ondersteuning thuiswerkende ZZP-ers en schrappen van de inkomstentoets partner

Deel deze petitie in je netwerk om snel voldoende handtekeningen te krijgen

Voor de Coronacisis maakte het kabinet zich nog druk over de pensioenvoorziening van ZZP-ers en hun arbeidsongeschiktheidsverkering. Nu gaan ze er van uit dat als de partner €10 meer verdient dan de bijstandsnorm deze wel alle financiële verantwoordelijkheden kan dragen van een huishouden dat gebaseerd is op twee inkomstenbronnen….

En dat terwijl ook bij een Zzp-er die zijn kantoor op de zolderkamer heeft de kantoorkosten, de abonnementen, lidmaatschappen, website, hosting, verzekeringen, marketing, boekhouder, belastingdienst……gewoon doorlopen.

Noodgedwongen zijn veel Zzp-ers dus inmiddels gestopt met pensioensparen en maar vast begonnen hun pensioen aan te spreken…in afwachting van de dreigende (bijstands-) situatie die voor velen dreigt. Als dat gebeurt zit de overheid voor jaren vast aan hoge lasten want veel ZZP-ers komen door hun leeftijd bij faillissement nog maar moeilijk of nooit meer aan een baan.

Gezonde ondernemingen worden gesloopt, pensioenvoorzieningen noodgedwongen aangesproken (in veel gevallen ook die van de partner) en de maatschappij kan nog jaren de prijs betalen. Terwijl tot het begin van de Coronacrisis deze bedrijven levensvatbaar waren. Snapt u het nog?

De overheid moet zorgen voor een tegemoetkoming voor ZZP-ers die door het inkomen van de partner niet in aanmerking komen voor financiële ondersteuning; met terugwerkende kracht!

Dit mag best gerelateerd worden aan het inkomen van de partner maar dan wel op basis van een realistische staffel.

Wilbert Boeren - Landbeleven    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, machtig ik Wilbert Boeren - Landbeleven om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.