GEEN NEGENTIEN VERDIEPINGEN OP HET SINT-BERNARDUSPLEIN

Wij willen geen hoogbouw in Nieuwpoort-Bad, en helemaal niet op het Sint-Bernardusplein. Het Sint Bernardusplein is de enige groene plek in Nieuwpoort-Bad en geeft nu een uniek prachtig doorzicht vanop het Nieuwlandplein in de richting van de kerk en de zee. De voorgestelde constructie zou de mooie nieuwe inrichting van het Nieuwlandplein totaal zijn glans doen verliezen. Bovendien hebben we op 100 à 150 meter van het Sint-Bernardusplein een prachtig natuurgebied, de simli duinen,een prachtig natuurgebied waar vogels hun biotoop vinden, wat op gebied van natuurbehoud zou gestoord worden door gebouwen van dergelijke hoogte.

We eisen dat deze groene long in Nieuwpoort-Bad blijft zoals ze nu is, een parking voor de bewoners en indien mogelijk zelfs een rustplaats met groenvoorzieningen voor wandelaars.

Dit project zal de zon van de terassen aan de overkant wegnemen. Dit project zal turbulentie veroorzaken op de begane grond wat zéér gevaarlijk zal zijn voor de voetgangers en de fietsers. Bovendien bemerken we dat het de bedoeling is van de aanvrager om de grond van de parking te kopen en een tweede toren te bouwen achter deze waarvoor nu deze omgevingsaanvraag loopt. De door hen voorgestelde constructie is tevens een bouwkundig gedrocht aangezien ze aan de linkerkant van het gebouw het gelijkvloers en de eerste verdiepng open zouden laten en op die manier een windtunnel veroorzaken.

Ook op gebied van verkeerdrukte zou dit heel wat moeilijkheden veroorzaken. Er zouden 46 appartementen bijkomen, die allemaal door hun bewoners en de bezoekers van deze bewoners voor bijkomend verkeer en parkeerproblemen zullen zorgen.

In Nieuwpoort-Bad zijn al meer dan genoeg appartementen voor vakantie en / of tweede verblijf, er is zelfs een leegstand.

Wij vragen met aandrang aan het stadsbestuur om hiervoor geen toestemming te geven.

Nieuwpoort is geen Dubai

Herman Lenaers , Voorzitter Open VLD Nieuwpoort, voorzitter seniorenvereniging VIEF Nieuwpoort    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, machtig ik Herman Lenaers , Voorzitter Open VLD Nieuwpoort, voorzitter seniorenvereniging VIEF Nieuwpoort om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.