Onbedekt borstvoeding geven

KLM heeft besloten borstvoedende moeders te 'vragen' zichzelf te bedekken tijdens de vlucht. Dit in verband met het feit dat andere passagiers er aanstoot aan kunnen nemen of het niet prettig vinden.

Moeders hebben het al zwaar genoeg, zeker tijdens reizen. Het aanspreken van een moeder dat zij zich moeten bedekken, zorgt ervoor dat zij wordt beschaamd, juist naar haar wordt gekeken en geeft het gevoel dat zij iets verkeerd doet.

Met het extra dekentje over zich heen, krijgt zowel kind als moeder het bovendien al snel te warm, zeker als het toestel nog niet opgestegen is. Dit is naast zeer onprettig, ook nog eens gevaarlijk voor jonge baby's.

Daarnaast heeft moeder natuur het zo geregeld dat kind en moeder elkaar moeten zien, moeten ruiken en kunnen voelen om ervoor te zorgen dat de melk optimaal op gang komt, het zogenaamde toeschietreflex. Met een dekentje over zich heen wordt dit alles tegengewerkt.

Al met al genoeg, logische en onderbouwde redenen om direct te stoppen met deze regel opdat we niet teruggaan in de tijd. Borstvoeding is de gezondste voeding, zo oud als de wereld, bij dier en mens. Als er wordt besloten dat moeders zich moeten bedekken, gaan er vele andere bedrijven volgen en zullen steeds minder moeders borstvoeding geven. Er wordt door deze regel namelijk een beeld gecreëerd van schaamte, van iets wat je niet hoort te doen en iets wat ongemakkelijk is om onderweg te doen. Mocht iemand zich om wat voor reden dan ook zich er niet prettig bij voelen, is het altijd een optie om weg te kijken, of in het ergste geval, vragen om een andere plaats of zichzelf bedekken natuurlijk....

Teken deze petitie om ervoor te zorgen dat elke moeder, waar dan ook, op haar eigen manier borstvoeding mag geven!

Door te ondertekenen, machtig ik Charly Middag om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.