Eis het ontslag van Jozias van Aartsen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Eis het ontslag van Jozias van Aartsen.

Broeders van Israel

#6001 Re: treurig

2014-08-02 06:33

#5996: Sven - treurig

Je bedoelt een genocide die veroorzaakt is door militante bewegingen waaronder HAMAS !

 

 

 


Gast

#6002 Re: Re: treurig

2014-08-02 07:01

#6001: Broeders van Israel - Re: treurig

"Jij bent begonnen."

— "Niet waar, jij bent begonnen."

"Nee, jij."

— "Jij!"

"Nietes."

— "Welles."

 

Als dit de weg naar een oplossing moet zijn, dan schiet 'ie niet echt op. Toch?

 


Gast

#6003 Re: treurig

2014-08-02 07:11

#5996: Sven - treurig

Begin een petitie. Deze is al aangeboden.


Gast

#6004 Re: Re: Re: Re: Re: treurig

2014-08-02 07:37

#5995: - Re: Re: Re: Re: treurig

Graag zou ik uw verhelderende reactie aan mijn pa hebben laten lezen. Echter hij overleed al in 1973 door toedoen van ontberingen opgedaan in het Durchgangslager Amersfoort in 1942 en nadien in Buchenwald tot aan ontzetting door de Amerikaanse interventiemacht van dit vreselijke oord. Als hij dit allemaal zou moeten aanhoren draaide hij zich hoofdschuddend om in zijn graf en zou zeggen: "laat me slapen, Ik heb mijn buik vol van Uebermenschen zonder historisch besef.

U raaskalt de ene reactie na de andere typerend voor narcisten die in het ongelijk worden gesteld. Een luisterend oor voor mensen met historisch besef heeft u niet. U praat hier over genocides op een wijze waaruit overduidelijk blijkt dat u niet uit eerste hand - zoals bij mij het geval is  - over de verschrikkelijkste aller eigenschappen van verdierlijkte untermenschen heeft gehoord. U babbelt slechts over 'Gazastroken' her en der over deze bloederige aardkloot verspreid en kijkt weg het feit dat het hier in Nederland - ja de grond onder uw voeten! - volledig uit de hand loopt. U misbruikt een forum om uw zorg over mondiale gebeurtenissen uit te spreken in de veronderstelling zijnde dat u over de grootsheid beschikt hier een wending aan te geven, tegelijkertijd trachtend de angst van mensen zoals ik hier te lande te nivelleren. Vertrek dan aub naar een van uw Gazastroken en ga daar dan zinnig deelnemen aan uw revolutie en verstoor hier niet de weinige veilige geborgenheid die mensen nog rest.


Gast

#6005 Re: Re: Re: Re: Re: Re: treurig

2014-08-02 08:04

#6004: - Re: Re: Re: Re: Re: treurig

Ik heb met niet één woord over genocide(s) gesproken. Ik heb de naam Gaza-strook niet éénmaal genoemd, noch erop geduid. Ik heb geen enkele 'mondiale gebeurtenis' genoemd. Jij raaskalt, dus. Ik heb alleen aangetoond, dat niet één enkel woord van dat woordenbraaksel ook maar ergens op slaat.

Ik heb zo'n vermoeden dat je tegen de verkeerde aan het fulmineren bent. Klopt, hè?

Maar nu we het er toch over hebben: zolang jij termen als "Übermensch" en "Untermensch" (en kom me niet met Nietzsche aan, want die heeft het over héél iets anders) blijft gebruiken en dus aangeeft dat je superieure en inferieure mensenrassen onderscheidt, ben ik bang dat het probleem bij jou begint. Leg dat maar eens aan je vader-zaliger uit. Maakt niet uit of dat in de Gaza-strook, Somalië of Amsterdam Zuid-Oost is. Zolang jij de termen blijft hanteren die je uit de Nazi-ideologie geleerd hebt, ben JIJ het probleem en er zal er nergens ook maar de minste veiligheid of geborgenheid bestaan.

N.B. Zolang je spreekt over "een van uw Gazastroken" is jouw topografisch besef ook niet bijster groot. Spreek dus niet denigrerend over andermans besef.


Gast

#6006

2014-08-02 08:14

Ik weet, dat de petitie al aangeboden is, maar ik vind het zo belangrijk, dat ik desondanks toch nog getekend heb. Het is een schande, dat dit (nog of weer?!) gebeurt in ons land. Mijn ouders draaien zich om in hun graf!

Gast

#6007 Re:

2014-08-02 08:16

#6006: -

U steekt een paraplu op na de bui; goed voor u.


Gast

#6008 #6007

2014-08-02 08:40

Sorry; als ik dit eerder had gelezen, dan had ik uiteraard wel eerder gereageerd. Neemt U me niet kwalijk, dat ik niet de gehele dag met mijn neus bovenop al het nieuws zit, mijnheer, wat merkwaardig, zo'n reactie had ik hier niet verwacht.
M.

#6009 Re: #6007

2014-08-02 08:52

#6008: - #6007

Trek het je niet aan goed dat je getekend hebt! Die reageert is de huis Azijnzeiker die niemand serieus neemt (-:


Gast

#6010 Het gaat u niet lukken :-) U levert geen enkele toegevoegde waarde. Gaat u a.u.b. weg.

2014-08-02 08:59

#6009: M. - Re: #6007

Het gaat  u niet lukken :-)

U levert geen enkele toegevoegde waarde.

Gaat u a.u.b. weg.

 

 


Gast

#6011 Re: Re: #6007

2014-08-02 09:01

#6009: M. - Re: #6007

Typische uitkeringstrekker: staat pas laat op, kruipt voor z'n schermpje en is er tot diep in de nacht niet meer vandaan te pleuren.


Gast

#6012 Re: #6007

2014-08-02 09:03

#6008: - #6007 ...Neemt U me niet kwalijk, dat ik niet de gehele dag met mijn neus bovenop al het nieuws zit, mijnheer...

Trek het u niet aan! en ga toch vooral geen excuses aanbieden! Het is gewoon treurig dat er mensen zijn die (ik weet niet wat uw achtergrond met betrekking tot uw ouders is; hoewel ik een vermoeden heb) suggereren dat ik aan een indirect slachtoffer van het Nazi-regime uit de tweede wereldoorlog, wijlen mijn pa - zou moeten meedelen dat mij Nazi-sympathiën in de mond worden gelegd, Kortom, zoals jongeren heden ten dage zeggen: "gekker kan het niet worden"

Algemene opmerking:

Ik huiver van mensen die alles verdraaien in de richting die zij wensen en al helemaal van lieden die wegkijken naar wat er ver achter de horizon plaatsgrijpt (opportunisten in spé) en deze petitie misbruikten om te sympathiseren met mensen zonder historisch besef.


Gast

#6013 De drie strafbare feiten die Jozias van Aartsen toestond bij de pro-Gaza demonstratie

2014-08-02 09:04

HP de tijd 1 augustus 2014:

De pro-Gaza-demonstratie van donderdag 24 juli in Den Haag heeft mij de haren ten berge doen rijzen. Deze demonstratie ontaardde in een weerzinwekkende antisemitische manifestatie. Ronduit verbijsterend was de reactie van burgemeester Van Aartsen, die oordeelde dat ‘er geen grenzen zijn overschreden‘.

Welnu: afgezien van de angst en afschuw die de demonstratie bij Joodse burgers zal hebben opgeroepen, zijn er in ieder geval drie strafbare feiten gepleegd. Dit onder het oog van de politie; die stond erbij en keek ernaar. Dat de burgemeester dit niet-ingrijpen goedkeurde, is onbegrijpelijk en stuitend voor iedereen die de rechtsstaat hoog in het vaandel heeft.

Er werd gescandeerd ‘Dood aan de Joden’ (delict nr. 1 volgens art. 137d van het strafboek). De demonstranten liepen met ISIS-vlaggen – ISIS is een terroristische organisatie die niet-gelovigen executeert en vrouwen dwingt tot besnijdenis. Steun daaraan is strafbaar (delict nr. 2 volgens art. 137f). Tot slot werd de Hitlergroet gebracht (delict nr. 3, volgens art. 137e).

Het is de tweede keer dat de heer Van Aartsen een onwettelijke, zelfs strafbare demonstratie gedoogt.

http://www.hpdetijd.nl/2014-08-01/de-drie-strafbare-feiten-die-jozias-van-aartsen-toestond-bij-de-pro-gaza-demonstratie/


Gast

#6014 Meten met twee maten en de Joden vogelvrij verklaren

2014-08-02 09:06

Wie wel juridische middelen heeft om een gooier van een theelichthoudertje voor meer dan een jaar op te kunnen sluiten, kan zich niet meer verbergen achter het argument dat iets juridisch iets niet mogelijk is. Wie in staat is om een cartoonist met 10 man sterk op te pakken kan nu alleen maar onwil worden aangerekend. Wie in staat is om een politiek leider aan te klagen wegens een opinie delict, heeft nu geen argument meer om niets te doen.

Als er voorbedrukte aangifteformulieren worden gemaakt en aangifte 'feestjes' worden georganiseerd( zelfs bij mensen thuis kwam de politie) t.b.v. een opgeblazen incident, kan een Burgemeester zich niet meer verschuilen achter een gebrek van capaciteit. Hij laat de Joodse gemeenschap in de kou staan.


Heer Van Aartsen, er is opgeroepen tot: 'dood aan alle Joden'. De hitlergroet is gebracht, de ISIS vlag (vlag van een zeer moorddadige zeer zieke organisatie), deze werd getoond, verslaggevers werden ernstig bedreigd.

En dan laat Van Aartsen via zijn woordvoerders weten dat er geen grenzen zijn overschreden?


Stop deze waanzin in ons land, wordt wakker!

Als het fout loopt -en dat is nu reeds gaande- dan staan de wegkijkers (zij die nu stil blijven) en de hypocriete T-shirt dragers 'met ik ben ook Marokkaan' wel vooraan om te melden dat ze diep geschokt zijn!

Gast

#6015 Nooit meer zwijgen

2014-08-02 09:07

Toen de nazi's de communisten arresteerden heb ik gezwegen;

ik was immers geen communist.

Toen ze de sociaaldemocraten gevangen zetten heb ik gezwegen;

ik was immers geen sociaaldemocraat.

Toen ze de syndicalisten kwamen halen heb ik gezwegen;

ik was immers geen syndicalist.

Toen ze de Joden opsloten heb ik gezwegen;

ik was immers geen Jood.

Toen ze de katholieken arresteerden heb ik gezwegen;

ik was immers geen katholiek.

Toen ze mij kwamen halen

...was er niemand meer die nog kon protesteren.

Martin Niemöller




Gast

#6017 Re: Re: #6007

2014-08-02 09:08

#6012: - Re: #6007

Probeer eens een cursus lezen.

Er staat nergens dat jou Nazi-sympathiën verweten worden. Wat er staat is: "Zolang jij de termen blijft hanteren die je uit de Nazi-ideologie geleerd hebt […]". Jij verdraait dus woorden. Jij legt mij woorden in de mond. Jij oordeelt over mij zonder enige kennis. Jij beschuldigt mij van allerlei zaken. Jij praat sympathiën aan. Hoor ik jouw excuses?

Heb je ook je excuses al aangeboden voor het feit dat je als een dolle stier op het verkeerde bericht antwoordde? Zwijg dan over fatsoen.


Gast

#6018 zondag 10 augustus loop mee in een mars door Den Haag

2014-08-02 09:08


https://www.facebook.com/IslamitischeStaatInSchilderswijkII



De ISIS aanhang in Nederland kan al een tijd ongestoord demonstreren en manifesteren in de zo geheten Sharia Driehoek. Dit gebied ligt in de Haagse wijken Transvaal en de Schilderswijk. Een gebied waar de sharia wetgeving in de praktijk wordt gebracht op straat.

Tijdens de laatste manifestatie waar ook de ISIS aanhang aan deelnam op 24 juli 2014 was er volgens de burgemeester van Aartsen niets strafbaars gebeurd.

Toch werd er opgeroepen tot het doden van Nederlanders, werden er journalisten geintimideerd en bedreigd. En de politie? Die zag het, hoorde het en keek de andere kant op. Dit is Nederland anno 2014.

Op de politie hoeven wij als volk niet te rekenen. De politici in de ivoren toren kijken de andere kant op terwijl delen van ons land wordt ingepalmd. En het zijn niet een paar gekken. We hebben het over honderden salafisten in Den Haag alleen al.

Deze pagina is opgezet om zoveel mogelijk mensen te verzamelen. Een burgergroep die doet wat de politiek en de politie na laat. Om een duidelijk signaal af te geven aan de salafisten in Nederland: Tot hier, niet verder en terug als het moet.

Want helaas grijpt de politiek en politie pas in wanneer het volk zich roert. Wij moeten in verzet komen om onze vrijheid te behouden, om een toekomst veilig te stellen voor de generatie na ons.

Daarom roepen wij elke Nederlander op om op zondag 10 augustus mee te lopen in een mars door Den Haag. Om te laten zien dat ook de eerder genoemde wijken Transvaal en de Schilderswijk nog steeds Nederlands gebied is. Als signaal aan de salafisten: Dit is ons land, met onze regels. Bevalt je dat niet?~Pak dan jouw spullen en vertrek!

Nodig jouw vrienden uit voor deze pagina en/of meld je aan voor de mars door Den Haag! Genoeg is genoeg! Geen woorden maar daden!


Gast

#6019 Re:

2014-08-02 09:11

#6018: -

 

Het gaat  u niet lukken :-)

U levert geen enkele toegevoegde waarde.

Gaat u a.u.b. weg.

 

 

 


Gast

#6020 Re: Re:

2014-08-02 09:15

#6019: - Re:

Maar het is reeds gelukt :-)

 


Gast

#6021 Zaterdag 29 maart voerde GroenLinks actie tegen Geert Wilders' uitlatingen over Marokkanen.

2014-08-02 09:16




Uit heel Nederland kwamen actievoerders naar het verkiezingspand van GroenLinks Den Haag, van waaruit de actie van start ging.

Rik Grashoff (partijvoorzitter) en Linda Voortman (Tweede Kamerlid) lichten toe waar het volgens hen om gaat vandaag:
https://denhaag.groenlinks.nl/nieuws/je-kunt-communist-%C3%A9n-marokkaan-zijn-verslag-van-de-actie-ik-ben-een-marokkaan

Even afwachten of Groen Links in Den Haag nu ook zo moedig en daadkrachtig zal optreden tegen de Jodenhaat in hun stad/Nederland, ben bang van niet :-)


Gast

#6022 Re: Re: Re:

2014-08-02 09:16

#6020: - Re: Re:

 

Het gaat  u niet lukken :-)

U levert geen enkele toegevoegde waarde.

Gaat u a.u.b. weg.

 

 


Gast

#6023 Re: Re: Re: Re:

2014-08-02 09:17

Gaat u even op bezoek bij deze burger en zijn vrienden? Zij kunnen u heel precies uitleggen hoe het zit met het zaaien van haat :-)

 

Wel een keppeltje opzetten :-)

https://www.facebook.com/photo.php?v=1524110521145705&set=vb.1504151356474955&type=2&theater

#6022: - Re: Re: Re:

Wees een held ;-)


Gast

#6024 Waar blijven de ‘Ik ben een Jood’ T-shirts?

2014-08-02 09:18



'Het zwijgen over de steunbetuigingen aan de terroristen van o.a. ISIS, de hakenkruizen die in verband worden gebracht met de Joden, de antisemitische leuzen en leugens en zelfs het in praktijk brengen van vooroorlogse razzia's op Joden, uitsluiting van Joden, aanvallen op Joodse bezittingen, winkels, bedrijven en synagogen door heel Europa en elders in de wereld en zelfs oproepen om alle Joden te vermoorden, kan niet oorverdovender zijn!

De politie, die in geval van de uitspraken van Geert Wilders de opportunisten van dienst was met voorgedrukte aangifteformulieren, stonden erbij en keken ernaar.



De antidiscriminatiebureaus doen even of ze met vakantie zijn.



Het gros van de bevolking doet, en bepaald niet voor het eerst, alsof men van niets weet.



Het OM 'onderzoekt 'met frisse tegenzin de demonstratie in Den Haag.



De politiek hult zich in stilzwijgen. En als 'de politiek' al spreekt dan val je van verbijstering uit je stoel. Want zo waren er volgens van Aartsen, zo liet hij via zijn woordvoerder weten, tijdens een zogenaamde 'Gazademo' (lees: antisemitische hetze) in zijn stad, waar men opriep alle Joden te vermoorden geen (strafbare) grenzen overschreden.




Hoe kan dit nou? Heeft men even geen electoraal voordeel te behalen door het op te nemen voor de Joden?'


Gast

#6025 ‘Juden raus’, want wij willen ze hier duidelijk niet'

2014-08-02 09:19



'De herinnering aan Auschwitz, die de volkeren van Europa moest doordringen van het feit dat dit nie wieder mag gebeuren, is nu verworden tot een dreigement’

'Grenzen stellen

Ergens moet een grens gesteld worden, eens moet gezegd worden dat het dan Joden mogen zijn, het zijn godverdomme wel onze Joden. Zij zijn niet verantwoordelijk voor wat in Israël gebeurt, zij hebben lang genoeg in angst in ons midden geleefd. Doen we dat niet dan zijn we geen haar beter dan onze voorvaders die zich verwonderden waar al die treinen toch heen gingen.

Met de kennis van nu is het onverteerbaar dat het flagrante antisemitisme heden ten dage onder het mom van vrijheid van meningsuiting getolereerd wordt. Zij die nu nog menen dat dit een overtrokken reactie is: ga eens in de schoenen staan van iemand wiens halve familie uitgeroeid is, om vervolgens een paar decennia later dezelfde leuzen te horen. Verplaats je daar eens in, stel je zijn of haar angst voor, en ga je daarna diep, heel diep schamen.'

http://politiek.thepostonline.nl/2014/07/29/juden-raus-want-wij-willen-ze-hier-duidelijk-niet/