Red Bert de Beuk

BertDeBeukLogo_3.png

Bert de Beuk is een prachtige statige oude Beukenboom op het perceel Stationsweg 14 te Hulst. Bert staat op de lijst van beschermde bomen van de Gemeente Hulst.

Helaas biedt deze status erg weinig daadwerkelijke bescherming. Nu een project ontwikkelaar Bert's plaats nodig heeft voor de bouw van een appartementen complex wordt Bert getaxeerd en voor deze waarde wordt er nieuw groen aangeplant. Bert wordt dan gekapt. Meer heeft de beschermde status niet om het lijf. Ironisch genoeg heeft een advies van de Welstand comissie het lot van Bert definitief bezegeld. Een paar meter verder staat nog een beschermde beuk die mag blijven staan, maar hoogstwaarschijnlijk de bouwwerkzaamheden ook niet lang zal overleven.BertdeBeuk_winter.jpg

Stichting Bert de Beuk vindt dat monumentale bomen van de statuur van Bert , met meer dan 100 levensjaren beter beschermd dienen te worden. De stichting roept iedereen die belang hecht aan natuur, schoonheid en gratie van ouderdom, op om deze petitie te tekenen en te laten zien dat het Gemeente bestuur van Hulst kortzichtig handelt door dit toe te staan.

Verder geeft u stichting Bert de Beuk het mandaat om ook namens u juridische stappen te ondernemen om de kap van Bert de Beuk te voorkomen.

De stichting zal de kosten voor de jurische procedure dragen.

Door te ondertekenen, machtig ik Stichting Bert de Beuk om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw telefoonnummer niet openbaar online weergeven.