Eis het ontslag van Jozias van Aartsen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Eis het ontslag van Jozias van Aartsen.


Gast

#5976 Re: Re:

2014-08-01 19:30

#5975: - Re:

Lachwekkend, maar wel begrijpelijk. :-)

 

Fijne avond nog en stop de Jodenhaat


Gast

#5977 Een orgie van (Joden)haat in de stad van vrede en recht

2014-08-01 19:31


' Over antisemitisme, islamisme, dreigementen aan de pers en de lafheid van een burgemeester.

Het is toch anders als je er letterlijk oog in oog mee staat, zoveel haat. Op de hoek van de Hoefkade en de Doedijnsstraat in de Haagse Schilderswijk stonden ze in een cirkel, een honderdtal islamisten, de leiders op een paar na vermomd. Met nogmaals zoveel kijklustigen eromheen, geen islamisten per se, wel moslims, velen van het type hangjongere. De sfeer was van het begin af aan geladen, grimmig.'



http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/07/een-orgie-van-jodenhaat-in-de-stad-van-vrede-en-recht


Gast

#5978 Nooit meer zwijgen!

2014-08-01 19:32

Sta op tegen de Jodenhaat!


Toen de nazi's de communisten arresteerden heb ik gezwegen;

ik was immers geen communist.

Toen ze de sociaaldemocraten gevangen zetten heb ik gezwegen;

ik was immers geen sociaaldemocraat.

Toen ze de syndicalisten kwamen halen heb ik gezwegen;

ik was immers geen syndicalist.

Toen ze de Joden opsloten heb ik gezwegen;

ik was immers geen Jood.

Toen ze de katholieken arresteerden heb ik gezwegen;

ik was immers geen katholiek.

Toen ze mij kwamen halen

...was er niemand meer die nog kon protesteren.

Martin Niemöller


Gast

#5979 Misschien komt Linda Voortman wel met een T-shirt met de tekst : 'Ik ben ook een Jood'?

2014-08-01 19:32




Het duurde werkelijk hooguit slechts enkele uren, nadat Geert Wilders een paar van zijn volgers 'Minder, Minder, Minder [criminele Marokkanen]' liet scanderen, voordat uit alle hoeken en gaten de initiatieven om dit af te straffen gutsten. Groenlinks kwam met de snelheid van het licht op de proppen met een 'Ik ben een Marokkaan' solidariteits-T-shirt.

Een gigantische hetze tegen Geert Wilders en de PVV was het gevolg. Eveneens op initiatief van allerhande politieke entiteiten werd iedere meeloper geïnstrueerd om aangifte te doen tegen Geert Wilders. Op hoge toon werd van jan en alleman geëist dat men openlijk en zeer nadrukkelijk afstand zou doen van de uitspraken van Wilders. En vele volgden gedwee deze opdracht van de Politieke Correcte elite, tot aan PVV'ers in het (Europese) parlement en lokale politiek aan toe. Deed je dat niet dan was je een racist, xenofoob, islamofoob en zelfs een nazi. De hetze zeurde weken door.

Veel scherper kan het contrast tussen die volstrekt overtrokken reactie op de uitspraken van Wilders, die immers sprak over criminele Marokkanen en Marokkanen die zich op iedere denkbare manier weigeren aan te passen, volgens onze democratische regels te spelen en voor grote problemen zorgen in onze samenleving, en de huidige toestanden rondom het openlijke antisemitisme van o.a. Marokkanen in het bijzonder en moslims in het algemeen, niet zijn.

Het zwijgen over de steunbetuigingen aan de terroristen van o.a. ISIS, de hakenkruizen die in verband worden gebracht met de Joden, de antisemitische leuzen en leugens en zelfs het in praktijk brengen van vooroorlogse razzia's op Joden, uitsluiting van Joden, aanvallen op Joodse bezittingen, winkels, bedrijven en synagogen door heel Europa en elders in de wereld en zelfs oproepen om alle Joden te vermoorden, kan niet oorverdovender zijn! De politie, die in geval van de uitspraken van Geert Wilders de opportunisten van dienst was met voorgedrukte aangifteformulieren, stonden erbij en keken ernaar. De antidiscriminatiebureaus doen even of ze met vakantie zijn. Het gros van de bevolking doet, en bepaald niet voor het eerst, alsof men van niets weet. Het OM 'onderzoekt 'met frisse tegenzin de demonstratie in Den Haag. De politiek hult zich in stilzwijgen. En als 'de politiek' al spreekt dan val je van verbijstering uit je stoel. Want zo waren er volgens van Aartsen, zo liet hij via zijn woordvoerder weten, tijdens een zogenaamde 'Gazademo' (lees: antisemitische hetze) in zijn stad, waar men opriep alle Joden te vermoorden geen (strafbare) grenzen overschreden.

Hoe kan dit nou? Heeft men even geen electoraal voordeel te behalen door het op te nemen voor de Joden? Staan Joden op een uitzonderingslijst van volkeren waarvan je wel mag oproepen hen te vermoorden? Mag het discrimineren en uitsluiten van Joden om de één of andere reden dan ook wel? Is 'vermoord alle Joden' niet de overtreffende trap van 'minder, minder, minder' door remigratie van Marokkanen aan te moedigen. Hebben wij dit soort zaken niet al eens meegemaakt in onze recente geschiedenis en zijn wij vergeten welke gevolgen het toen heeft gehad voor 6 miljoen Joden en een veelvoud van nabestaanden en mensen die op miraculeuze wijze de holocaust overleefden? Hebben we niet met z'n alleen afgesproken dat dit nooit meer mocht gebeuren, dat antisemitisme onder geen voorwaarden te tolereren was en wij ons diep schamen voor ons toenmalige zwijgen? Heb ik deze memo misschien even gemist?
Kan iemand mij uitleggen waarom er niet tenminste 'IK BEN [ook] EEN JOOD' T-shirt bestaat?

http://veelkantie.nl/blog/2014/07/26/waar-blijven-de-ik-ben-een-jood-t-shirts/


Gast

#5980 Re:

2014-08-01 19:34

#5979: -

Het gaat  u niet lukken :-)

U levert geen enkele toegevoegde waarde.

Gaat u a.u.b. weg.

 

 


Gast

#5981 De drie strafbare feiten die Jozias van Aartsen toestond bij de pro-Gaza demonstratie

2014-08-01 19:35

HP de tijd 1 augustus 2014:

De pro-Gaza-demonstratie van donderdag 24 juli in Den Haag heeft mij de haren ten berge doen rijzen. Deze demonstratie ontaardde in een weerzinwekkende antisemitische manifestatie. Ronduit verbijsterend was de reactie van burgemeester Van Aartsen, die oordeelde dat ‘er geen grenzen zijn overschreden‘.

Welnu: afgezien van de angst en afschuw die de demonstratie bij Joodse burgers zal hebben opgeroepen, zijn er in ieder geval drie strafbare feiten gepleegd. Dit onder het oog van de politie; die stond erbij en keek ernaar. Dat de burgemeester dit niet-ingrijpen goedkeurde, is onbegrijpelijk en stuitend voor iedereen die de rechtsstaat hoog in het vaandel heeft.

Er werd gescandeerd ‘Dood aan de Joden’ (delict nr. 1 volgens art. 137d van het strafboek). De demonstranten liepen met ISIS-vlaggen – ISIS is een terroristische organisatie die niet-gelovigen executeert en vrouwen dwingt tot besnijdenis. Steun daaraan is strafbaar (delict nr. 2 volgens art. 137f). Tot slot werd de Hitlergroet gebracht (delict nr. 3, volgens art. 137e).

Het is de tweede keer dat de heer Van Aartsen een onwettelijke, zelfs strafbare demonstratie gedoogt.

http://www.hpdetijd.nl/2014-08-01/de-drie-strafbare-feiten-die-jozias-van-aartsen-toestond-bij-de-pro-gaza-demonstratie/


Gast

#5982 Leon de Winter: ‘Linkse media zijn antisemitisch’

2014-08-01 19:40

Wie schrijver Leon de Winter volgt op Twitter weet dat hij niet te spreken is over de Nederlandse berichtgeving over het conflict in de Gaza.

HP de tijd 1 augustus 2014:

Al enkele weken ageert de schrijver, zelf columnist bij dagblad De Telegraaf, tegen het werk van ‘de linkse media.’ Met name de Volkskrant, het RTL Nieuws en Radio 1 moeten het ontgelden. Zo tweette hij: ‘Moslims&LinkseMedia: Joden willen Gazaanse kinderdoden. Oude antisemitische ideeën. Jodenhaat is psychose. Is weer volop virulent.’ En: ‘Doen de Westerse media het werk van Hamas? (-) Alle cijfers zijn Hamas. Perceptie is alles.’

Een bloemlezing.

http://www.hpdetijd.nl/2014-08-01/leon-de-winter-linkse-media-zijn-antisemitisch/


Gast

#5983 Dank voor uw steun! Blijf steunen en sta op tegen Jodenhaat in Nederland

2014-08-01 19:48

Het is en blijft zeer belangrijk dat we EN MASSE laten horen dat:

Alle Joden dood wensen

Hakenkruizen tonen

ISIS vlaggen tonen

Hitlergroeten tonen

Ernstige bedreigingen van verslaggevers


Deze haat en agressie willen wij niet!
Deze uitwassen dienen scherp veroordeeld en aangepakt te worden.

Burgemeester Van Aartsen is ernstig in gebreke en meet met twee maten.

Ook de meeste heren en dames politici blijven NU oorverdovend stil en laten het gewoon gebeuren!

Wat er is gebeurd is ontoelaatbaar.

Laat uw stem horen. Laat horen dat oproepen tot dood van alle Joden, het tonen van hakenkruizen, het brengen van de Hitlergroet, het bedreigen van onze verslaggevers ontoelaatbaar is.

Sven

#5984 treurig

2014-08-01 21:03

heb de Joodse gemeenschap nog geen afstand horen nemen van de genocide.
neem eens een voorbeeld aan de Moslimgemeenschap.

Gast

#5985 Re: treurig

2014-08-01 21:46

#5984: Sven - treurig "heb de Joodse gemeenschap nog geen afstand horen nemen van de genocide."

Welke volksslachting bedoelt u? Die op de Hugenoten?, de Polen?, de zigeuners?, de Armeniërs?, de joden? Er zijn tientallen genocides geweest in de geschiedenis van de mensheid. 146 vChr.: De Romeinen op de Carthagenen, kan er ook nog wel bij hoor! En welk voorbeeld strekt tot aanbeveling van de Moslimgemeenschap? Alles wordt hier uit zijn verband gerukt. Het enige waar het in deze petitie om draaide was te motiveren waarom de heer van Aartsen zijn invloed op de democratische ondersteuning van ons maatschappelijk systeem al of niet heeft verloren door toe te staan dat terreur prijzende elementen - al zijn het wandelende takken voor mijn part want ik vertik het om deze...ehhh mislukkingen van de evolutie aan te spreken als mensen - op straat scanderen dat een bepaalde bevolkingsgroep maar moet worden afgeslacht.


Gast

#5986 Re: Re: treurig

2014-08-01 22:10

#5985: - Re: treurig

Terwijl je toch zou denken dat het hier voornamelijk gaat over jullie walging van die wandelende takken. Dat lees ik hier tenminste, ook in jouw 'woordenbraaksel' voor mijn part want ik vertik het om dit … misbaksel van een commentaar een betoog te noemen.

Ik heb hier ergens -volkomen terecht- gelezen dat in ieder geval de indruk wordt gewekt dat hier een politiek spelletje wordt gespeeld (burgemeester weg, college weg, nieuwe gemeenteraadsverkiezingen) met de afkeer voor antisemitisme als dekmantel. Jullie doen er verdomd weinig aan om dat tegen te spreken.


Gast

#5987 Re: Re: Re: treurig

2014-08-01 22:23

#5986: - Re: Re: treurig

Is het dan nooit een politiek spelletje? Noemt u eens één, ja één voorbeeld waaruit zuiver blijkt dat politiek geen rol speelt? Misschien dat u vertoeft in in het Walhalla van de rechtschapenheid van de mens in zijn besluitvorming, wel dat wens ik u veel genoegen tezamen met uw narcistische Uebermenschen. Ik voel mij prettiger onder mijn lotgenoten van het 'merk' Homo Sapiens die laten blijken dat zij weinig trek hebben in personaliseren, nogmaals zoals u wel doet: (citaten uwerzijds: jullie walging, jullie doen... etc.


Gast

#5988

2014-08-01 22:27

Veel homo, weinig sapiens.

Gast

#5989 Re: Re: treurig

2014-08-01 22:30

#5985: - Re: treurig mislukkingen van de evolutie

Dat is nu precies zoals de nazi's de jood typeerden. Hoe treffend.


Gast

#5990 Re: Re: Re: Re: treurig

2014-08-01 22:40

#5987: - Re: Re: Re: treurig Noemt u eens één, ja één voorbeeld waaruit zuiver blijkt dat politiek geen rol speelt?

Als ik naar het toilet ga, heeft dat -geloof me- verdraaid weinig met politiek te maken.


Gast

#5991 Re: Re: Re: Re: treurig

2014-08-01 22:42

#5987: - Re: Re: Re: treurig citaten uwerzijds: jullie walging, jullie doen... etc.

Die "etc." is wat erg overdreven, vind je ook niet, want verder dan die "jullie walging" en "jullie doen" kun je helemaal niet komen. Overdrijven maakt je betoog, oh sorry: woordbraaksel, niet sterker.


Gast

#5992 Re: Re: Re: Re: treurig

2014-08-01 22:44

#5987: - Re: Re: Re: treurig Is het dan nooit een politiek spelletje?

Bedoelde je niet: "Is het dan niet altijd een politiek spelletje?". Blijft moeilijk, hè, je moerstaal?


Gast

#5993 Re: Re: Re: Re: treurig

2014-08-01 22:45

#5987: - Re: Re: Re: treurig Misschien dat u vertoeft in in het Walhalla van de rechtschapenheid van de mens in zijn besluitvorming, wel dat wens ik u veel genoegen tezamen met uw narcistische Uebermenschen.

Zelfs een poging tot eloquentie dient enige zin voor betekenis te respecteren.


Gast

#5994 Re: Re: Re: Re: treurig

2014-08-01 22:48

#5987: - Re: Re: Re: treurig Ik voel mij prettiger onder mijn lotgenoten van het 'merk' Homo Sapiens die laten blijken dat zij weinig trek hebben in personaliseren

Mag ik je dan herinneren aan de "wandelende takken", "mislukkingen van de evolutie", "u vertoeft in in [sic] het Walhalla van de rechtschapenheid van de mens in zijn besluitvorming", "wel dat [sic] wens ik u veel genoegen tezamen met uw narcistische Uebermenschen [sic]"?


Gast

#5995 Re: Re: Re: Re: treurig

2014-08-01 22:59

#5987: - Re: Re: Re: treurig

Voor de rest (één komma en drie puntjes) is je commentaar wel helder.

Sven

#5996 treurig

2014-08-01 23:40

kortom: de Joodse reaguurders op deze site steunen klaarblijkelijk de genocide.

Gast

#5997

2014-08-02 02:31

This man should be deposed - IMMEDIATELY.

Gast

#5998

2014-08-02 06:24

Vrijheid van meningsuiting is een groot goed. Als ISIS de ruimte krijgt dit recht te gebruiken slaan we echter door, al dan niet door naïviteit/incompetentie. ISIS is een ernstige bedreiging. Facilitering van deze organisatie is daarom gevaarlijk.

Gast

#5999

2014-08-02 06:25

weg ermee

Gast

#6000

2014-08-02 06:29

De meer dan halfslachtige houding van van Aartsen en het OM heeft er toe geleid dat de Joodse mensen in Nederland hun leven niet meer veilig zijn.
De oproep tot volkerenmoord door ISIS aanhangers kan hierbij niet onopgemerkt aan ons voorbij gaan en zal dan ook gaan leiden tot de vorming van burgermilities wanneer de regering nalatig blijft.Hier is een grens gepasseerd.