Geen boortoren voor de kust van Schiermonnikoog!

Het Franse gaswinningsbedrijf GDF Suez wil een boortoren voor proefboringen plaatsen 7 kilometer ten noorden van het Nederlandse waddeneiland Schiermonnikoog. Het eiland staat bij het publiek bekend als een oase van rust en mooie natuur, welke ontsiert dreigt te worden door een affakkelende boortoren.

De Waddenzee rondom Schiermonnikoog, alsmede een groot deel van het eiland zelf, is beschermd natuurgebied. Gasboringen kunnen grote ecologische gevolgen hebben, die niet te herstellen zijn. Sluit u aan bij Natuurmonumenten en de Waddenvereniging in protest tegen deze toren: verenigd als vrienden van Schiermonnikoog!

Door te ondertekenen geef ik Tim Lamb toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.