Stop geklaag over geluidsoverlast op Curacao

Opmerkingen

#2201

Ik ben er gewoon tegen.
Wij hebben altijd feestjes gewoon thuis of in ons eigen buurt. Dat is één van ons vrijheidseigenschappen

(Curacao, 2018-01-24)

#2203

Ik teken omdat ik vind dat de mens zich niet mag aanstellen. En anders naar een onbewoond eiland moeten verhuizen

(Spijkenisse , 2018-01-24)

#2207

Ik vindt dat feesten en lawaai maken nou eenmaal bij ons cultuur hoort.
We zijn antilianen en geen nederlanders

(Alkmaar, 2018-01-24)

#2209

Ze moeten niet zo zeuren.
En anders terug komen hier.
Laat de mens genieten van het leven en plezier.

(Rotterdam, 2018-01-24)

#2211

Omdat ik vind dat de Curacaoenaar zich in andermans land/eiland moeten aanpassen en dat proberen wij ook. Dus iedereen die ervoor heeft gekozen om van onze zee zon en gastvrijheid te genieten zich ook moeten aanpassen en de dingen dat zij niet leuk vinden en wij wel niet mogen storen. Als zij vinden dat zij dat niet kunnen mogen zij oppleuren.

(Curacao, 2018-01-24)

#2213

Ik hou van me land al woon ik in Nederland. Si bo bai biba un pais bo mst pas bo mes aan na Nan regel dus dit tel ook voor hun.

(Spijkenisse , 2018-01-24)

#2214

Omdat het is al jaren zo en waarom nu willen ze het stoppen kan niet..

(Curacao, 2018-01-24)

#2217

Ik teken dit omdat ik tegen ben dat derden onze cultuur en feesten komen stoppen. Ze hebben al heel veel gesloten voor zogenaamde geluids overlast.

(Buena Vista, 2018-01-25)

#2218

Ik het zat ben dat de tolerante en open cultuur van Curacao geschonden wordt door de regels van Nederland hier af te dwingen

(Willemstad, 2018-01-25)

#2219

Ik teken omdat ik het de grootste onzin vindt ook al woon ik niet op Curacao ! Zie mijn reactie Jessica Laurens enbzo denk ik erover !
Succes met t TEGEN actie .

(Weert, 2018-01-25)

#2221

Stop reklama riba molester di zonido

(Willemstad, 2018-01-25)

#2225

Mee eens ben

(Willemstad, 2018-01-25)

#2229

Muziek, gezelligheid maakt niet uit om welke tijdstip het hoort bij curacao. Wij houden van feesten en plezier maken.

(Lelystad, 2018-01-25)

#2230

Ik ben het echt zat van het gedoe van mensen die niks weten van onze kultuur en onze manier van leven op het eiland wil stoppen of belemmeren.

(Curacao , 2018-01-25)

#2234

Cur moet cur blijven cur hou van herrie i like it hollandrs moeten zicht aanpassen aan cur zelfde als ij moet aanpassen aan hun ku6laand.

(Den haag, 2018-01-25)

#2236

In onze kultuur we houden van feesten. De tradionele feest van noche buena bij brakkeput mei mei gebeurt alleen 1 keer per jaar. Hierop op Curacao we hebben niet veel feest dagen om te vieren, het is in Nederland dat je kan niet in de buurt van bewoners feest houden. Jij als NEDERLANDER vind het lastig om hierop te wonen wegens geluid van feesten, je kan lekker terug gaan op nederland of op die nacht van noche buena andere plaats gaan..doei.

(Curacao, 2018-01-25)

#2240

Ik teken omdat Ik het helemaal mee eens ben met deze petitie. Feesten in woonwijken hoort bij ons cultuur en moet ook zo blijven.

(Apeldoorn, 2018-01-25)

#2242

Ik teken omdat ik tegen ben van het aanvechten van vergunningen voor feesten en of evenementen.

(Zeeland, 2018-01-25)

#2245

Voor traditie en gewoontes

(Curacao, 2018-01-25)

#2246

Als je naar een (ei)land verhuist moet je jezelf aanpassen aan de cultuur en als dat niet kan doen dan je verhuizen naar je land van herkomst

(Curacao, 2018-01-25)

#2249

Nos mester bringa pa loke ta di nos

(Willemstad, 2018-01-25)

#2251

Ik teen omdat ik Vind Dat gewoon belá helikòpternan. HET IS NIET ELKE DAG, HET IS 1 KEER PER JAAR

(Curacao , 2018-01-25)

#2252

We hadden altijd muziek overal op het eiland. Tambu, aguinaldo, bands, enz. Degenen die dat niet willen meemaken, of hebben last ervan moeten dan weg. Het karakter en gewoontes van het eiland moeten blijven bestaan. Dat maakt ons uniek.

(Curacao, 2018-01-25)

#2253

Ik teken omdat het eens moet ophouden. Aanpassen aan ons cultuur en tradities of oprotten

(Willemstad, 2018-01-25)

#2256

Omdat ik het belachelijk vind wat ze willen doen.. heb je er last van dan ga je lekker terug waar je vandaan komt.

(Den Haag, 2018-01-25)

#2257

Wij houden van muziek envrijheid dus komt niet met het gelul van overlast of ga terug van waar je afkomstig bent

(Willemstad, 2018-01-25)

#2258

Ik vind dat elke cultuur zijn eigen normen en waarden heeft. En dus de mensen die hier niet tegen kunnen alsnog respect moeten tonen en zich maar gewoon zelf moeten aanpassen!!!!

(Zaandam, 2018-01-25)

#2262

Ik teken omdat al dat gezeur en pesterijen moet stoppen ❣❣wij passen ons aan in nederland en overal in de wereled dus laat ons ons leven leven zoals wij dat zijn gewend. Ta basta Awor❣❣

(Rotterdam, 2018-01-25)

#2266

Omdat het belachelijk is dat mensen die bewust ervoor kiezen naar een ander land te verhuizen gaan eisen dat de oorspronkelijke bewoners zich aan hun regels en wetten moeten aanpassen en niet andersom.

(Willemstad, 2018-01-25)

#2269

Niet klagen in m’n land klaar

(Amsterdam, 2018-01-25)

#2271

Omdat het gewoon moet blijven hoe het is Ga niet naar mijn land wat al een kolonie was van en dan wil je WEER dingen komen veranderen ik neem het niet.
Dat we in landhuizen feesten waar veel is geleden is al erg en dat het nu naar andermans maat-staven moet NEE sorry not this time.

(Geel, 2018-01-25)

#2273

Ik teken omdat ik tegen ben, om de feesten te stoppen

(Willemstad , 2018-01-25)

#2274

Kappen nou net dat gezeur

(Willemstad , 2018-01-25)

#2275

Zoals de antilianen de gewoontes van Nederland dient te respecteren en zich moet aanpassen naar de Nederlandse normen en waarden ZO ook andersom. Nederlanders dienen zich aan te passen aan de Antilliaanse gewoontes en daar hoort gezelligheid en muziek bij!!! NOS tera NOS cultura NOS sistema di biba! TINKU RESPETE

(Den Haag, 2018-01-25)

#2276

Ik teken omdat ik vind dat er het eiland waarop ik ben ben geboren altijd vrij was en vrij moet blijven.

(Amsterdam, 2018-01-25)

#2279

Ik teken omdat het hoogtijd is dat buitenlanders zich aanpassen aan onze cultuur.

(Curacao, 2018-01-25)

#2281

Al waar wij gaan, vooral in NL, eisen zij van ons, ons aan te passen aan hun cultuur en gewoontes. Respecteer die van ons dan ook of je verhuis en ga terug naar je eigen gewoontes, zo simpel is dat

(Curacao, 2018-01-25)

#2282

Wat een brutaliteit!!!!!

(Almere, 2018-01-25)

#2283

Het moet nu afgelopen zijn met die................

(Curacai, 2018-01-25)

#2284

Als je naar ander land immigreer moet je aanpassen aan de cultuur,Anders kan je lekker terug vertrekken.

(Curacao, 2018-01-25)

#2288

Ik hou van feesten die nu mijn jaarlijkse tradities zijn! Als we dit toestaan, verliezen wij weer een gedeelte van ons cultuur.

(Curacao, 2018-01-25)

#2289

Ik tegen ben dat alle clubs gesloten moet/kan worden vanwegens anderen die deze activiteiten willen stoppen.

(Kaya Nathan 218 , 2018-01-25)

#2294

Esaki ta un parti di nos kultura.

(Arnhem, 2018-01-25)

#2296

Is traditie en daar moet men van afblijven!

(Rotterdam, 2018-01-25)

#2297

Omdat ik het belachelijk vind dat al onze gewoonten verloren moeten gaan omdat er mensen zijn die vertikken zich aan te passen aan onze cultuur.

(Amsterdam , 2018-01-25)

#2300

Dat een bedrijf een drankvergunning heeft en een vergunning om een nachtclub te exploiteren, dan mogen mensen zich niet bemoeien met het door hen verkregen recht (vergunning) anders leven we op Curacao in een dictatuur!!!!

(Curacao, 2018-01-25)

#2301

Het is een stomiteit het is all jarenlang een traditie en nooit was er iets 1 keer per jaar als we zo door gaan kunnen we alles maar stoppen op het eiland curacao is haar cultuur aan het verliezen

(Curacao , 2018-01-25)

#2304

Integrashon di nos kustumber nan sosial i kultural mester bira parti integral obligatorio pa un i tur! Pa estranhero pero tambe YdK nan mes ku ta bini bek ku otro norma i balornan ku ta kustumbra den Caribe.

(Willemstad, 2018-01-25)

#2305

Als ergens anders gaat wonen moet ik me toch ook aanpassen aan het cultuur

(Curacao, 2018-01-25)

#2308

Het was hun keuze om daar in de buurt te komen wonen. Zij moesten eerst een buurt onderzoek doen voordat zij hun huis gekocht hadden.

(Curacao, 2018-01-25)

#2313

Mi ta firma paso mi no ta haña ku ta hopi actividat nan ta bezig ta kita foi nos pueblo i no por. Nos pais semper ta un pais di ambiente goso vrijheid pero tiki tiki tur kos ta kabando i nooooo por.

(Sufisant, 2018-01-25)

#2315

Waneer wij over zwarte Piet beginnen in Nederland is de hek ook van de Dam. Ga terug naar je eigen land wordt er meteen geroepen. Blijf van onze manier van feesten op Curaçao af. Pas je aanbod hoepel op.

(Texas, 2018-01-25)

#2316

Ik teken omdat ik niet eens bent om aktiviteiten te stoppen door reclames vam die stomme makambas

(Curacao, 2018-01-25)

#2320

ik het zat ben!

(Rotterdam, 2018-01-25)

#2321

Ik ben een YDK en we respecteren alle regels in Nederland dus vind ik dat er op Curaçao respect moet zijn voor onze cultuur. We zijn vrolijke mensen die van een feest houden. En geen gezeur over overlast als het vioral 1 keer per jaar gebeurd. Door al de geklaag van de Nederlanders die op Curaçao wonen zijn al veel feestjes stop gezet. Ta basta awor. Nos no por keda hasi loke NAN ke.

(Den Haag, 2018-01-25)

#2322

Ik die Hollandse zeikerds zat ben . Als je het niet leuk vind donder op naar Nederland en anders pas je gewoon aan .

(Rotterdam , 2018-01-25)

#2323

Paso mi mes ta unu kuta bai enjoy di fiesta den brakkeput vooral Noche Buena... bo pare no tin nada mas e orei

(Curacao, 2018-01-25)

#2330

.......

(Curaçao, 2018-01-25)

#2334

Moe van het gezeik. Als ergens gaat wonen dan moet je gewoonweg aan het kultuur van het land of eiland wennen of terug naar je eigen land.

(Willemstad, 2018-01-25)

#2335

Ik teken omdat buitenlanders zicht moeten aan passen aan het cultuur van de Land. Apartheid moeten wij als Curaçaoënaars nooit tolleren.

(Den Haag, 2018-01-25)

#2336

Ik vind dat Nederlanders veel willen overnemen op Curacao en dit kan niet meer zo blijven doorgaan!!!

(Capelle ad ijssel, 2018-01-25)

#2337

Het hoort bij het curacouse cultuur en is gezellig en als ze nu met regels komen gaat dit ten koste van vele dingen waar curadise wel voor staat

(Den helder, 2018-01-25)

#2340

Ik teken, omdat ik vind dat uitbundigheid en dus ook geluid en muziek hoort bij Curacao.

(Amersfoort, 2018-01-25)

#2342

Ik teken omdat ik me meer curacaoenaar voel dan nederlander, en ooit als ik terug ben datzelfde dushi korsow terug wil vinden en geen nederland op curacao.
Hier moeten wij inburgeren ! Dan maag iedereen die daar wil komen zich ook INBURGEREN !

(Denhaag , 2018-01-25)

#2343

Toen wij in nederland kwamen moesten we aanpassen met hun cultuur . Wij houden van harde en luid muziek dan wordt gelijk politie voor je gestuurd. Ik vindt van als zij niet tegen kan moet ze gewoon terug nasr haar eigen land.

(Tilburg, 2018-01-25)

#2346

Ik dit respectloos vind

(Zwanenburg, 2018-01-25)

#2349

Ik het niet eens ben met het gezeur over geluidoverlast

(Rotterdam, 2018-01-25)

#2351

Omdat ok de cultuur en tradities in curacao wil behouden en daar horen dit soort dingen ook bij.

(Arnhem , 2018-01-25)

#2352

Ik teken omdat ik eens ben met deze petitie. Deze groep allochtonen weigert categorisch om zich aan de inheemse cultuur aan te passen en of in te burgeren. Ze hebben een idyllische beeld van het wonen op een tropisch eiland en willen onze gewoontes en tradities uitroeien.

(Curacao, 2018-01-25)

#2354

Omdat ik erg van de Curacaose feesten geniet

(Sta.Rosa, 2018-01-25)

#2356

Omdat wij hier in Nederland als Antiliaan niet mogen klachen , als we protesteren over b.v zwartepiet, moeten we oprotten naar ons eigen land ,hier mag je niks zeggen over hun traditsies ) of je moet oprotten. lk zeg dit , want ik weet zeker dat het de Hollanders die. op ons eiland zijn komen imiegreren, ons nog steeds de les willen komen lezen.Mensen waar blijft onze eigen traditsie?

(Haarlem, 2018-01-25)

#2357

Waarom zouden wij dit veranderen? Dit hoort op ons eiland Curacao!!!! Als de Nederlandse bevolking er last van heeft? Ga dan terug naar je land van herkomst en laat de Curaçaose gewoontes lekker met rust.

(Almere, 2018-01-25)

#2364

Ik teken omdat ik ook al 31 jaar in nederland woont en wij moeten ons ook aanpassen aan hun cultuur, waarde en normen dus verwacht ik dat hun dat ook op Curaçao doen. Wij kunnen ons niet overal aanpassen omdat hun het willen. Zijn ze soms meer dan ons?

(Juliana dorp, 2018-01-25)

#2366

Het niet zo kan zijn dat een stelletje buitenlanders ( met geld) op het eiland komen uit maken wat mag en niet mag. Wij Antillianen houden van onze feesten. Dat is wat curacao Korsow maakt. Bevalt heg je niet vertrek is dat niet wat wilders ons leert. Regering open j e ogen. Tene korsow cu nos cultura no bira pendew di cen.

(Almere, 2018-01-25)

#2367

Het is een traditie f blijven ervan!

(Almere, 2018-01-25)

#2369

Nos a perde basta di nos kustumber nan pa motibu ku hende ta bin biba hanja bo ku bo fiesta nan anto kiersa ku nos mester stop, nan bai nan luga anto ku pura.

(Janwee, 2018-01-25)

#2372

Als het zo doorgaat heeft de lokale bevolking op een gegeven moment niks meer.

(Amsterdam , 2018-01-25)

#2374

Ik teken omdat ik een Curaçaonaar ben en feest is een deel van ons cultuur! Nos gusta bochincha en nou wat!!!

(Den Haag, 2018-01-25)

#2376

Gezeur moet een keertje stoppen!

(Diemen, 2018-01-25)

#2377

Ik teken, omdat ik tegen bent met het stoppen van feesten op onze dushi korsow....wie niet naar onze traditie wil meedoen...moet opdonderen naar hun eigen land terug

(Curacao, 2018-01-25)

#2379

Ik teken omdat ik vind dat dit bij ons cultuur hoort en als wij alles aanpassen wij stuk voor stuk ons zelf verliezen.
Wij de kinderen van Curaçao die hier in Nederland wonen moeten zich ook aanpassen naar hun cultuur en de manier hoe hun leven.. Dus dan zou het anders om ook zo moeten zijn maakt niks uit eigenlijk wat je afkomst is kom je wonen/vakantie op Curaçao dan moet je ook leren aanpassen.
Ik hoop echt dat er geen verandering zal komen en wanneer ik weer terug ben naar de plek waar mijn hart naar verlangt dingen nog zijn zoals ik zelf heb mee gemaakt of de goede verhalen die ik mee heb gekregen van familie en vrienden.

(Purmerend, 2018-01-25)

#2381

Als ik op Curacao ben het altijd prachtig vind hoe men leeft en feest, die Hollanders zijn echte z.........
Het leven is nou eenmaal anders daar en ze moeten er maar aan wennen, DUS GEWOON LEKKER BLIJVEN FEESTEN!

(Aalsmeer, 2018-01-25)

#2384

Mensen dienen te intergreren! Kan je niet leven met de wijze van het land, ga dan terug naar je eigen land.
(Komt dit een beetje bekend voor??)

(Amsterdam, 2018-01-25)

#2386

Omdat buurtfeesten horen bij on cultuur.

(Alkmaar, 2018-01-25)

#2388

Ik teken omdat ik vind dat ieder land hun CULTUUR MOET kunnen leven en bevelen zoals hun het gewend zijn. Wij Antillianen kennen GEEN overspanning omdat wij doormiddel van zulke activiteiten ontspannen. Wij zijn eenmaal een cultuur die luidruchtig is. Niks mis mee in onze eigen land. Leven en laat leven. Degene die hier niet tegen kunnen laten ze maar terug gaan naar waar ze vandaan komen. Ik moet mij hier in Groningen ook AANPASSEN. ZOUT op laat ons met onze manier van LEVEN. MI STIMA MI PAÏS KORSOW.

(Groningen , 2018-01-25)

#2389

Ik teken omdat het belangrijk is dat je als eiland kan bestaan. Ook dmv feestjes waar iedereen welkom is. Binnenlanders en buitenlanders. Het zal vast niet zijn dat het elke avond feest is en ik neem aan dat de feestmakers zelf ook kunnen nadenken en het netjes kunnen houden. Als je op Curacao gaat wonen laat mensen dan in waarde, dan kun jezelf met jouw bijdrage ook fijne medelanders verwachten. Ga geen onenigheid brengen waardoor blank bruin zwart gelovige of ongelovige binnenlanders en of buitenlanders tegen elkaar worden opgezet. Maar zorg samen voor een goede sfeer zodat Cura een fijne leefbare gezellige samenleving is en een reputatie heeft waartegen menig een U kan zeggen. Dat verdient dit mooie eiland. En daar horen ook feestjes bij zonder dat het weer door regels aan banden wordt gelegd waardoor weer een hele autentieke sfeer verloren gaat. Groet Elly

(Bergen, 2018-01-25)

#2390

Stop het geklaag en laten we in harmonie leven! Ieder cultuur zijn normen en waarden behouden! Als je niet tegen kan zoek een andere plekje en hou je gedeisd!
Laat de Curacaonaars hun leven leiden zoals ze gewend zijn, lekker luidruchtig

(Rooisantu, 2018-01-25)

#2393

Ik teken, omdat ik tegen neonverlichting het geklaag van geluid overlast op curaçao wij zijn een bevolking dat van feesten houd en als je niet eens ben dat moet je oprotten vriend.

(Den Haag, 2018-01-25)

#2397

Dit is nonsens

(Almere, 2018-01-25)

#2399

Como Arubana y cuidadeno di Hulanda (no pa mas largo si no..) , mi ta hanje increibel loke e hende nan ey ta hasiendo na Curaçao. Sea respeta e cultura, e celebracion nan y e comunidad cu tabata existi RATO prome nan a disidi di immigreer bai eynan of donder op bek na Hulanda. Ken nan ta pa exigi tratamento special? Mi ta duda cu nan ta contribui asina hopi pa nan bai danja cos pa hende te na Curaçao!
Y asina un hypocrisia! Anos mester pas nos mes aan kinan y tolera TUR nan koi pendeu y nan ta hera di hanja ataka pa via di untiki muziek? Basta.

Power to you, Dushi Korsou! You have my support! Don’t let them take away what makes you a beautiful, cultural and diverse island!

(Den Haag, 2018-01-25)