Mogelijk verdwijnen lijnbus Leveroy

Roermond, september 2016

Aan Arriva Nederland

L.S.

Onlangs lazen wij in de krant dat Arriva met ingang van 11 december 2016 het bus- en treinvervoer in Limburg van Veolia gaat overnemen. Daarnaast werd vermeld dat in een aantal kleine kernen de lijnbussen verdwijnen. Daar zou halte-deur-vervoer voor in de plaats komen. Hierbij dienen inwoners eerst telefonisch een bus te bestellen. Wij vrezen dat ook Leveroy hierdoor getroffen zal worden.

Zelf ben ik afhankelijk van openbaar vervoer en moet minimaal 2x per week naar Leveroy. Ik stap in en uit bij de Kerk en daar zie ik ook altijd scholieren in- en uitstappen.

Wanneer de lijnbus verdwijnt zullen samen met mij meer mensen gedupeerd zijn en dit gemis heel erg vinden. Vervoer op aanvraag gaat m.i. niet werken zeker wanneer men op verschillende onverwachte tijden gebruik dient te maken van zo’n dienst.

Een suggestie die wellicht wel zou werken: Een kleinere bus inzetten die bijvoorbeeld ’s morgens, ’s middags en ’s avonds zou rijden.   Wij hopen dat Leveroy niet overgeslagen wordt en wachten met spanning uw antwoord af. Wij gaan ervan uit op korte termijn een reactie van u te ontvangen.

Met vriendelijke groeten, mede namens Gemeenschapsraad Leveroy en alle medeondertekenaars.

E. Pijpers-Eggen