Laat de verzekeraars de Freestyle Libre vergoeden!

Een gemiddelde Diabetes patient moet gemiddeld 3000 keer per jaar in zijn/haar vinger prikken om de bloedglucosewaarde te kunnen bepalen. Hierdoor kunnen de vingertoppen beschadigen en ongevoelig worden.

De Freestyle Libre is DE oplossing voor dit probleem. De FSL is een Flash Glucose Sensor die door middel van een sensor en een reader zijn werk doet. De sensor is ten grote van 2 euro munt. Deze blijft 2 weken op de bovenarm zitten. Met de reader, tegenwoordig ook met een smartphone, kun je op elk moment van de dag, dus zovaak als je wilt, je bloedglucosewaarde zien. Dit is niet alleen enorm makkelijk, maar verhelpt ook de volgende problemen:

• Geen ongevoelige of beschadigde vingertoppen.
  • Minder complicaties op de lange termijn, denk hierbij aan hart en vaatziekte, Diabetesvoeten en alle overige complicaties die bij Diabetes horen.
  • Minder zieknhuis opnames.
  • Meer inzicht in de waardes, zowel voor de patient als de behandelend arts.
  • Veiliger deelnemen aan het verkeer.

Het probleem van de FSL is dat hij maar voor een beperkte groep mensen vergoed wordt. Dit is natuurlijk enorm fijn voor die mensen, alleen wil ik, van deze petitie, dat hij voor iedere insuline afhankelijke diabetes patient vergoed gaat worden. De FSL is op jaarbasis namelijk goedkoper dan 8 keer per dag meten volgens de vingerprik.

Dit doe ik onder andere doormiddel van deze petitie. Hoe meer mensen hem ondertekenen hoe meer druk ik kan uitoefenen op de verschillende partijen die verantwoordelijk zijn voor de vergoeding.

Ik wil dus vragen om de petitie te onderteken en hem zo vaak mogelijk te delen onder je eigen netwerk.

Alvast bedankt namens alle insuline afhankelijke diabetes patienten.

Door te tekenen geef ik Mike Janssen toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.

Je ontvangt een e-mail met een link om je ondertekening te bevestigen. Om er zeker van te zijn dat u onze e-mails ontvangt, voeg dan info@petities.com to aan uw adresboek of lijst met veilige afzenders.

We zullen deze petitie adverteren aan 3000 mensen.