Behoud vrijplaats "De Vloek"

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Behoud vrijplaats "De Vloek".


Gast

#1

2014-07-03 00:24

Belachelijk.. de vloek MOET BLIJVEN!!!!

Gast

#2

2014-07-03 00:33

Viva la maldición

Gast

#3

2014-07-03 02:12

zoals het pand op dit moment gebruikt wordt is het voor veel meer mensen van veel groter belang, dan het plan om er een zijl centrum van te maken. het is prima een zeil centrum als het budget dat toe laat. terwijl onze cultuur stad verdwijnt en FAST (het surf dorp) samen met langweiligkeit ten onder gaat, we onder tussen 8 euro betalen voor het zelfde aantal poffertjes op park pop, en er daar(mede door de gemeente) en bij het paard en de bazard al in jaren niks van al te grote naam meer langs is geweest. waarom dan? als er dan toch mensen moeten zeilen, niet eens een stukje haagse cultuur wat geen geld kost laten staan? en een andere plek zoeken?

Gast

#4

2014-07-03 04:36

Het zou een serieuze verarming van onze cultuur zijn als deze vrijplaats zou verdwijnen. Hoewel ik een 60+er ben, hoog opgeleid en uit een ander maatschappelijk veld kom, steun ik de Vloek en haar bewoners met heel mijn hart. Kapitaalkrachtigen die op zoek zijn naar beleggingsobjecten hebben voldoende andere mogelijkheden. De Vloek is een unieke en waardevolle plek die wij zouden moeten koesteren. Ik wens de jongens en meisjes van de Vloek veel succes toe.

Gast

#5

2014-07-03 04:59

Ga voor duurzaamheid. Knap de vloek op, maak hem duurzamer en laat hem bestaan zoals hij nu doet! Er zijn hier veel mensen mee gemoeid. Laat het zeilcentrum lekker ergens anders in gaan. Er is vast wel ergens anders een plek voor een zeilschool.

Gast

#6

2014-07-03 06:22

"De Vloek" moet blijven!

Gast

#7

2014-07-03 06:39

Wij komen de afgelopen 6 jaar trouw iedere week eten bij het veganistische restaurant "Water en Brood". Op welk tijdstip je ook door de haven rijdt, de omliggende gebouwen zijn uitgestorven. Bij De Vloek is het daarin tegen altijd levendig en er hangt een relaxte en creatieve "vibe".!!!! Het is een echte broedplaats voor creatieve ideeen, muziek, kunst, alternatieve denk- en levenswijzen, enzovoorts......

Als de gemeente Den Haag zich als cultuurstad wil profileren zouden zij juist moeten vechten om dit soort unieke plekken niet te laten verdwijnen!!!
Laat onze haven geen spookstad voor juppen worden, maar behoudt de diversiteit en creativiteit!!!!!!

Gast

#8

2014-07-03 06:40

Ik zou het vreselijk vinden als 'de Vloek' verdwijnt. Het is plek waar ik me thuis voel. Waar je vrienden kan ontmoeten in een sfeer van vrijheid. Er is plek voor initiatieven op allerlei gebied. Het is een plek die nog niet ontdekt is door toeristen, waar je dus op een mooie lokatie kan genieten van de sfeer van scheveningen/den haag op een unieke manier. Befaamd is het eethuis 'water en brood' waar ook mensen met een kleine portemonnaie gezond en lekker een 3 gangen menu kunnen eten. De Vloek moet blijven!!!!!!!!

Gast

#9

2014-07-03 07:13

1 laatste plek in de stad waar zoveel mensen gebruik van maken, in 'n zelf bedruipende organisatie. Laat dat ongemoeid, ipv alleen maar denken aan geld geld geld. Er is ruimte genoeg voor iedereen!

Gast

#10

2014-07-03 07:18

Kom op Joris! Doe er wat aan!

Gast

#11

2014-07-03 07:55

De Vloek blijft! Kraken gaat door! Ontruimingen idealiseer je niet!

(/-\)

Gast

#12

2014-07-03 08:07

De Vloek moet blijven!

Gast

#13

2014-07-03 08:08

De Haagse Stadspartij zit nu toch in het college, dan is het toch simpel. Of is de Vloek ook uitgeruild voor iets minder Spuiforum.
Corien

#14 Zichtbaarheid kopen...

2014-07-03 09:02

Ik probeer voor een bescheiden bedragje bij te betalen aan de zichtbaarheid, maar de functie lijkt niet goed te werken. Zonder dat ik langs een betaalmogelijkheid kom, staat in het scherm: dank voor uw aankoop. Daarna kan ik alleen nog een Paypalaccount aanmaken, maar verder niks. Wie helpt of vertelt mij wat ik verkeerd doe?

Gast

#15

2014-07-03 09:19

bij de vis afslag is ruimte zat voor een zeilcentrum

Gast

#16

2014-07-03 09:19

Het is de laatste truuk van de afgetreden wethouder Norder, die eerder tevergeefs trachtte de gebruikers van De Vloek er uit te zetten. Nu ligt er een dubieus plan voor het bouwen van een onnodig Haags Topsport Zeilcentrum (dat er al is). Zonder dat de Gemeente, die werkelijk geen idee lijkt te hebben van de activiteiten in het betreffende pand, zich wil verdiepen in de gevolgen van de sluiting. Kunstenaars, ondernemers, een cultureel podium en een steeds breder gewaardeerd veganistisch eetcafe zijn, wanneer de gemeente zijn zin krijgt, straks passe. Waarmee Den Haag, omwille van een megallomaan plan, een unieke, dynamische plek waar alle lagen van de bevolking zich mengen, om zeep helpt. Dus teken die petitie!

Gast

#17

2014-07-03 09:52

De vloek is een verrijking voor Scheveningen!!

Gast

#18

2014-07-03 10:07

laat deze neoliberale takke gemeenteraad de schurft maar krijgen de VLOEK gaat door !!!!!

Gast

#19

2014-07-03 10:45

een stad zou trots moeten zijn op de vrijplaatsen die vanuit de creatieve bevolking ontstaan.......hier leeft en bruist het. Dit kan van veel commerciële initiatieven niet gezegd worden.

Gast

#20

2014-07-03 11:11

al sinds de Aanslag; DH stad van anti-culturele terroristen!!
liever Morlock, Langweiligkeit ea terug GVD!

Gast

#21

2014-07-03 11:17

Lekker zo laten, nix aan de vloek doen!!

Gast

#22

2014-07-03 11:23

De zoveelste keer dat de Vloek bedreigt wordt, misschien wordt het tijd dat de beurt om je pand wellicht te verliezen voor een keer naar een ander gaat.

Ik heb zelfs een geschikte kandidaat weten te vinden: het Haagse VVD-thuishonk aan de Herengracht, is dat misschien een alternatieve optie, College van B&W?

-x-

L

Gast

#23

2014-07-03 11:48

vloek mag nooit weg

Gast

#24

2014-07-03 11:48

moet zeker blijven

Gast

#25

2014-07-03 12:01

viva el lokal pirata!