Eis het ontslag van Jozias van Aartsen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Eis het ontslag van Jozias van Aartsen.


Gast

#5351

2014-07-31 06:51

NIHS: 'Zero tolerance tegen antisemitisme vereist'
De Nederlands Israelische Hoofdsynagoge (NIHS) roept de overheid op om een zero tolerance-beleid te ontwikkelen tegen antisemitisme.
Nadat vorige week verschillende Joodse organisaties de regering al opriepen om antisemitisme fel te bestrijden komt maandag ook de NIHS met een dergelijke oproep. Het kerkgenootschap wil een duidelijk signaal afgeven. De NIHS doet dit samen met Nederlands-Israëlitisch Kerkgenootschap, Portugees-Israëlitisch Kerkgenootschap en Verbond voor Progressief Jodendom.
Op de site van de NIHS staat de volgende verklaring:
'De gezamenlijke Joodse Kerkgenootschappen in Nederland, vertegenwoordigende een kleine 10.000 aangesloten Joodse Nederlanders, hebben met afschuw kennis genomen van de recente anti-semitische demonstraties en incidenten die de afgelopen dagen in Nederland hebben plaatsgevonden.
Wij vinden het onbestaanbaar dat in Nederland blijkbaar dergelijke anti-semitische uitlatingen door het verantwoordelijk gezag, burgemeester en politie, worden getolereerd. Het kan niet zo zijn dat de verantwoordelijke overheid en haar organen hierin geen aanleiding zien tot optreden, maar kiezen voor bagatelliseren en het niet provoceren in plaats van bestraffen van de overtreders.
Wij verwachten van onze regering een onomwonden verklaring
- dat zij al haar burgers beschermt,
- onvoorwaardelijk en helder afstand neemt van elke vorm van anti-semitisme,
- een actief zero-tolerance beleid handhaaft tegen anti-semitische uitingen en
zich inspant elke overtreder op te pakken en voor de rechter te brengen,
- Nederlandse burgemeesters instrueert een dergelijk beleid strikt op te volgen
en geen toestemming meer te geven voor demonstraties met een serieuze
kans op openlijke antisemitische uitingen.
Waarom nu deze eis aan de regering?
Wij zien grote onrust onder onze leden over het toenemende openlijk antisemitisme, terwijl de overheid niet reageert. Als Nederlandse staatsburgers verwachten wij -en onze leden- een onomwonden en duidelijke stellingname van onze regering en verantwoordelijke burgemeesters.
Waarom doet we dit nu als Kerkgenootschappen, na eerdere geluiden van onder meer CIDI?
Wij doen dit als verontruste burgers, als ledenorganisaties die de Joodse bevolking vertegenwoordigen. Het gaat hier om zekerheden van basis grondrechten als Nederlandse burgers, los van politieke opvattingen of specifieke actiegroepen.
Wat verstaat u onder zero-tolerance, is dat reëel?
Zero-tolerance betekent onder andere het niet toestaan van (publieke) bedreigingen naar Joden, intimidatie, of het brengen van de Hitlergroet. Het inspannen om elke overtreder op te pakken en voor de rechter te brengen. En het verbieden van demonstraties met een serieuze kans op openlijke antisemitische uitingen.
Maar burgemeesters moeten in een democratie de vrijheid van meningsuiting en demonstratie toch ruim kunnen interpreteren?
Dat klopt, maar als dat leidt tot openlijk antisemitisme gaat dat in tegen andere grondrechten en moet een burgemeester dat verbieden. Bijvoorbeeld demonstraties van organisaties die de afgelopen periode hebben aangetoond niet te kunnen demonstreren zonder daarbij anderen te intimideren of zelfs antisemitische uitlatingen hebben gestimuleerd.
Burgemeesters hebben bovendien niet alleen verantwoordelijkheid voor de openbare orde, maar zijn ook burgervader van alle ingezetenen. Hij/Zij is verantwoordelijk dat elke burger zich veilig kan voelen. Hard optreden tegen antisemitisme is daarbij vereist.'
gepubliceerd op 28 juli 2014

http://www.jonet.nl/nieuws/nihs-zero-tolerance-tegen-antisemitisme-vereist/2081

Gast

#5352

2014-07-31 07:43

Iedereen heeft het over antisemitisme, what about vrouwenhaat??

Gast

#5353

2014-07-31 07:47

Door zulk soort kreten veel familie kwijt geraakt [dus van Aarsen het is wel gevaarlijk] deze man mag zich geen burgervader noemen , de mijne is hij geenszins , als Jood en belasting betaler zeg ik WEG MET DAT FIGUUR !!!!!!!!!
Tine

#5354 Re:

2014-07-31 07:56

#32: -

In Nederland is het niet gewoon om tot moord op te roepen , wat betreft Wilders die heeft ook vaak genoeg de rechtbank van binnen gezien , het is voor mij ONVOORSTELBAAR dat de demostranten inclusief van Aartsen hier zomaar mee weg kunnen komen , de woorden burgerrecht en burgerbescherming krijgen bij mij dan een hele andere betekennis , mocht dit niet aan gepakt worden , dan zeg ik KOM OP JOODSE ORGANISATIES ,  JOODSE BURGERS we gaan de straat op en maken gebruik van ONS recht !!!!!!!!!!!!!!!!!


Gast

#5355

2014-07-31 08:12

Haat zaaien is nooit een oplossing, het probleem wordt alleen maar vergroot. De burgemeester heeft tot taak om de grenzen van wat mag bij een demonstratie te bewaken. In dit geval heeft hij zijn taak verzaakt.


Gast

#5356

2014-07-31 08:14

tegelijk met vertrek moet ook maar de naam"rotterdan-the hague airport"verdwijnen.

Gast

#5357

2014-07-31 08:17

Is duidelijk, toch

Gast

#5358

2014-07-31 08:19

#vanaartsen Af en toe komt zijn ware aart boven, zoals bij het iedereen laten oppakken in de Doublet. #MwJRosheuvel http://execall.blogspot.nl
PvdK

#5359 #vanaartsen Af en toe komt zijn ware aart boven, zoals bij het iedereen laten oppakken in de Doublet

2014-07-31 08:19

#vanaartsen Af en toe komt zijn ware aart boven, zoals bij het iedereen laten oppakken in de Doublet. #MwJRosheuvel http://execall.blogspot.nl

Gast

#5360

2014-07-31 08:50

Pim Fortuin had gelijk.

Gast

#5361

2014-07-31 08:54

Nalatigheid in het optreden van het Haagse bestuur is duidelijk.
De eerst verantwoordelijke is de burgemeester.
Gezien de ernst van de zaak behoort deze de eer aan zichzelf te houden en af te treden.

Gast

#5362

2014-07-31 08:58

Vandaag weer een filmpje gewoon van zo'n leuke Moslim Nederlandse jongen. Zo'n leuke buurjongen! Waarvan hij trots het filmpje op zijn facebook zet. Hoe hij Joden dood gaat maken.

Maar we mogen niets zeggen, anders discrimineren wij. Nou ik kan mijn mond niet meer houden, want ik ben het meer dan zat!! Gooi zulke mensen het land uit en laat ze stoer gaan doen bij de ISIS gadverredamme nog aan toe.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/22916258/__Crimineel_bedreigt_Joden__.html


Gast

#5363 volksvertegenwoordiger ????

2014-07-31 08:59

In het woord burgemeester zit het woord burger.
Burgemeester werd in het verleden ook wel burgervader genoemd.
...
Welnu van Artsen wil jij pretenderen een nederlandse burgervertegenwoordiger te zijn ?
Je bent een laffe waardeloze corpsbal, meer ben je niet.
Je bent de titel burgemeester helemaal niet waardig.
...
Door nu 2 arrestaties te laten verrichten probeer je aan damage control te doen.
Een soort achteraf charmeoffensief.
hier trapt niemand meer in, de schade die je vooraf gemaakt hebt met je laffe opmerkingen is vele malen groter dan de reparatie achteraf.
...
Hou de eer aan jezelf man, ga met jas en tas naar de portier die je via de achteruitgang naar buiten leidt.
Muv. gemaskerde haatzaaiers, fans van ISIS-koppensnellers is Nederland klaar met je
...
Ik hoop dat je dat goed in de gaten hebt.
En een goed voorbeeld bent voor je collega politici, die het ook steeds bonter maken.
Waardeloze kwezel

Gast

#5364 Re:

2014-07-31 09:05

#5352: -

Vrouwenhaat ja, dat ook. Ze willen ons het liefst allemaal met een hoofddoekje rond zien lopen. Mijn ogen zijn wel open gegaan inmiddels, niet door de media maar door goed te luisteren en om je heen te kijken. Vooral je ogen blijven dichthouden, maar dit is niet goed wat er nu gebeurt.


Gast

#5365 Re: Re: Re:

2014-07-31 09:07

#5350: Maria - Re: Re:

Een aangifte is een aangifte. Of die nou één keer gedaan wordt of vijftig keer, die aangifte zal moeten worden behandeld. De inhoud van de aangifte verandert niet als je hem vijftienduizend keer doet; daarmee wordt 'ie juridisch niet sterker, ontvankelijker of correcter.

Maar je bewijst dus wel precies wat gezegd wordt: blijf maar op je luie reet zitten wachten tot een ander het voor je doet.


Gast

#5366 Re: Re: Demo rotterdam

2014-07-31 09:08

#15: soemoed - Re: Demo rotterdam

Verdiept u zich in de geschiedenis van het Midden Ooster en u zult uw opmerkingen ongetwijfeld nuanceren.


Gast

#5367 Re: Re: Re:

2014-07-31 09:09

#5340: - Re: Re:

Wie zegt dat ik links ben? Dit heb ik toch echt met rechts getypt hoor!

Altijd meteen in hokjes zetten. En als je geen zinnig woord weet te bedenken dan maar beginnen met schelden. Typisch!


Gast

#5368

2014-07-31 09:10

Kom op mensen deel deze petitie ook of Twitter en Facebook. Geen Jodenhaat en ISIS demonstraties. Laat zie waar je voor staat!

Gast

#5369

2014-07-31 09:12






Het percentage ondertekenaars van deze petitie zonder internet blijkt méér dan dubbel zo hoog als het percentage Nederlanders zonder internet. En dat verschil blijft lineair groeien. Hard.







Gast

#5370

2014-07-31 09:19

Mijn buren zijn Joods en zijn hartstikke bang. Het is een schande wat hier allemaal maar mag en kan. Het moet stoppen!

Gast

#5371

2014-07-31 09:20

Super dat inmiddels al zoveel mensen laten blijken dit niet te willen in Nederland. Iedereen moet zich veilig kunnen voelen.
Jane

#5372 aftreden van Aartsen

2014-07-31 09:20

Elk jaar klinkt het weer; 'Dit nooit weer !!' Beseffen we ons dat dit dappere keuzes van ons vraagt?In Den Haag heeft de burgemeester niet in die richting gekozen. Ik zou liever iemand op zijn plaats zien die moedig durft te onderscheiden waar het in dergelijke gevallen op aan komt. Van Aartsen is hiermee een grens over gegaan. Vrijheid van meningsuiting? Bescherming van minderheden zullen we bedoelen. Leefruimte op de aarde voor iedereen !! Daarmee zullen we ook kleur moeten bekennen.
Zelfs/juist een burgemeester.

Gast

#5373

2014-07-31 09:23

Propoganda filmpje van de ISIS. Ze zijn er trots op en dat laten wij toe om hier op straat hun leuzen te laten scanderen.

Zeg nee tegen Jodenhaat en ISIS demonstraties!

Wees gewaarschuwd zeer schokkende beelden!!!

http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/07/isis-pleegt-genocide-en-is-er-trots-op

Gast

#5374

2014-07-31 09:24

Walgelijke vertoning , zowel van de zwarte-vlaggen zwaaiers en jodenhaatkraaiers als van de slappe knieëen van de haagse burgemeester. Tegen al deze personen zeg ik : houd er mee op. En tegen de weldenkende meerderheid : kondig serieuze sancties aan en voer die ook uit.

Gast

#5375

2014-07-31 09:31

Met alle respect maar bij Moslims zit de Jodenhaat er gewoon ingebakken. Het is hun opvoeding generaties lang ze weten niet beter. Ook de generaties die hier gewoon zijn geboren en opgegroeid.