Het begijnhof is van iedereen!

Beste Studenten, oud studenten, kennissen,...

Als studenten architectuur aan de UHasselt willen we dat het Hasseltse Begijnhof in publieke handen blijft en niet verkocht wordt aan projectontwikkelaars. Daarom lanceren we deze onlinepetitie. Cultureel erfgoedzoals de begijnhofhuisjes, hoort publiek bezit te blijven!

Het begijnhof van Hasselt is geen werelderfgoed, maar de huisjes zijn wél beschermd als monument. Ze vormen een wezenlijk onderdeel van onze geschiedenis. Met dat verleden moeten we respectvol omgaan.

Met zijn ligging in de tuin van kunstencentrum Z33 – een oase van groen en rust voor heel wat bezoekers – is het Begijnhof bij uitstek een openbare plek. Een plaats van en voor Hasselaren en Limburg. Dat laat je niet zomaar in handen van projectontwikkelaars komen. Zo’n mooie, historische plek mág je niet privatiseren. Die hoort van iederéén te blijven!

Wij vragen daarom aan alle (Uhasselt) studenten en kennissen deze petitie te tekenen en verder te delen...

Laat je stem horen!

Marlies Aerts

Niels Dujourie

Sander Lambrix

Carmen Martens

Brecht Scheelen

Katrien Vankrunkelsven

Door te tekenen geef ik Marlies Aerts toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.

Je ontvangt een e-mail met een link om je ondertekening te bevestigen. Om er zeker van te zijn dat u onze e-mails ontvangt, voeg dan info@petities.com to aan uw adresboek of lijst met veilige afzenders.

We zullen deze petitie adverteren aan 3000 mensen.