Hou Peter R. de Vries van ons netvlies!

Sinds enkele jaren heeft Peter R. de Vries geen eigen televisieprogramma meer, en dat is nogal vervelend voor mensen die nooit naar SBS6 kijken. Iedereen moet tegenwoordig namelijk op de NPO aanhoren hoe Peter denkt over de misdaad in Nederland, milieurampen, smaken van milkshakes, de nieuwste mode, voetbal, films, Amerikaanse auto's, de beste mest voor je gazon en de lekkerste pakken wijn van de Aldi.

We weten dat gasten bij talkshows als Pauw en De Wereld Draait Door per keer dat ze opdraven ten minste € 1750,- aan belastinggeld krijgen voor ongeveer 10 minuten spreektijd. Dat is ongeveer € 10.500,- per uur. De afgelopen 4 jaar is Peter R. de Vries zo'n 220 keer aangeschoven bij dergelijke programma's om achteraf dingen te duiden die hij uiteraard al ruim van tevoren wist maar nooit uitsprak. We kunnen een paar uitzendingen gemist hebben, maar een kniesoor die daar op let.

Al met al zijn we er van overtuigd dat er leukere manieren zijn om onze belastingpoet over de balk te smijten (zoals criminelen afkopen en de bonnetjes kwijt raken, kastelen van particulieren restaureren, de kas van de Daklozenkrant spekken et cetera), en eisen dan ook dat er mensen met daadwerkelijk verstand van zaken worden uitgenodigd door de aartsluie belmiepen van de meer dan 30 koppige "redacties" die voornoemde programma's rijk zijn.

Help ons mee om er niet alleen voor te zorgen dat uw centen nuttiger worden besteed, maar ook om de algehele kwaliteit van praatprogramma's te verbeteren en de redacties wakker te schudden om zodoende hun grachtengordel-rolodex eens grondig te herzien. Bewijs jezelf en ons een dienst, en teken deze petitie en/of Like onze Facebook-pagina

Hou Peter R. de Vries van ons netvlies!

UPDATE  5 april 2015, 21:00 uur: Op dit moment is de hashtag #houpeterrdevriesvanonsnetvlies trending in Nederland, staat de teller van de petities boven de 400 handtekeningen en heeft de Facebookpagina meer dan 270 likes. En dat alles binnen een paar uurtjes op Eerste Paasdag. We zijn echter niet verbaasd, want we wisten van tevoren al wel dat het zo hard zou gaan lopen. Blijft u ons volgen? Want dan heeft u altijd een alibi.

UPDATE  6 april 2015 20:00 uur: Er zijn na exact een dag al 1300 handtekeningen verzameld, 900 Likes op de Facebookpagina gedaan, meer dan 11.000 views van het populaire filmpje en de hashtag  #houpeterrdevriesvanonsnetvlies staat nog steeds tussen de Trending Topics op Twitter. Zalig Pasen!

UPDATE  7 april 2015 20:00 uur: De trein is niet meer te stoppen. Na diverse media-optredens en andere highlights tekent u de petitie gezellig door en uit u uw (genuanceerde en ongenuanceerde) meningen over de heer De Vries op zowel Facebook als op de petitiewebsite. Er zijn na twee dagen inmiddels 1800 handtekeningen verzameld, 1250 Likes op de Facebookpagina gedaan en meer dan 16.000 views van het populaire filmpje op ons YouTube-kanaal. Ook de hashtag  #houpeterrdevriesvanonsnetvlies staat wederom onafgebroken tussen de Trending Topics op Twitter. Goenavund.