Geen uitsluiting honden en fokbeleid op basis van uiterlijk!

Opmerkingen

#602

Het ligt aan de mensen die honden houden hoe je ze opvoed. Dus geen fokverbod, maar voor iedereen die een hond wil houden een cursus. Zo wordt weer de hond de dupe

(Slootdorp , 2017-05-19)

#603

ik het niet eens ben met die nieuwe wetgeving
ze moeten bij het baasje zijn en niet bij de hond

(kaatsheuvel, 2017-05-19)

#605

Omdat er veel gevaarlijkere honden zijn dan mijn AB. Opvoeden ligt niet bij de hond maar bij de baas !!

(Middelburg, 2017-05-19)

#606

Dit pure discriminatie is en het is inderdaad de baas en niet de hond die fout zit als er wat mis gaat in de opvoeding en daarnaast kijk bv eens naar alle gevallen van met een labrador maar die staat niet op de lijst

(Hoensbroek, 2017-05-19)

#610

Ik vindt dat deze regels voor alle rassen moet gelden of voor geen 1. Agressie zit in de opvoeding niet alleen in het ras. Ik heb een schat van een ambull met cursus certificaten overigens maar ook zonder die certificaten was het al een schat

(Swifterbant, 2017-05-19)

#613

Klink klare onzin is....pak ook die kleine K...hondjes maar aan...Die bijten!!

(Steenwijk, 2017-05-19)

#614

Ik teken omdat het discriminatie is . Pak baasjes aan of elk ras groot en klein !

(Breda , 2017-05-19)

#620

Ik hiermee akkoord ga, en het niet aan de hond ligt maar aan de mens, onder de mensen in discriminatie verboden waarom dan wel toestaan onder de dieren... Wij zijn tenslotte ook nog altijd een dier...

(LEIDSCHENDAM, 2017-05-19)

#623

Honden niet op basis van hun uiterlijk gestraft mogen worden! Het ligt vaak aan de opvoeding dus baasjes aanpakken!

(Wassenaar, 2017-05-19)

#625

Het van de zotte is te oordelen op uiterlijke kenmerken

(Boskoop , 2017-05-19)

#628

Nvt

(7442jv Nijverdal , 2017-05-19)

#629

WIJ ZELF EEN OEB HEBBEN EN ZE ZIJN HELEMAAL NIER GEVAARLIJK OFZO HET LIGT GEWOON AAN DE OPVOEDING !!!!!!

(Steenwijk , 2017-05-19)

#632

Ik vind dat geen enkel ras geduscrimineerd mag worden. Of alles of helemaal niets

(Helmond, 2017-05-19)

#633

Het ligt aan de baas hoe de hond reageert. Als de baas hem goed heeft opgevoed is er niets aan de hand. Elke hond kan iemand aanvallen, dat heeft niet met ras/uiterlijk te maken.

(Borne, 2017-05-19)

#637

Op basis van incidenten en uiterlijk ( vooroordelen)worden verkeerde beslissingen genomen. De media vergroot het incident ook nog uit, terwijl er naar cijfers en omstandigheden gekeken moet worden.

(Castricum , 2017-05-19)

#639

Ook die kleine honden moeten worden aangepakt en de domme eigenaren .Die van mij doet niks!

(Rotterdam, 2017-05-19)

#641

Ik het er totaal niet mee eens bent wat er nu gaande is in de tweede kamer Het ligt niet aan de hond maar aan de mens Die totaal niet weten wat ze doen Als je een hond neemt neem dan een hond waar je dan ook echt mee aan de slag gaat Zoals veel wandelen en ondekkingswandelingen doet en hem of haar laat spelen met anderen honden en er voor zorg dragen dat er geen stress is voor de hond En je zelf stabiel ben en blijft Want veel bijtincidenten komen door dat de hond te veel stress heeft en er weinig met de hond gedaan word En dit veroorzaakt een hoop gedoe en dan worden vaak de verkeerde honden gestraft terwijl het niet eens aan de hond ligt Als we nou eens meer gaan inlezen in het ras wat je koopt en er ook de juiste trainingen mee doet dan zal de tweede kamer ook inzien dat het fokverbod niet nodig is Want nogmaals een hond word niet valst geboren MAAR VALS GEMAAKT DOOR DE MENS Straf hen die niet weten wat ze doen met hun hond Maar laat de mensen met rust die wel weten wat zij doen met hun hond en wel de goede bedoelingen er mee hebben

(Schiedam, 2017-05-19)

#643

Dit voor elke hond geld

(Almelo, 2017-05-19)

#645

Wij zelf een oeb hebben en ook een friesestabij. Heb meer werk gehad kwa opvoeding van de stabij dan van onze oeb wat we als 2 jarige puber hond hebben gekregen.

Mijn mening is dat het niet uitmaakt wat voor ras hond of met paspoort je hebt ligt aan de mens zelf hoe ze een hond maken elk ras zit agressie in. Alleen wordt van ons ras of van de pitbull alleen uitgebreid in het nieuws verteld, maar kan je vertellen dat er meer bijt incidenten zijn bij golden retrievers en labradors maar dit wordt altijd gezust en niet in het nieuws gemeld. Omdat het zo lief uitziende hulp honden zijn

(Sintjohannesga , 2017-05-19)

#648

Mijn bullen geweldig lieve honden zijn!!!

(Eibergen, 2017-05-19)

#651

Ik ben er tegene niet alle honden zijn het zelfde er zijn andere rassen die nog erger zijn dan pitbull en staffords ik loop dagelihks buiten en er zijn zoveel honden die agresieve reageren dus ik ben er tegen.

(Hellevoetsluis, 2017-05-19)

#652

Ik onderteken omdat alle honden kunnen bijten. Mijn hond is recent nog aangevallen door 2 labradors.

(Lathum, 2017-05-19)

#653

Dit totale onzin is!

(zuidoostbeemster, 2017-05-19)

#655

Ik NEE wil zeggen op het fokverbod van vechthonden. Vechthonden worden niet geboren maar opgevoed!!

(Utrecht, 2017-05-19)

#657

Het niet aan de honden ligt maar aan de baasjes!!

(Den haag, 2017-05-19)

#660

Ik vind dat je ook geen hond mag en kan discrimineren .
Regels prima maar dan voor alle hondenrassen en alle hondeneigenaren . En wees toch eens niet zo naïef dat alleen honden zonder stamboom bijten , zo een domme opmerking .
Hoeveel stambomen zijn vals , als ik mijn overleden hond niet afmeld dan kan ik op die naam verder en of gebruiken !!!
Je hebt geen idee wat jullie aanrichten en wees dan eerlijk waar zijn retrievers en labradors , bijtincident 1en 2 .
Nee die bijten niet hahahahaaha.

(Benschop, 2017-05-19)

#664

Het er niet mee eens ben. honden zijn lief geboren. ligt aan dé eigenaar. discriminatie oordelen op uiterlijk mag nooit!!!En alles over 1kom scheren ook niet!!! misschien muilkorfplicht voor alle hondenrassen buiten dé deur. probleem opgelost!!!

(helmond , 2017-05-19)

#667

Ik heb een hele lieve pit! En aangezien hij niet kan kiezen of stemmen. Doe ik dat voor hem. Niemand komt aan mijn vriendje!

(Almere, 2017-05-19)

#669

Dit ten onrechte is naar alle goede hondeneigenaren en de honden zelf.

(Amersfoort, 2017-05-19)

#671

Ik er tegen

(Den haag , 2017-05-19)

#672

Ik zelf honden heb en dit belachelijk is het zijnde baasjes

(Zwolle , 2017-05-19)

#677

Alles word enorm uitvergroot in het nieuws dat er naar mijn mening niet objectief gekeken word naar incidenten die plaats hebben gevonden . Elk verhaal heeft 2 kanten.

(Goor, 2017-05-19)

#679

Omdat ik ook niet mee eens ben met de regel weer zijn die honden rassen de schuld wanneer houd het wen keer op

(Eindhoven, 2017-05-19)

#680

Te zot voor woorden. Aan de lijn prima. Eigenaars horen te weten hoe ze met hun hond om moeten gaan. Katten mogen ook los lopen. Gevaar voor de openbare weg

(Groenlo, 2017-05-19)

#683

Het gaat vaak om het baasje niet de hond, opvoeding hond is essencieel, daar kan beter op gefocusd worden xxxxx

(Heemstede, 2017-05-19)

#684

Ik heb zogenaamd ook vecht honden maar het zijn de liefste dieren het ligt altijd aan de eigenaar

(Almere , 2017-05-19)

#689

Men oordeelt op honden men moet kijken naar wie zo n hond neemt

(Almere, 2017-05-19)

#690

Ik teken omdat de goede honden/baasjes nu worden bestraft ipv alleen de aso's die hun honden trainen om te bijten. Die kleine kuthondjes zijn veelal de boosdoeners. Waarom komt dat nooit in de media?

(Heemskerk, 2017-05-19)

#691

HET IS HOE DE OPVOEDING IS !!!

(KAMPEN, 2017-05-19)

#693

Niet alles over 1 kam scheren

(Rotterdam, 2017-05-19)

#694

Ik teken omdat ik zelf een amercan pitbull met exstra bull thuis heb.
En ik ben va n mening dat er geen slechte dieren zijn alleen slechte eigenaren.
Het heeft gewoon met opvoeden te maken dat honden zich niet gedragen of juist wel.
Ik zelf heb een schat van een hond en het enige wat ik doe is kalm blijven en blijven oefenen en volhouden met strikte regels zodat de hond weet waar die aan toe is.
Ik vind dat er geen uitsluiting van welk hondenras dan ook mag worden uitgevoerd.
Want de hond is niet de schuldige maar de eigenaar.
Een goede eigenaar zou met een hond wat hem zelf niet lukt op te voeden naar de hondenschool moeten gaan.

(Hoorn, 2017-05-19)

#696

Ik sta niet achter een fokverbod, wel een strenger beleid voor een eigenaar..

(zwanenburg, 2017-05-19)

#698

Vind het nergens voor nodig

(Zwolle, 2017-05-19)

#699

Ik teken deze petitie omdat ik zelf een nette opgevoede Amerikaanse buldog heb en ik deze regels pure discriminatie vind ! Hoe lang duurt het voordat mensen beoordeeld worden op stamboom of uiterlijk !

(Baak, 2017-05-19)

#701

Omdat het probleem bij de mens ligt niet bij de hond

(Scharsterbrug , 2017-05-19)

#702

Ik van mening ben dat deze honden in een kwaad daglicht worden gezet. Het begon al met het muilkorven van deze honden. Ik vind het onzin. Het moet gezocht worden bij de baas en niet bij de hond. Als je ervaring hebt met deze honden dan weet je dat deze honden niet agressief zijn. De gemiddelde kleine hond is naar mijn idee gevaarlijker dan deze mooie viervoeters. Het zijn vrienden voor het leven en ik zeg dan ook Nee tegen het stoppen met fokken

(Zwolle, 2017-05-19)

#704

Ik er tegen ben
Ook hier moeten de goede onder de kwaade lijden
Pak de baas aan niet de hond

(Hilversum, 2017-05-19)

#705

Ik heb zelf een staffordshirebullterrier
Ga verantwoordelijk om met de hondenrassen
Kijk naar de baasjes niet naar de honden

(Terneuzen, 2017-05-19)

#711

Ik teken dit omdat ik discrimineren op basis van uiterlijke kenmerken zowel bij mens als dier not-done vind! De eigenaar van de betreffende hond is te allen tijde verantwoordelijk voor het gedrag van zijn/haar hond, zoals hij/zij ook verantwoordelijk is voor zijn eigen daden en die van z'n kinderen.
Máár, vóórdat een hond moet worden ' afgemaakt ' vanwege een bijtincident, móet er ook een gedegen onderzoek aan vóóraf gaan!!! Om een voorbeeld te geven; een hond met 20 nietjes in z'n oor, kán wel eens uitvallen naar het kind dat hem die pijn aandoet, het is dan niet fair ten opzichte van de hond om die dan maar een spuitje te geven! Kortom; niet alles is zo zwart-wit als men soms stelt! Laten we daar nou eerst eens mee beginnen....

(Duiven, 2017-05-19)

#712

Ik teken omdat ik in het bezit ben van een prachtige American Bully pup van 13 weken! Zij luisterd nu al keurig en leert snel. Ze is kind en diervriendelijk en ontzettend sociaal! Ik zie veel honden die zelfs naar een pup niet sociaal kunnen zijn, honden die niet worden opgevoed omdat de "toch maar klein zijn" etc... honden die NIET op de politieke lijst staan... schande! Discrimineren naar mensen mag niet maar naar honden wel? Ik kan incidenten opnoemen met tekkels, labradors en zelfs een chihuahua... als plegers, niet als slachtoffers! Dus... hebben (veel)mensen meer basiskennis nodig voor hun hond? Ja! Vind ik dat alle honden, op z'n minst, een puppytraining moeten volgen en succesvol afronden, Ja! Maar moet je rassen gaan uitsluiten?! NEE!!!!
Mvg, Eef Vaartjes
Trost baasje van American Bully teefje Blaze ❤️

(Heumen, 2017-05-19)

#715

Als ze dit al willen dan voor alle rassen, groot of klein. En een groot deel ligt ook aan t opvoeden van de hond. Altijd makkelijk om de honden na incidenten af te maken, maar wat is er aan vooraf gegaan? Kijk ook eens naar eigenaren, en opvoeding..

(Emlichheim, 2017-05-19)

#718

Omdat het nergens op slaat dat sommige rassen een cursus zouden moeten volgen! Het ligt aan de baas die ze opvoed, niet aan de hond zelf. Elke hond is vals te krijgen.

(Voorhout, 2017-05-19)

#720

Het gewoon super achterlijk is!!!

(Beverwijk , 2017-05-19)

#721

Ik bulls ken die de liefste beestjes zijn die ik ken en mijn boxer regelmatig wordt aangevallen door chihuahuas en andere onderkruipsels

(Waalwijk , 2017-05-19)

#723

Er geen Hoog Risico Honden bestaan maar Hoog Risico Mensen/Eigenaren/Broodfokkers

(Zwolle , 2017-05-19)

#729

élke hond kan bijten maar er word alleen gekeken naar de inpakt van n enkel incident, en nioet naar de omstandigheden waarom de hond bijt, zo ook moet er beter naar de eigenaar ervan gekeken worden

(Oud Gastel, 2017-05-19)

#730

De agresiefste honden die ik tegenkom nooit op een lijst staan, ze zijn meestal klein en ogen schattig

(Zundert, 2017-05-19)

#731

alle honden lief zijn het is de mens die ze vals maakt.. alle honden zijn lief die geboren worden ze kunnen niet vals geboren worden.

(houten, 2017-05-19)

#733

Er andere manieren zijn in hier mee om te gaan. Cursussen en screenen bv.

(Paterswolde , 2017-05-19)

#734

Ik vind het belachelijk dat de honden worden beoordeeld op basis van hun uiterlijk en ze alleen maar slecht in het nieuws komen terwijl het super lieve diertjes zijn. En zodra een ander ras een bijtinciedent mee maakt dan word het ras niet vermeld. Kortom tis gewoon discriminatie

(Amersfoort, 2017-05-19)

#735

Ik teken omdat ik 100% achter deze standpunten sta!

(Reusel, 2017-05-19)

#736

Ik het belachelijk vind dat alleen de zogenaamde risico honden nu op lijst staan
Terwijl golden retriever ,labrador n honden onder de knie chiwhawha s jack russel n andere keffers eerder n sneller bijten n onverwacht ook

(Groningen, 2017-05-19)

#738

Dat niet alles over 1 kam geschoren moet worden ... en hoe kun je in gods naam met een DING zo als onze geliefde huisdieren in de wet genoemt worden op cursus het is een ding zie al dat je een tafel op cursus stuurt

(Zwolle , 2017-05-19)

#740

Er gediscrimineerd word op uiterlijk

(Den haag, 2017-05-19)

#749

Ik een zeer lieve, betrouwbare Amerikaanse stafford teefje van 4 jaar heb. Niks tegen gecontroleerd fok programma, keuring of cursus maar wel voor alle rassen

(Tilburg , 2017-05-19)

#751

Omdat ik een schat van een cane corso heb die geen vlieg kwaat doet..

(Wijchen, 2017-05-19)

#753

Ik ben het er niet mee eens dat honden in een hokje worden geplaatst. Iedere hond kan bijten. Als we het over echte vechthonden hebben, die worden gemaakt door de mens om met andere honden te vechten, niet met mensen. Ga daar energie in steken dat hondengevechten stoppen en doe iets aan mensen die hun hond mishandelen, die hun hond niet de juiste opvoeding kunnen geven en geen idee hebben hoe het gedrag van honden werkt.

(Weert, 2017-05-19)

#756

Het echt niet aan het type hond ligt. Maar voornamelijk aan de baasjes. Verplicht het dan voor elke hond!

(Zwolle, 2017-05-19)

#760

Ik drie rottweilers zonder stamboom heb en een stukje papier niet uitmaakt of ze vals zijn of niet

(Geervliet, 2017-05-19)

#764

Ik vind dat er geen onderscheid gemaakt moet worden stamboom honden kunnen net zo goed bijten net zoals alle honden dat kunnen.

(Venlo, 2017-05-19)

#766

ik tegen onderscheid op uiterlijke kenmerken ben (discriminatie nu ook al bij honden?) maatregelen neem je indien nodig per individu.

(LEERDAM, 2017-05-19)

#767

Honden de meest trouwe vrienden van de mens zijn, alleen helaas soms verkeerd worden opgevoed door mensen die er niets van begrijpen

(Apeldoorn, 2017-05-19)

#780

De honden zelf niet agressief worden geboren. Zijn genoeg mensen die ze zo opvoeden.

(Deventer, 2017-05-19)

#782

Ik compleet tegen ben. Onze oeb is de zachtste en liefste hond die er is. Is super met kinderen en andere huisdieren. Ik ben compleet tegen de nieuwe regels.

(Leeuwarden , 2017-05-19)

#785

Omdat ik gewoon erop tegen ben dat er een fok verbod komt voor bepaalde rassen. Wel is het wenselijk dat baasjes eens op een cursus gaan met hun hond, ongeacht het ras van de hond.

(Apeldoorn, 2017-05-19)

#793

Beleidsmaatregelen moeten eerlijk, objectief en zeker niet stigmatiserend zijn.

(Ossendrecht, 2017-05-19)

#795

Het nergens op slaat zijn allemaal super honden de baasjes maken de honden zo

(Borne, 2017-05-19)

#796

Het echt belachelijk vind
En heel verdrietig ook

(Amsterdam , 2017-05-19)

#797

Ik voor het ras sta, zolang ze in de goede handen zijn kunnen er ook geen ongevallen komen..

(Alkmaar, 2017-05-19)

#799

Als wij mensen niet mogen discrimineren op ras dan ook NIET bij honden

(Geleen, 2017-05-19)

#800

Als wij mensen niet mogen discrimineren op ras dan ook NIET bij honden

(Geleen, 2017-05-19)