Behoud vrijplaats "De Vloek"

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Behoud vrijplaats "De Vloek".


Gast

#151

2014-08-20 19:31

Ik vind het behoud van "De Vloek" van groot belang juist om het idealistische en principiële karakter van de opzet ervan en de laagdrempeligheid... Ik vind het leuk om er te eten; ik vind het fantastisch dat er ook aandacht voor de tango is....

Gast

#152

2014-08-20 19:46

De vloek moet blijven, juist omdat Den Haag grote behoefte heeft aan dit soort gelegenheden.

Gast

#153

2014-08-20 20:42

Het zou zo ontzettend jammer zijn als het restaurantje Water en Brood zou moeten wijken voor een zeilclub. Dit is zo'n uniek plekje waar je behalve van een heerlijke betaalbare maaltijd kunt genieten, de honden kunt meenemen en bovendien genieten van een geweldig uitzicht! Waar jongeren nuttig aan de slag zijn en daarbij hun brood verdienen. Waarom moeten de leuke zaakjes wijken voor commerciële doeleinden. Laat W&B a.u.b. blijven!!!

Gast

#154

2014-08-26 13:12

Vrijplaatsen moeten blijven bestaan om creatieve geesten de ruimte te geven. Daar is in deze geldwereld grote behoefte aan

Gast

#155

2014-08-28 19:56

De Vloek is voor Den Haag iets om trots op te zijn, te koesteren en meer bekendheid te geven.
Dan is opheffen en slopen dus wel een heel erg verkeerde keuze!

Gast

#156

2014-08-29 07:11

Vloek moet blijven.

Gast

#157

2014-09-03 08:29

De Scheveningse haven wordt door al die rechthoekige hoge stadse gebouwen dusdanig verpest,
wat de oorspronkelijke kneuterigheid van het gebied teniet doet. Maak er een mooi dorpsachtig havengebied van (wat Scheveningen van oorsprong ook is). Dat zal toeristen aantrekken. Ook alternatieve plekken zoals 'De Vloek' hebben aantrekkingskracht. Het uitbreiden van de haven moet in het oorspronkelijke gebied blijven. Protserige havens met een hek erom heen zoals rond de Middelandse zee, zijn vaak alleen voor zeilers toegankelijk. Scheveningen, kijk waar je goed in bent. Stedelijke Haagse ideeen, winstbejag en weinig visie hebben de boulevard al verpest. Het havengebied moet m.i. een beetje kneuterig blijven.
Zon

#158 de Vloek

2014-09-07 07:36

Als een God mocht kiezen zou hij elke dag bij de Vloek komen eten en er al zijn dagen zijn......een plaats voor vrijheid, gezondheid voor lichaam en geest, een plek voor alle mensen!

 

 

marian

#159

2014-09-10 15:09

lieve mensen

ik ben geen inwoner van den haag maar woon in antwerpen belgie

ik ken jullie al een aantal jaren en verwonder me hoe jullie in het leven staan om de toeristische sektor in den haag te promoten

jullie zijn een aanwinst voor de stad den haag,en een voorbeeld voor veel buitenlandse steden

als vrijwilliger doen jullie erg veel voor jullie stad den haag

jullie projekt wat jarenlang gedoogd is en belangrijk is voor den haag ook wat toeristisch gezien wil ik pleiten voor behoud van de vloek

ook al hebben mensen een andere levenswijze dan jullie (zoals ik) jullie zijn voor iedereen vriendelijk  en belangrijk omdat jullie veel te bieden hebben

 

gemeente den haag,ik wil jullie vragen kijk wat een verrijking de vloek is voor jullie gemeente ook op toeristisch vlak

er zijn weinig grote steden waar zoveel en goede vrijwilligers een bijdrage leveren om jullie stad te promoten,ook al ben je het niet met hun levenswijze eens ze zijn wel wel belangrijk voor jullie stad,misschien wel belangrijker dan een zeilprojekt waar er al zoveel van zijn

hier in antwerpen zijn we een beetje jaloers dat dit in jullie stad kan,met zo veel gemotiveerd talent en aan zo een mooie haven

 

 

 


Gast

#160

2014-09-15 08:17

Scheveningen zonder De Vloek, dat is geen Scheveningen meer.


Gast

#161

2014-09-16 08:27

Als de Vloek niet blijft nomineer ik den Haag als kampioen ultieme saaimakers

Gast

#162

2014-09-29 07:37

Mijn vrouw en ik eten al jaren, samen met familie-leden en vrienden, smakelijk en gezellig bij "Water en Brood". We hopen dit nog jaren te kunnen voortzetten.

Den Haag, Willy en Bram de Kieviet.


Gast

#163

2014-09-29 21:34

Ongetwijfeld vindt het het strijdkoor Jan & alleman dat de "vloek" moet blijven.
Zondagmiddag 2 november zingt het strijdkoor in de Regentes om 14uur 30.

Gast

#164

2014-10-10 08:40

Prima initiatief. het voortbestaan van de Vloek is een must.

Gast

#165

2014-10-11 18:46

Super plek!! Hopelijk kunnen we er nog lan van genieten..

Gast

#166

2014-10-13 06:46

Het restaurant Water en Brood staat op een prachtige plek, heerlijk om buiten te eten in de late avondzon. Ik ben blij met de groep mensen die dit restaurant runnen en heerlijk gezond veganistisch eten serveren voor een betaalbare prijs. De sfeer is relaxed. Wij hebben genoten met onze yogagroep. Dit moet blijven!

Gast

#167 Vloek moet blijven

2014-10-14 07:06

Géén eenheidsworst in de Scheveningse haven!


Gast

#168

2014-10-16 13:19

Opent uw ogen, den Haag.
Neen, dat is geen vraag.
Het verhaal is niet vaag.
Bezint U zichzelf vandaag?
Of verschuilt u, achter "de Haag" ?!?

DE VLOEK MOET BLIJVEN!!!!!!!!!!!!!
luigi

#169 Re:

2014-10-16 14:10

#37: -  

 


Gast

#170

2014-10-16 14:12

Vanaf dat ik De Vloek voor het eerst bezocht, ben ik oprecht blij met hun bestaan, omdat ik destijds heel bang was dat ik mijn huis kwijt zou raken, maar het stelde mij gerust dat er dan plaatsen als De Vloek bestaan waar ik in dat geval terecht zou kunnen!

Samen met bestuursleden van andere huurdersverenigingen, had ik een paar weken geleden een gesprek met Joris Wijmuller; de wethouder voor Wonen et cetera. Terloops kwam toen De Blauwe Aanslag nog even ter sprake: 20 jaar geleden, of zo, moest dat op stel en sprong worden ontruimd ten behoeve van nieuwbouw. Sindsdien ligt de helft van die grond nog steeds braak!

Gast

#171

2014-11-11 16:23

commentaar

Gast

#172

2014-11-24 10:15

Ieder autonoom initiatief lijkt de kop in te worden gedrukt. Dat laten wij toch niet zonder slag of stoot over ons heen komen?

Gast

#173

2014-11-24 13:22

Goede plek voor een mooi feestje, zonde dat als het weg gaat.

Gast

#174

2014-12-02 19:14

Het moet nu eens afgelopen zijn met alleen elite te supporten en de creativiteit te onderdrukken voor een zinloos elitair gebeuren.

Gast

#175 HSP et tu?

2014-12-06 09:59

Waarom heeft de HSP niet de motie voor het behoud van de Vloek gesteund?
https://denhaag.partijvoordedieren.nl/kamermoties/motie-behoud-de-vloek

Nu zijn ze ineens verbaasd dat er niet gedemonstreerd mag worden op plekken en tijdstippen die ertoe doen.