GEEN NEGENTIEN VERDIEPINGEN OP HET SINT-BERNARDUSPLEIN

Neem contact op met de schrijver van de petitie

RECHTZETTING

2021-03-06 11:34:32

Er vallen nogal wat reacties met verwijten aan de burgemeester en het stadsbestuur. ER VALT TOT OP HEDEN NIETS TE VERWIJTEN AAN DE BURGEMEESTER OF HET STADSBESTUUR ! Het gaat hier over een AANVRAAG VAN EEN BOUWVERGUNNING waarvoor nog HELEMAAL NIETS BESLIST is. Er loopt nu dus een onderzoek (tot 27 maart) en tijdens die periode kan iedereen een bezwaarschrift indienen. Pas daarna zal de burgemeester en het stadsbestuur een beslissing moeten nemen. De uiteindelijke beslissing moet genomen worden voor eind mei. Wij willen echter met deze petitie zo veel mogelijk druk uitoefenen om de burgmeester en het stadsbestuur te beïnvloeden om GEEN TOELATING te geven voor de bouw van dit wangedrocht !

Herman Lenaers , Open VLD Nieuwpoort

Een bezwaarschrift indienen doe je zo :

2021-03-05 14:30:43

We zijn U zéér dankbaar dat U deze petitie hebt getekend. Hoe meer handtekeningen hoe meer druk we kunnen uitoefenen op het bestuur. Een petitie is een drukkingsmiddel maar heeft echter geen wettelijke waarde. Daarom vragen we U om, indien U dat wil, ook een bezwaarschrift in te dienen, waarvoor onze dank bij voorbaat.

U kunt bezwaren schriftelijk indienen of mondeling meedelen. Er zijn geen echte vormvereisten of speciale formulieren voor schriftelijke bezwaren. Het bezwaar moet wel ondertekend zijn en de naam van de afzender vermelden. Bij mondelinge bezwaren zal de ambtenaar het bezwaar meestal noteren en laten ondertekenen.Uw bezwaar moet worden gericht aan het college van burgemeester en schepenen of aan een door hem aangewezen ambtenaar. Enkel bezwaren die als doel hebben de hinder die uitgaat van een bedrijf of activiteit tot een aanvaardbaar niveau te brengen komen in aanmerking. Bij het beoordelen van de vergunningsaanvraag zal dus geen rekening worden gehouden met de volgende bezwaren: ·         de activiteit waarvoor een vergunningsaanvraag ingediend wordt, is niet nuttig; ·         er zijn al voldoende bedrijven (of appartementen) in mijn buurt; ·         de waarde van mijn eigendom zal dalen. ·         Ik ben er tegen Bezwaren die verwijzen naar stof, geluid, geur, licht, lucht, bodem, mobiliteit, en de veiligheid van mens en milieu worden wel aanvaard.   Gebruik deze hoofding :   Datum : ……………   Bezwaarschrift betr Civitas Projects N.V. OMV 2020 0171 011 Civitas Projects NV Franslaan 59/0001 8620 Nieuwpoort Locatie 38402D0414/00_000 Project : Bouwen van een meergezinswoning met handelsruimte en ondergrondse parking Ligging : Franslaan – Sint-Bernardusplein 8620 Nieuwpoort Kad. Sectie : Afd. 2 Sie D nrs 414, 416, 418, 415a, 417a, 419   Schrijf hier Uw goed gemotiveerd bezwaar rekening houdend met wat wel en niet zal aanvaard worden (zie hierboven) Vermeld hier Uw naam en onderteken Je kan dit opsturen per post, eigenhandig gaan afgeven, of per mail sturen aan : Kelly.maene@nieuwpoort.be

Herman Lenaers

We zullen doorgaan !

2021-03-05 00:52:34

Vandaag werden we geintervieuwd door radio 2 die onze petitie onder de aandacht bracht op het dagelijks nieuws.

Ondertussen hebben we bijna 200 handtekeningen , deel dus zoveel mogelijk en vertel dit tegen zo veel mogelijk vrienden en kenissen met de vraag om ook de petitie te ondertekenen.

Het is ook belangrijk dat er zo veel mogelijk bezwaarschriften worden ingediend.

Iedereen kan een bezwaarschrift indienen, ik zal zo vlug mogelijk een voorbeeld van bezwaarschrift opstellen en u informeren hoe je dat moet verzenden.

Er is ook een belangrijke opmerking geplaatst door één van de ondertekenaars. Vertel dit ook zo veel mogelijk verder : (Dit is op deze petitie opmerking 122) Bedankt Andre Tavernier voor deze extra informatie

Wat velen nog niet ingeschat hebben is dat het de bedoeling is om een gelijkaardig tweede gigantische gedrocht neer te poten in diagonaal op de plaats langs de tramhalte waar thans de parking is.
In de stadsbegroting staat een opbrengst van zeker 5 mio euro geboekt bij verkoop van de parking aan dezelfde troep. De tweede toren staat m.a.w. al virtueel in de steigers.

Andre Tavernier (Nieuwpoort, 2021-03-03)

Herman Lenaers

De laatste groene long in Nieuwpoort-Bad

2021-03-03 19:38:50

De lopende aanvraag voor het bouwen van een woontoren op het Sint- Bernardusplein in Nieuwpoort-Bad is ingewikkelder dan we met z'n allen denken.

Het SINT-BERNARDUSPLEIN bestaat uit een aantal percelen.Een aantal van die percelen wordt nu gebruikt als parking voor de buurtbewoners. Twee percelen grenzen aan de Franslaan. Eén van die percelen is eigendom van de stad, het ándere is privé eigendom. De bouwaanvraag voor de woontoren van 20 verdiepingen betreft het privé perceel. Het zou echter niet zo verwonderlijk zijn dat de bouwpromotoren een aantal miljoenen op tafel willen leggen om het perceel dat eigendom is van de stad te kopen met de bedoeling daar. binnen enkele jaren een tweede woontoren van 19 verdiepingen op te bouwen.

Wij zouden het beter vinden en alleszins beter voor de inwoners van Nieuwpoort-Bad dat de stad het privé perceel (waarop men nu de woontoren wil bouwen) zou aankopen en van die twee percelen een mini park zou maken met eventueel enkele speeltuigen voor de kinderen en / of een petanque veld en enkele banken waarop de wandelaars kunnen uitrusten.

Teken de petitie voor het behoud van dit laatste stukje groene long in Nieuwpoort-Bad

Herman Lenaers , Open VLD Nieuwpoort

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.