Eis het ontslag van Jozias van Aartsen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Eis het ontslag van Jozias van Aartsen.


Gast

#5901 ‘Juden raus’, want wij willen ze hier duidelijk niet

2014-08-01 12:28

'De herinnering aan Auschwitz, die de volkeren van Europa moest doordringen van het feit dat dit nie wieder mag gebeuren, is nu verworden tot een dreigement’

'Grenzen stellen

Ergens moet een grens gesteld worden, eens moet gezegd worden dat het dan Joden mogen zijn, het zijn godverdomme wel onze Joden. Zij zijn niet verantwoordelijk voor wat in Israël gebeurt, zij hebben lang genoeg in angst in ons midden geleefd. Doen we dat niet dan zijn we geen haar beter dan onze voorvaders die zich verwonderden waar al die treinen toch heen gingen.

Met de kennis van nu is het onverteerbaar dat het flagrante antisemitisme heden ten dage onder het mom van vrijheid van meningsuiting getolereerd wordt. Zij die nu nog menen dat dit een overtrokken reactie is: ga eens in de schoenen staan van iemand wiens halve familie uitgeroeid is, om vervolgens een paar decennia later dezelfde leuzen te horen. Verplaats je daar eens in, stel je zijn of haar angst voor, en ga je daarna diep, heel diep schamen.'

http://politiek.thepostonline.nl/2014/07/29/juden-raus-want-wij-willen-ze-hier-duidelijk-niet/



Gast

#5902 Waarom neemt Jozias van Aartsen een loopje met de waarheid?

2014-08-01 12:42

'Omroep West heeft gelogen. Dat is de conclusie die valt te trekken uit het media-offensiefje dat de Haagse burgemeester Jozias van Aartsen (VVD) dinsdagavond heeft ontketend. Het ANP meldt: “De aantijgingen als zou hij te slap hebben gereageerd op de pro-Gaza-demonstratie van islamitische radicalen van 24 juli in zijn stad hebben de Haagse burgemeester Jozias van Artsen diep geraakt. ‘Nimmer heeft hij, of is op zijn gezag gezegd, dat tijdens de demonstratie van 24 juli geen morele grenzen zijn overschreden.’” Tja, een woordvoerder van de burgemeester zei donderdagavond toch écht heel iets anders tegen de omroep: “Bij de pro-Palestina demonstratie in de Haagse Schilderswijk zijn donderdagavond geen grenzen overschreden.” Belangrijker: hij neemt nu zélf een loopje met de waarheid.'

http://politiek.thepostonline.nl/column/waarom-neemt-jozias-van-aartsen-een-loopje-met-de-waarheid/


Gast

#5903 Duitsland spreekt zich uit tegen jodenhaat In Nederland is het oorverdovend stil

2014-08-01 12:46

erwijl de Duitsers wél zeker weten dat ze het écht ‘nie wieder‘ willen en zich met hand- en tand verzetten tegen opkomend antisemitisme, is het in Nederland oorverdovend stil en is het zo vaak gehoorde ‘dat nooit weer’ kennelijk ineens geen Noorden meer waarop het morele kompas moet worden geijkt.
Den Haag

In Den Haag konden donderdagavond jodenhatende ISIS-aanhangers vrijelijk hun gang gang op de openbare weg: “Joden dood, joden aan het gas” mocht worden geroepen, er werden ongestraft Hiltlergroeten gebracht, verslaggevers werden bedreigd.

De politie deed niets, de burgemeester vond het zelfs een prima demonstratie waar “geen grenzen werden overschreden”.

Hoe groot kan een tegenstelling tussen aan elkaar grenzende landen zijn? In Duitsland verzet tegen jodenhaat, in Nederland een stil goedkeuren.

http://politiek.thepostonline.nl/2014/07/25/duitsland-spreekt-zich-uit-tegen-jodenhaat/

En dan durft Burgemeester Van Aartsen te zeggen:
'Wilders heeft zijn morele kompas echt verloren'?

Ik vraag mij af wie hier zijn morele kompas echt is verloren?


http://www.omroepwest.nl/nieuws/21-03-2014/burgemeester-van-aartsen-wilders-heeft-zijn-morele-kompas-echt-verloren


Gast

#5904

2014-08-01 12:50

Een man zo laf moet meteen ontslagen worden.

Gast

#5905 Re: Duitsland spreekt zich uit tegen jodenhaat In Nederland is het oorverdovend stil

2014-08-01 13:01

#5903: - Duitsland spreekt zich uit tegen jodenhaat In Nederland is het oorverdovend stil

er zijn gisteren twee gastjes opgepakt vanwege die demonstratie en hier tekenen 18ooo man. wat je oorverdovend stil noemt.


Gast

#5906 Waar blijven de ‘Ik ben een Jood’ T-shirts?

2014-08-01 13:16

'Het zwijgen over de steunbetuigingen aan de terroristen van o.a. ISIS, de hakenkruizen die in verband worden gebracht met de Joden, de antisemitische leuzen en leugens en zelfs het in praktijk brengen van vooroorlogse razzia's op Joden, uitsluiting van Joden, aanvallen op Joodse bezittingen, winkels, bedrijven en synagogen door heel Europa en elders in de wereld en zelfs oproepen om alle Joden te vermoorden, kan niet oorverdovender zijn!

De politie, die in geval van de uitspraken van Geert Wilders de opportunisten van dienst was met voorgedrukte aangifteformulieren, stonden erbij en keken ernaar.



De antidiscriminatiebureaus doen even of ze met vakantie zijn.



Het gros van de bevolking doet, en bepaald niet voor het eerst, alsof men van niets weet.



Het OM 'onderzoekt 'met frisse tegenzin de demonstratie in Den Haag.



De politiek hult zich in stilzwijgen. En als 'de politiek' al spreekt dan val je van verbijstering uit je stoel. Want zo waren er volgens van Aartsen, zo liet hij via zijn woordvoerder weten, tijdens een zogenaamde 'Gazademo' (lees: antisemitische hetze) in zijn stad, waar men opriep alle Joden te vermoorden geen (strafbare) grenzen overschreden.



Hoe kan dit nou? Heeft men even geen electoraal voordeel te behalen door het op te nemen voor de Joden?'


Gast

#5907

2014-08-01 13:17

Toen de nazi's de communisten arresteerden heb ik gezwegen;

ik was immers geen communist.

Toen ze de sociaaldemocraten gevangenzetten heb ik gezwegen;

ik was immers geen sociaaldemocraat.

Toen ze de syndicalisten kwamen halen heb ik gezwegen;

ik was immers geen syndicalist.

Toen ze de Joden opsloten heb ik gezwegen;

ik was immers geen Jood.

Toen ze de katholieken arresteerden heb ik gezwegen;

ik was immers geen katholiek.

Toen ze mij kwamen halen

...was er niemand meer die nog kon protesteren.
Martin Niemöller

Gast

#5908

2014-08-01 13:17

Stop antisemitisme. Geen vlagvertoon van ISIS in Nederland. Joden moeten zonder angst in Nederland kunnen wonen.Hoog geplaatste mensen moeten het goede voorbeeld geven.

Gast

#5909

2014-08-01 13:21

 

AMSTERDAM (ANP) - Moskeeën in Nederland gaan in preken oproepen tot tolerantie. Dat maakten de Raad van Moskeeën en de Unie van Marokkaanse Moskeeën Nederland bekend in de nacht van donderdag op vrijdag. De organisaties maken zich zorgen over het groeiend aantal racistische geweldsincidenten en uitingen van haat richting joden en moslims.
De Raad neemt in een verklaring nadrukkelijk afstand van moslimjongeren die zich schuldig maken aan antisemitische incidenten. ,,Er zijn allerlei mensen die zeggen dat ze gebruikmaken van de vrijheid van meningsuiting. Daar zijn we niet tegen, maar we moeten in dit land wel zuinig zijn op elkaar'', stelde een woordvoerder van de islamitische organisaties.
Volgens de moskeeën is kritiek op Israël niet verboden, maar mag het geen vrijbrief zijn voor antisemitische of anti-islamitische uitingen of daden. ,,Joden in Nederland zijn broeders van het heilige boek en zo dient onze relatie ook te zijn, broederlijk'', aldus de schriftelijke verklaring.
Volgens de woordvoerder hebben vrijwel alle moskeeën in Nederland laten weten mee te werken aan het plan.

 


Gast

#5910 Re:

2014-08-01 13:22

#5909: -

Geen Moslim heeft hier getekend. Dat zegt genoeg.


Gast

#5911

2014-08-01 13:23

Dergelijk slap optreden kunnen wij niet langer accepteren. Wij hebben het hier voor het zeggen en niet ISIS en verder geboefte

Gast

#5912 Re: Re:

2014-08-01 13:25

#5910: - Re:

Leugenaar, heb je iedereen z'n geloofspaspoort gecontroleerd? Nou dan, zuig dan ook niet zo vies uit je duim.


Gast

#5913 Re: Re:

2014-08-01 13:26

#5825: - Re:

Wilders, Wilders? Welke Wilders? Wie is Wilders? We spreken hier over de heer van Aartsen, burgervader van een stad waar het vredespaleis is gesitueerd die vindt dat er geen grenzen worden overschreden als er tijdens een demonstratie wordt opgeroepen tot collectieve moord door sympathisanten van een terreurorganisatie van Islamitische origine. Moet er nog langer over gediscussieerd worden dat veel mensen met Islamitische achtergrond voor niets terugdeinzen om hun doel te bereiken. Twee Islamieten bijvoorbeeld, om even een vergelijking te trekken met het reppen van 'Wilders' (waarbij ik nu ook maar even voor het gemak de zaak uit het verband trek) financierden de 'Children Massacre of Beslan 2004 (blijkbaar bij *5825 ook een gebrek aan historisch besef) De namen: Abu Omar al-Saif uit Saudi Arabia en Abu Zaid Al-Kuwaiti uit Kuwait, een weerzinwekkende aanslag waarbij 186 kleuters werden vermoord!!

Wilders, Wilders, loop toch heen met je Wilders!


Gast

#5914

2014-08-01 13:27

we zakken als NL steeds verder in de islamitische drek. En onze volksvertegenwoordigers doen er niets aan. Het is allemaal niet waar, incidentjes, echter de vijand is reeds onder ons.

Gast

#5915

2014-08-01 13:31

de heer van Aartsen is een ras-bestuurder. hij heeft ingeschat dat ingrijpen een opstand zou veroorzaken. dat is het verontrustende: de maatschappij wordt dus gegijzeld. de verdachten later alsnog, als alles afgekoeld is, vervolgen is een zwaktebod.

Gast

#5916 Re: Re: Re:

2014-08-01 13:34

#5913: - Re: Re:

Waarom geil je zo op het optellen van slachtoffers?


Gast

#5917 Re: Re: Re: Re:

2014-08-01 13:36

-Iran, stuurde meisjes vanaf 9 jaar mijnenvelden in en jongetjes vanaf 12 jaar gebruikten ze als human wave attack.
-Jordanie: vermoordde 7000 Palestijnen in 1970, waaronder vele vrouwen en kinderen
-Syrie: tijdens het beleg van de stad Hama in 1980 werden naar schatting 15.000 burgers gedood, waaronder kinderen.
-Irak: tijden het bewind van Saddam werden er diverse massamoorden gepleegd op de Koerden en Arabische stammen, waaronder een aanval met mosterdgas waarbij vele kinderen het leven lieten.
-Pakistan: tijdens de oorlog in Bangladesh werden er 1.5 miljoen hindu's doodgemaakt door het Pakistaande leger, waaronder kinderen. Vrouwen werden eerder verkracht dan vermoord.
-De Fatah (PLO) en een mix van Palestijnse groeperingen hielden op diverse plaatsen huis in Libanon en moordde er lustig op los onder de christenen bijvoorbeeld bij de slachting van Damour.
-Hamas: laat Palestijnse kinderen tunnel graven waarbij er 160 dood zijn gegaan volgens eigen zeggen.
-Danielle Shefi, 5 jarig meisje, gedood door Palestijnse terroristen terwijl ze zich onder haar bed verschool.
-Turkije: Koerdische en Armenische kinderen afgemoord door het Turkse leger.
Moet ik doorgaan? De lijst is oneindig land en we hebben het niet eens gehad over hoe Palestijnse terroristen doelbewust kinderen opblazen bij de golven van aanslagen.

#5916: - Re: Re: Re:

 


Gast

#5918 Re: Re: Re: Re: Re:

2014-08-01 13:45

#5917: - Re: Re: Re: Re:

Waarom geil je zo op het optellen van slachtoffers?


Gast

#5920

2014-08-01 14:43

Ik vind als een burgemeester dit soort demonstraties toelaat niet geschikt is voor burgemeester! Diep en diep treurig!

Gast

#5921 Re:

2014-08-01 14:43

#5919: -

fantastisch. daar kunnen wij in Nederland een voorbeeld  aannemen!


Gast

#5922

2014-08-01 14:50

Antisemitisme en jodenhaat zoals eerder in de jaren 30-40 tot uiting kwam met vreselijke gevolgen, mag nooit meer worden getolereerd.

Gast

#5923

2014-08-01 15:40

Waarom laat Jozias die lui weer gaan,zodat ze het weer kunnen doen Zondag in Amsterdam.Wat een slappe bal is die gast!!!!

Gast

#5924

2014-08-01 15:51

Burgemeester zijn houdt in dat je een voorbeeldfunctie hebt.

Gast

#5925

2014-08-01 16:18

Beste Michiel Mans,

Buitengewoon dank voor de voortrekkersrol.
De heer Aartsen verdient het ontslag als hij op deze slinkse wijze zijn "fout" probeert goed te praten. Overigens net als (bijna) alle politici. Ze hebben echt nog het idee dat deze domme burgers niets door hebben.