Hou_Okegem_leefbaar_Leopoldstraat

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Wijziging locatie infovergadering Leopoldstraat

2021-09-27 20:37:32

UPDATE (wijziging locatie):

De infovergadering zal plaatsvinden op woensdag 29 september 2021 om 19u30 in de kerk van Okegem i.p.v. in buurthuis Berdam.

Mvg,

Hou Okegem Leefbaar - Leopoldstraat

Belangrijk bericht aan de inwoners van Okegem

2021-09-26 16:27:30

Woensdagavond 29/09 wordt er een infoavond georganiseerd door Stad Ninove om 19u30 in de kerk van Okegem.

Het betreft de site De Roose/Vernaco op de Leopoldstraat, maar wij roepen ook de andere inwoners van Okegem (Hazeleerstraat, Hofstad, Fonteinstraat, Kattestraat, Okegembaan...) op om talrijk aanwezig te zijn en ons protest kracht bij te zetten. Ook zij zullen immers hinder ondervinden van het toenemende vrachtverkeer in Okegem!

Belangrijk bericht aan de inwoners van Okegem

2021-09-23 07:35:14

Vanavond wordt er een infoavond georganiseerd door Stad Ninove om 19u30 in Buurthuis Berdam, Brusselsesteenweg 3, 9400 Ninove.

Het betreft het dossier Gies op de Hazeleerstraat, maar wij roepen ook de andere inwoners van Okegem (Leopoldstraat, Hofstad, Fonteinstraat, Kattestraat, Okegembaan...) op om talrijk aanwezig te zijn en ons protest kracht bij te zetten. inbound8898915461078921519.jpginbound236356701890012765.jpg

Update vergadering

2021-09-15 19:47:07

Dag iedereen,

Pas vandaag hebben we vernomen dat de vergadering in het buurthuis Okegem om veiligheidsredenen niet kan doorgaan.
De vergadering zal plaatsvinden in onze parochiekerk te Okegem.
Met dank aan Pastoor Alexander Vandaele die ons de toelating gaf de kerk te gebruiken!

Men zegge het voort aan zij die ingeschreven hebben!

Tot morgen!

Informatie- en overlegvergadering

2021-09-09 18:59:20

Wij nodigen jullie graag uit op onze informatie- en overlegvergadering in het buurthuis Kouterbaan 28 op donderdag 16 september 2021 om 19 uur.

Het dossier Gies (Hazeleerstraat) gaat over de bouw van een bedrijvenpark, bestaande uit drie loodsen die plaats bieden aan 16 kmo-units. Op een oppervlakte van 1 ha wordt 40 are voorzien voor bebouwing. (plus minus gelijk aan de bebouwde oppervlakte van 50 halfopen woningen). Dit bedrijvenpark dreigt de derde industriële locatie te worden in het agrarisch en landschappelijk waardevol Okegem. De verrommeling van het Okegemse landschap moet stoppen.

De onaangename ervaring met de bouw (volume, hoogte, …)  en de exploitatie van  site De Roose/Vernaco (Leopoldstraat) doet de alarmbellen afgaan: wij willen niet dat dit scenario zich herhaalt. We hebben geleerd dat de invulling van de activiteiten anders verloopt dan wat eerst werd beloofd: geen ambachtelijke lokale bedrijvigheden die weinig hinder veroorzaken maar wel een internationaal bedrijf dat er een distributiecentrum runt! Vijftig zware vrachtbewegingen per dag, bij het laden en lossen constant piepend lawaai van heftrucks, onveilig verkeer op de Leopoldstraat, ....

Het vrachtverkeer, de geluidshinder en onveiligheid ondergaan we ook jaren met de site Nervia (Fonteinstraat). We spreken hier over vier vrachtbewegingen per uur, de aangewezen route is Fonteinstraat-Hazeleerstraat. In een rapport van 2017 van de provinciale milieudeskundige werd de geluidsimpact van deze Nervia transportactiviteiten onderzocht: er werd nipt voldaan aan de richtwaarde. Met andere woorden bijkomend vrachtverkeer op de Hazeleerstraat gekoppeld aan de site Gies kan niet.

Iedere dag opnieuw ervaren we ook dat deze vrachtwagens niet altijd de aanbevolen route volgen en zich door de dorpskern wringen. Meer nog het verbod ‘max. 3.5 ton behalve plaatselijk verkeer’ wordt dagelijks overtreden, de meeste opvallende overtreders zijn de vrachtwagens die van of naar De Doncker rijden.

Industrie en het gekoppeld onveilig vrachtverkeer mag geen gemeengoed worden in ons dorp Okegem!

Bij voorkeur je aanwezigheid bevestigen via een e-mail naar Hou_Okegem_Leefbaar@telenet.be

Verzoekschrift

2021-08-22 17:41:24
Allen,

Het verzoekschrift werd intussen zowel digitaal als aangetekend verstuurd aan de Raad voor Vergunningsbetwistingen, het college van burgemeester en schepenen én Refresco NV.

Wij wensen ook iedereen die geholpen heeft bij het verdelen van de flyers via deze weg nog eens te bedanken. In totaal hebben momenteel 268 personen de petitie ondertekend!

Mvg,

Steven & Katy

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.