overgangsregeling zij-instromers Vlaams onderwijs

Neem contact op met de schrijver van de petitie

We moeten nog meer mensen informeren !

2014-05-05 05:32:17

Beste ondertekenaars,

Dank voor jullie stem. Als jullie deze petitie steunen, sturen jullie dit bericht en link ook door aan iedereen die je kent en die ook rechtvaardigheid belangrijk vindt ?

Bedankt !!

Marc Van Dyck

feedback van de vakbond : we moeten verder gaan met onze sensibiliseringsactie !!

2014-04-30 14:56:28
donderdag 24 april 2014

Ervaring zij-instromers: nog geen ontwerp van besluit

Tot op vandaag hebben de sociale partners nog geen ontwerp van besluit ontvangen waarin deze maatregel staat.

De sociale partners ontvingen aangaande dit thema’s heel veel mails, allemaal van zij-instromers die deze maatregel discriminerend én onrechtvaardig vinden.

'Net zoals wij schreven in onze persmededeling! We nemen deze mails mee naar de onderhandelingen en zullen daar moeten vaststellen wat de onderhandelingsruimte is. In ieder geval is deze materie wel veel complexer dan de meeste leden veronderstellen.'

Dit item kwam gisteren ook aan bod in de plenaire vergadering van het Vlaams Parlement. De bespreking werd samengevat als volgt:

“Voorzitter, minister, collega’s, vijf fracties hebben het woord gevoerd. Ik heb verschillende elementen gehoord. Geen enkele fractie pleit ervoor dat er 300 miljoen euro moet worden vrijgemaakt voor de zijinstromers.

Minister, ik heb alleen appreciatie gehoord voor de aanmoediging van zijinstromers. Tegelijk zeggen de vijf fracties die tussenkwamen, dat het, zoals het vandaag voorligt, wringt met hun rechtvaardigheidsgevoel en ook dat van de vele briefschrijvers. Ik kan u en de regering alleen maar de raad geven om hierover toch nog eens na te denken, grondig overleg te plegen en uiteindelijk een beslissing te nemen. De vervaldatum is 23 mei.”

Marc Van Dyck

Bedankt maar we moeten nog meer handtekeningen hebben !

2014-04-27 17:50:25

Beste ondertekenaars,

De kaap van 100 stemmen is al bereikt !

Bedankt voor jullie stem, maar we hebben dringend nog veel meer mensen nodig. Publiceer deze enquête-link op je Facebook, Linked In of ander sociaal netwerk. Twitter het rond naar al je volgers !

Of spreek de mensen aan in je club of vereniging !

Elke stem telt ! Het gaat over de kwaliteit van ons onderwijs !

Bedankt,

Marc

Marc Van Dyck

Minister Smet draait al wat bij !

2014-04-25 10:26:00

Donderdag 24 april,

Jongens en meisjes,

Onze acties beginnen al wat vruchten af te werpen : de Minister heeft al toegezegd om te overleggen om de discriminaties weg te werken (artikel in de Standaard).

Nu moeten we laten zien dat we willen dat het echt een billijke en rechtvaardige regeling moet worden !

Doe mee en laat iedereen weten dat zij ook deze petitie moeten tekenen voor 1 mei !

Thanks,

Marc Van Dyck

Verspreid deze petitie !! We gaan voor 5000 handtekeningen tegen eind volgende week

2014-04-25 07:31:57

Beste ondertekenaars,

Bedankt voor jullie stem : echt een hart onder de riem !

Jullie zien ook in dat er meer steun moet komen voor billijkheid in de ancienniteitstoewijzing in het Vlaams onderwijs. En dat deze overgangsregeling er moet komen.

Mijn vraag aan jullie is om deze petitie (de link) naar zoveel mogelijk kennissen (minstens 100) door te sturen zodat we eind volgende week 5000 handtekeningen hebben. Gebruik je eigen verhaal of dat van mij om de situatie toe te lichten.

Dan kunnen we de Ministers, de vakbonden en de Raad van State overtuigen dat er veel mensen achter een evenwichtige regeling staan !

Doen jullie mee ?

Bedankt alvast voor jullie inspanningen !!

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.