers boek voor het eerst in 2006, en een tijdje terug heb ik het weer eens herlezen. Hierbij kwam ik op het volgende gedachte-experiment. Stel, ik heb een tijdmachine, en ik reis daarmee terug naar het Nederland van, zeg, begin 2003. Daar krijg ik een groep van duizend mensen zo gek om met mij mee te reizen naar 2013. Laten we er vanuit gaan dat deze groep grofweg een dwarsdoorsnede vormt van de Nederlandse bevolking op dat moment.

Hier aangekomen, laat ik ze zien hoe in het parlement in alle ernst een debat wordt gevoerd over “het Marokkanenprobleem“; hoe de fractievoorzitter van de populairste politieke partij openlijk pleit voor “de aanpak van de grootste ziekte die ons land de afgelopen eeuw heeft gekend, de islam“; hoe volksvertegenwoordigers van dezelfde partij getooid met NSB symbolen in de Tweede Kamer verschijnen; hoe… nou, eigenlijk alles wat hier ook al staat.

Boevenbende

Hoe zouden die duizend tijdreizigers hierop reageren? Bedenk hierbij dat mijn tijdreizigers, in tegenstelling tot U en ik, niet het bijna tien jaar lange proces hebben doorlopen waarin racisme en vreemdelingenhaat steeds salonfähiger zijn geworden. Zij zijn niet via kranten, televisie en internet, stapje voor stapje, gewend geraakt aan de steeds luidere boodschap dat al onze problemen de schuld zijn van de Islam, van de Marokkanen, van de Oost-Europeanen.

Ze zijn ook niet blootgesteld aan een generatie politici die, uit angst om nog meer kiezers aan Wilders te verliezen, volop zijn meegegaan in de door diens partij gecreëerde frames, en aan een premier die een haatzaaiende, racistische boevenbende als de PVV glunderend een stoere club noemt.

Giftige draaikolk

Mijn inschatting is dat een groot deel van mijn tijdreizigers (en misschien wel een meerderheid) zich helemaal het apelazarus zou schrikken, en hevig geschokt zou zijn over de manier waarop politici, media en bevolking zich massaal hebben laten meevoeren in een giftige draaikolk van haat, angst en kwaadaardige domheid. Een proces dat, goedbeschouwd, nogal wat overeenkomsten vertoont met het relaas van Milton Mayers Duitse collega.

Na die vorige zin zal een aantal lezers misschien de onbedwingbare aandrang hebben om mij keihard “Godwin!” toe te roepen. Zal ik dan maar meteen iets over zeggen, zijn we daar gelijk vanaf. Natuurlijk suggereer ik hier geen directe analogie tussen het huidige Nederland en Nazi-Duitsland.

Hedendaagse islamofobie

Maar het onderliggende proces is wel degelijk hetzelfde als wat Mayer beschrijft: mensen die veranderingen die ze ineens niet zouden accepteren, uitgesmeerd over langere tijd, via kleine stapjes, volkomen normaal gaan vinden. Dat bijvoorbeeld hedendaagse islamofobie nogal wat overeenkomsten vertoont met het vooroorlogs antisemitisme, staat daar op zich los van.

Voor politici, journalisten en opiniemakers zou het wel een reden kunnen zijn om eens na te denken over wat zij aan zullen treffen wanneer ze in mijn fictieve tijdmachine naar 2023 afreizen, en over hun eigen bijdrage aan het resultaat. Of anders op zijn minst dat boek van Mayer eens te lezen.


Gast

#8487

2014-09-12 13:24

Tégen antisemitisme en vóór Marokkanenhaat? Geen excuus voor deze hypocriete vertoning

 

Dus een politieke anti-Marokkanen- en anti-islamagenda is geen probleem in dit land. Een debat over het Marokkanenprobleem in de Tweede Kamer moet kunnen. Dat behoort onder het kopje benoemen. Moslims in het parlement wegzetten als horizonvervuiling, dat hoort in de subcategorie ‘duiding’. Om ‘minder, minder, minder Marokkanen’ roepen: ach, een bevlieging.

Maar wat écht niet kan. Waar je ‘BN-ers’ mee in actie krijgt, is een aantal losgeslagen idioten die stuitend walgelijke dingen zeggen over Joden. Dan willen ze zich wel roeren, hoor. Want haat op de straat gaat ook zo veel verder dan door de staat gelegitimeerde discriminatie en stigmatisering, nietwaar.

Tuig van de richel

Die BN-ers, bekijk de lijst eens. Wat nog het meeste wringt, zijn de sympathieke mensen die zich associëren met tuig van de richel dat voor deze gelegenheid is gepromoveerd tot ‘prominent’ en ook mee mocht ondertekenen.

Hilarisch is dat Geert Wilders, de man die van racisme politieke winst wist te maken en die samenwerkt met gecertificeerde antisemieten en homofoben, ook was benaderd voor de actie door Esther Voet van het CIDI.

Wat wordt er eigenlijk met die advertentie ‘Geen excuus voor Jodenhaat’ gezegd? Dat racisme helemaal jofel is, maar antisemitisme niet? Dat de gevoelens van Marokkanen en moslims er niet toe doen? Dat wij niet-ondertekenaars achterlijk zijn en een lesje nodig hebben in fatsoen? Dat de kleine groep scanderende randdebielen synoniem staat voor de rest van de moslimgemeenschap? Dat wij geen onderscheid kunnen maken tussen de samenleving hier en conflicten elders? Dat we moeten leren dat het niet goed is te haten?

Geweld en haat

Wíj weten dat al lang. Wíj, de mensen die geen onderscheid maken tussen slachtoffers en ellende in de wereld. Wij, de mensen die zowel de staatsterreur van Israël veroordelen als de barbaarsheid van ISIS. Wij, de mensen die al dan niet in stilte in actie komen om bijvoorbeeld de Syrische bevolking te steunen. Wij, de mensen die niet geloven in het verdachtmaken van iemands culturele, religieuze, etnische of seksuele achtergrond. Wij, de mensen die altijd de ander als mens zullen blijven zien.

Wij, dat zijn de talloze, veelal anonieme mensen die geen schouderklopje nodig hebben voor iets wat zo vanzelfsprekend is. Haat is te allen tijde verwerpelijk en funest. Onderscheid maken tussen mensen, een glijdende schaal. Geweld legitimeren, het begin van de ondergang. Niet alleen in het geval van antisemitisme, maar altijd. En vooral als het een politieke vorm aanneemt. Geweld en haat op straat kun je strafrechtelijk aanpakken. Wie beschermt de burgers tegen de staat?

Geweld en haat

Het is volstrekt normaal geworden om je haat voor Marokkanen en moslims hartstochtelijk te belijden. Om zwarte vrouwen met een mening voor ‘neofascistische dikke hoax koe‘ uit te maken en te pleiten voorknieschoten voor Oost-Europeanen. Je verwant te voelen met Breivik, moslims te vergelijken met snoepjes gevende fascisten. Te treuren om de dood van een bloggende Breivikbewonderaar, omdat je nu zijn bijdragen aan het debat moet missen. Islamofobie te verdedigen. Tweets te verminkenom critici verdacht te maken. Moslimhaat te cultiveren. Lynchmobs te organiseren tegen vermeende pedofielen. Te dreigen er voor te gaan zorgen dat iemand zijn ‘Kerstdiner door een slangetje krijgt’.

Maar ja, dit zijn prominenten en die mogen dat. Dat maakt deel uit van het debat. Een paar totaalidioten die hatelijkheden krijsen en – gelukkig – massaal veroordeeld worden en juridisch aangepakt, die zijn kennelijk gevaarlijker.

God verhoede dat de ondertekenaars ‘s lands morele kompas vormen. Niet het mijne in ieder geval.

Dood aan Arabieren

Mij, en vele anderen, zul je in ieder geval nooit onderdrukking zien rechtvaardigen of bagatelliseren en je zult ons er zeker niet op betrappen tegenstanders te ontmenselijken en het vermoorden van onschuldige kinderen te vergoelijken met onsmakelijke relativeringen als ‘het is wel oorlog, hè‘.

Elders vallen er dodelijke slachtoffers van Israëlische staatsterreur en hier menen BN-ers de schuldkaart te mogen trekken en melkt het CIDI zijn slachtofferrol tot in het obscene uit. Hetzelfde CIDI dat bij monde van haar voorzitter Voet weigert het Israëlische geweld te veroordelen omdat schone oorlogen niet bestaan. Hetzelfde Cidi dat ik geen afstand heb horen nemen van de ‘dood aan Arabieren‘ scanderende Israëliers noch van de Israëlische parlementariër die, je verzint het niet, voorstelt concentratiekampen in te stellen in Gaza. Hetzelfde CIDI, let wel, dat onder leiding van diezelfde Voet het Marokkaans-Joodse samenwerkingsverband Shalom Salaam heeft tegengewerkt, zo vertelde inititiatiefneemster Fatima Elatik me.

Politieke boksbal

Als mensen zich op straat onveilig voelen, moet dat verholpen worden. Als er spanningen zijn tussen groepen, moeten die weggewerkt worden. Niet door geblaat. Niet door goedkope beschuldigingen, maar door de onmin weg te halen, domme onwetendheid weg te nemen en antipathie te bestrijden, niet nog erger te maken.

CIDI wil helemaal geen oplossingen en een goede verstandhouding. Nee, liever richt het CIDI haar pijlen op Marokkanen en moslims (want laten we er geen doekjes om winden, die advertentie is er voor ons), die al jaren de politieke boksbal zijn in dit land. Op de een of andere manier moet het altijd over ons moslims gaan. Ook wanneer autochtonen zich openlijk antisemitisch uitlaten, moet het toch altijd over allochtoon antisemitisme gaan.

Beter naar jezelf kijken

De boodschap van de advertentie leg ik dus verre van mij neer: een deel van de ondertekenaars kan die echt beter zelf ter harte nemen. Je bent heus geen beter, fatsoenlijker mens als je alleen maar een hekel hebt aan moslims of Marokkanen in plaats van Joden.

Het CIDI kan wellicht zelf beginnen met een onderscheid te maken tussen Joden en Israël, voor ze anderen daarover de les leest. En wie van anderen zelfkritiek en actie eist, moet daar zelf mee beginnen. Heel veel moslims ageren tegen de misstanden binnen de islamitische wereld en heel veel van ons hier spreken mensen uit de eigen groep wél en keihard aan. Zo hard, daar kan het CIDI nog heel erg veel van leren.


Gast

#8488

2014-09-12 13:26

Wie Israël bekritiseert, is geen Jodenhater

Het voelt als de film Groundhog Day, de discussie over het Israëlisch-Palestijnse conflict. Iedere keer als het geweld oplaait, worden de vertrouwde stellingen ingenomen: enerzijds verontwaardiging over het geweld en de onderdrukking van de Palestijnen en anderzijds de totale vergoeilijking door de zogenaamde vrienden van Israël.

Met die vergoeilijking komt standaard een vast setje verwijten vermomd als argumenten: waarom maken die Palestina-vrienden zich niet druk om Syrië of Egypte (of welk ander conflictgebied dan ook). Uiteraard is dit bedoeld om de betrokkenheid bij de Palestijnen te diskwalificeren en de Palestina-sympathisanten voor antisemieten uit te kunnen maken. Wie zich uitspreekt tegen het geweld is verdacht als het om het geweld van Israël tegen de Palestijnen gaat, maar tegelijk willen de Vrienden van Israël dat je je druk maakt om elke andere brandhaard in de wereld. Dat is om onduidelijke redenen dan wel legitiem.

Domrechtse moslimhaters

Hetzelfde verwijt dat de vrienden van Palestina zich niet druk maken om Syrië of Egypte, werd door schrijver Mano Bouzamour nog eens herkauwd in een column in Het Parool. Daarmee bediende Bouzamour braaf de domrechtse moslimhaters, die vanzelfsprekend juichten om zoveel gerecyclede wijsheid.

Dat mensen, moslims, Marokkanen (uiteindelijk gaat het altijd om moslims en Marokkanen) zich niet druk zouden maken om Syrië en andere Arabische conflicten is aperte onzin.

Toen de strijd in Syrië uitbrak, stond het gros van de mensen achter de Syrische bevolking. Assad werd bijna unaniem veroordeeld en er volgden al heel snel sancties. Er werd dus actie ondernomen. Niet genoeg actie naar de smaak van veel Arabieren en moslims, die vonden dat de wereldgemeenschap militair moest ingrijpen om de slachting in Syrië tegen te gaan. Een klein deel van deze critici pakte zijn spullen en ging zelfs meevechten, anderen zetten hulpacties op touw in Syrië – met gevaar voor eigen leven.

Veelkoppig ISIS-monster

Zit je daar een beetje de bohémien uit te hangen achter je laptopje, smalend dat Israël-critici niet betrokken zijn bij andere conflicten. Was een deel maar wat minder betrokken. Dan zaten we nu niet opgescheept met het veelkoppige ISIS-monster.

Het Syrische conflict brak in 2011 uit. Het Israëlische conflict duurt nu al decennia. Een niet te onderschatten verschil dat bijdraagt aan de verontwaardiging.

Bouzamour laat zich in diezelfde column van zijn meest empathische kant zien als hij stelt dat Israël uiterst ordentelijk oorlog voert door de Palestijnen heel beschaafd vijf minuten van tevoren te bellen met het bericht dat hun appartement gebombardeerd gaat worden.

Aan gort geschoten

Dat is inderdaad verschrikkelijk attent. Mensen wat minuten geven voordat hun hele leven naar de verdoemenis wordt geknald: alles wat je opgebouwd heb, je leven, je herinneringen, het dak boven je hoofd, die ene foto, dat kastje dat je van je oma hebt gekregen, je hele identiteit wordt aan gort geschoten, maar hé, je had wel vijf minuten om eraan te wennen dat je straks niets meer hebt. De paniek, de wanhoop, die je dan ervaart, moet verlammend zijn.

Geen tastbare herinnering meer aan je verleden, geen toekomst, niets. Als je het overleeft, tenminste. Als je dierbaren het overleven dankzij de moreel superieure oorlogsvoering door middel van precisiebombardementen.

Dat merkten ook de jongetjes die op het strand een balletje gingen trappen en nooit meer thuiskwamen, hoe precies de bombardementen zijn. En de kinderen in het ziekenhuis dat werd opgeblazen. En die in die school. Zo ordentelijk en beschaafd allemaal.

Menselijk schild

Die kinderen worden door de Palestijnen als menselijk schild gebruikt, krijsen de verdedigers van de Enige Democratie in het Midden-Oosten. De mythe van het menselijke schild past naadloos in de ontmenselijking van de Palestijnen door Israel. Alsof Palestijnen niet ook gewone mensen zijn die van hun kinderen houden, om hun kinderen treuren en een goede toekomst voor hen willen. Alsof Palestijnen beesten zijn die hun kinderen opofferen om Israël maar te dwarsbomen in haar onderdrukkings- en annexatiepolitiek.

Aan dat democratische gehalte van de staat Israel valt overigens wel wat op af te dingen: een democratie betekent niet alleen vrije verkiezingen, maar bijvoorbeeld ook de bescherming van minderheden en de garantie van een vrije pers. De manier waarop Israel met Palestijnse ingezetenen omgaat, Afrikaanse Joden en kritische pers is verre van democratisch of beschaafd te noemen.

Beetje bij beetje uitmoorden

En Egypte dan, hoor je mensen al schuimbekken. Nee, in Egypte is er ook geen democratie, noch is er bescherming van minderheden of andersdenkenden, maar er is geen imbeciel die de koers van Egypte verdedigt. Niemand die het in zijn hoofd haalt de Arabische dictators democraten te noemen, die het geweld van de staat tegen de eigen burgers goedpraat, dus daarover hoeft ook helemaal geen discussie plaats te vinden.

In het geval van Israël moet die discussie wel gevoerd worden. Over en weer. Tot vermoeiens toe. Kennelijk mag Israël wat geen ander land mag: een volk bezetten, onderdrukken en beetje bij beetje uitmoorden.

Beschuldiging van antisemitisme

Het is de politiek van Israël, niet van de Joden of het jodendom. En zoals het legitiem is om de politiek van welk land dan ook te bekritiseren, is het legitiem om dat te doen bij Israël. Zonder vuige verdachtmakingen over antisemitisme.

Lange tijd heb ik me op de vlakte gehouden, de mond laten snoeren vanwege de makkelijke beschuldiging van antisemitisme. ‘Maar als je dat doet, hebben zij gewonnen’, zei de Britse regisseur Ken Loach tegen me. En hij heeft gelijk. Wie zwijgt bij onrecht, helpt het onrecht voortbestaan.

Waarom zou je zwijgen vanwege geweldsverheerlijkers die juichen bij kinderlijkjes en dat dan doodleuk ‘niet buitensporig’ noemen of de bombardementen op Gaza een ‘show’ vinden. Waarom zou je je mond houden wegens racisten die uitgaan van de ongelijkheid van mensen en advocaten van de vrede wegzetten als Jodenhaters? Waarom zou je wegkijken bij geweld, omdat de daders je anders proberen te belasteren? Is je eigen geestesrust belangrijker dan de gewelddadige realiteit van een volk wier bestaansrecht wordt ontkend?

Etnisch labeltje

Als je de Egyptische dictator Sisi veroordeelt, ben je geen Egypte-hater of islamofoob. Als je de Saoedische politiek verafschuwt, ben je geen islamhater. Als je Israël veroordeelt ben je dus ook geen antisemitiet of jodenhater. Je haat geweld, onderdrukking, achterstelling en onrecht. Puur en simpel. Hier past geen religieus of etnisch labeltje. Er is niets verdachts aan, het is slechts menselijk.

In het licht van alle geweld en ellende is het laatste, wat we nodig hebben, een leger idioten die de Israëlische politiek vereenzelvigen met het jodendom en verwerpelijke uitspraken doen hier in het veilige Europa.

Het is echt heel simpel: wie tegen antisemitisme is, is tegen racisme en islamofobie. Er is geen onderscheid tussen de drie: ze zijn gelijk. Je mag mensen simpelweg niet discrimineren, uitsluiten, veroordelen of aanvallen vanwege hun etnische of religieze achtergrond. Wie dat niet begrijpt, is geen haar beter en deel van het probleem.


Gast

#8489 Re: Re: Puah

2014-09-12 14:28

#8485: - Re: Puah 

 "Wij", wie is wij?

Je bent de einige hier die zijn tijd verspilt aan  "8 (pfff) aantekeningen"van de laatste tijd.

We zijn zo onbelangrijk voor jou dat je je hele tijd en energie aan dit aanbesteed. Wat heb je gedemonsteerd tot nu toe? alleen hoe blind je bent. En hoeveel van je tijd we "waard" zijn.

Loser.


Gast

#8490 Re: Re: Re: Puah

2014-09-12 14:34

#8489: - Re: Re: Puah 

 Wij kunnen niet de enigen zijn die hier hun tijd verspillen. Jij antwoordt immers. (Je IQ was even naar het toilet, of wat?)

Wij hebben aangetoond dat er in werkelijkheid een heel ander spel gespeeld is dan naar buiten toe getoond werd. Verontwaardiging over antisemitisme? Onzin, want zij die het hardst roepen verontwaardigd te zijn, zijn zelf nog veel grotere antisemieten dan de moslims die zij dat verwijten. Nederland willen beschermen tegen de islamisatie? Onzin, want zij willen alleen greep krijgen op de samenleving om de democratie te ontwrichten en een dictatuur voor te bereiden. Het enige dat jullie bewogen heeft om een tegendemonstratie te "organiseren", is jullie blinde moslimhaat.

Jullie zijn al onze tijd waard, want wij zullen nooit toestaan dat fascisten greep krijgen op dit land. Wij zullen jullie ware gezicht tonen aan iedereen die het weten wil en ook aan degenen die het niet weten willen. Nederland moet gezuiverd van jullie gespuis. Pas dan kan dit land zich herstellen.


Gast

#8491 Re:

2014-09-12 15:26

#8483: -  We zijn nu dus in de fase beland waarin onschuldige moslims zomaar door de autoriteiten uit hun huis worden gesleept. In een cel geplaatst, hun kinderen afgenomen. ‘Het is te hopen dat de kinderen nu niet denken dat Nederland een land is waar de staat zomaar mensen uit huis plukt’, schrijft NRC in zijn hoofdredactionele commentaar. Dit moet toch ironie zijn? Die kinderen wetennu dat de staat mensen zomaar uit hun huis plukt. Omdat ze moslim zijn.

De opmerking van NRC typeert de laffe houding van Nederland, waar Amnesty in een rapport keihard aantoont dat racisme institutioneel is bij de Nederlandse politie, maar de overheid dat gewoon glashard blijft ontkennen

 

 Jij bent krankzinnig, man:

 

Nederlandse regering kan IS niet verbieden

Gepubliceerd: 12 sep 2014 11:55 Laatste update: 12 sep 2014 12:03 Algemeen

De Nederlandse regering kan terreurorganisatie Islamitische Staat (IS) niet verbieden. Dat moet via de rechter, zei minister van Veiligheid en Justitie Ivo Opstelten (VVD) vrijdag voorafgaand aan de ministerraad.

De bewindsman reageerde op het besluit van de Duitse regering om IS te verbieden. Nederland beschikt niet over het instrumentarium waarmee Duitsland de beweging kan verbieden. "Wij hebben ons eigen rechtsstatelijke instrumentarium", zei Opstelten vrijdagochtend voor aanvang van de ministerraad. Het kan, maar dan wel via het Openbaar Ministerie dat de rechter moet vragen om een verbod.

Pedofielenvereniging

Opstelten noemde het verbieden van pedofielenvereniging Martijn daarbij als voorbeeld.

Duitsland heeft de islamitische terreurbeweging vrijdag per direct verboden. Niet alleen is de terreurbeweging verboden, ook het verspreiden van propaganda (onder andere op sociale media), het werven van nieuwe rekruten en het zoeken van financiers voor IS is strafbaar gesteld.


Gast

#8492 Re: Re: Re: Re: Puah

2014-09-12 15:32

#8490: - Re: Re: Re: Puah 

 NEVER DARE call me a fascist. If I find out who you are I am going to report you to the police for defamation. I have never EVER had anything to do with nazis and fascists, i don't ever want to be associated with them in any way. 

You make a public and illegal offence against me.

Hereby I protest with the moderator on this site, to intervene for having been called a fascist, which is an illegal system and utterly against my human values and my conscience. I have never given any reason to believe that I in any way sympathise or support this ideology.

You don't know anything about me, but I have repeated many times that for me all antisemites are equally criminals. So don't you ever dare call me again a fascist or a nazi! You, stupid blind piece of offender. Both my grandfathers were prisoners of the nazis and you utterly offend my sense of conscience and my moral and civil values.


Gast

#8493 Re: Re: Re: Re: Re: Puah

2014-09-12 15:36

#8492: - Re: Re: Re: Re: Puah   You make a public and illegal offence against me.

 As opposed to all the kind words you have spent on us?


Gast

#8494 Re: Re:

2014-09-12 15:41

#8491: - Re:  

 Krankzinnig? Werkelijk? Heb je gelezen waar de tekst over gaat? En dat is niet realiteit?

Laat dan zien waarom jij vindt dat die tekst niet klopt, in plaats van een stukje tekst te plakken dat je eerder al had geplakt en daar niets mee te maken heeft. Laat zien wat er van de tekst niet klopt, voordat je anderen 'krankzinnig' noemt.

Zolang je dat niet kunt, moet je zwijgen.


Anonymous

#8495 Re: Re: Re: Re: Re: Puah

2014-09-12 16:00

#8492: - Re: Re: Re: Re: Puah 

  Please show us where we called you a fascist.

Shouldn't we be offended for being blamed of slander by you? Please don't make yourself look more ridiculous than strictly necessary.


Gast

#8496 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Puah

2014-09-12 17:54

#8495: - Re: Re: Re: Re: Re: Puah Jullie zijn al onze tijd waard, want wij zullen nooit toestaan dat fascisten greep krijgen op dit land. 

 Retarded:

"Jullie zijn al onze tijd waard, want wij zullen nooit toestaan dat fascisten greep krijgen op dit land. "

 

I have NEVER called anyone a fascist or communist or kuffar or any other offensive ideological term. Cause I know none of you. 

But when you say stupid things and use broken logic I am not qualifying you, but what you put out on the screen -by your own free will. I think you have to sit and think a while.

You've got my word and MARK MY WORDS. If I EVER come to find out whom you are, and I hope I do, I will report you for defamation. Let the OM search if there is ANYTHING I have ever said or done on this site and elsewhere that could even smell nazism or fascism, or that could bring me in any relation with a group of nazis or fascists, and when they find out that is a total complete defamation that you haev done towards me you're going to pay. mark my words, Gd so help me! You have gone too far, brother

 


Gast

#8497 Beroemde imam over onthoofding van onschuldige journalisten

2014-09-12 17:55

Met zijn eigen woorden:

 

http://youtu.be/YALvN1IW16c


Gast

#8498 Waarom moet de politiek optreden:

2014-09-12 18:17

Frankrijk, 2013. Een voorbeeld van een ideologische bedreiging geuit tegen een Joodse school. Bron: Report on Antisemitism in France 2013 door SPJC.   Vrij te lezen/downloaden op http://antisemitisme.org/


Anonymous

#8499 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Puah

2014-09-12 18:21

#8496: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Puah 

Are you threatening us?

Do you feel personally offended by that sentence? A global sentence in a post that wasn't even adressed at you? Speaking of 'retarded'. But okay, if the shoe fits you …

You may not have used an "ideological term", but you have use just about any other term to offend any of us. He who lives in a glass house shouldn't throw stones.

Other than that, you keep breaking your promises. Eevery other day you promise to ignore us, but you never do. What gives?

Snar

#8500

2014-09-12 18:22

Hulde voor het nieuwe geluid van de PVV!!

http://www.youtube.com/watch?v=oKIKjCjcGZk

 

Hiermee geeft deze partij aan serieus naar de kritische geluiden uit de samenleving te luisteren en deze te verwoorden in echte PVV-taal!

Chapeau!