afsluiting tijdens de spits? NEE!

Quoted post


Gast

#129 Re: Re:

2016-09-19 19:31

#72: Hummeloseweg verkeersluw! - Re:  

 Geachte voorstander van de afsluiting.Als aanwonenden van een drukke dootgangsweeg wist ik voordat ik het besluit nam er te wonen dat de weg steeds drukker zou worden.Ik heb dit afgewogen tegen de voordelen van de locatie.Heeft U dat ook gedaan? De getallen in het artikel in de Gelderlander spreken van een teruggang van 7500 naar 6000 voertuigen per dag.Resultaat 1500 voertuigen via andere routes. Naar schatting verdeelt dit zich in 500 over de Sliekstraat en 1000 per dag over de Monumentenweg naar Prinsenweg en Kipstraat. Dit betekent 1000 voertuigen langs kwetsbare plekken als Zorgadministratie en de basisschool op tijden dat hulpbehoevenden en schoolkinderen zich daar bewegen. Een veel grotere kwetsmogelijkheid dan op de Hummeloseweg.  Laat de wethouder de fout eerlijk toegeven dat na de afwijzing van het verzoek tot eenrichtingsweg de oplossing van krommebocht-wegversmallings-en bobbelsweg gefaald heeft en er eerst weer een normale weg van t maken met Door flitsapparaat gesteunde snelheidscontrole.. Dit is het alternatief waar hij in de Gelderlander om vraagt.

Reacties


Gast

#146 Re: Re: Re:

2016-09-29 20:58:08

#129: - Re: Re:  

Beste tegenstanders, er zijn mensen hier later komen wonen en wij wonen aan de Hummeloseweg met mensen die hier 75 jaar geleden gewoon geboren zijn, er getogen zijn e er zijn er meerderen die bijna heel hun leven hier wonen. Het is gewoon zo dat de Sliekstraat door de Provincie is aangewezen als doorgaande route en deze route is voorheen nog ontzien bij de aanleg van de rondweg rond Hummelo om de verandering niet in een keer te laten plaatsvinden. De noordzijde van Hummelo kan vrij eenvoudig weer ontsloten worden ten behoeve van de plaatselijke ondernemers. Op zo'n manier komen we er wel uit natuurlijk. Ik heb zelf geen grote hekel aan autorijden, integendeel, ik ben blij dat ik kan autorijden en zal dan ook graag gebruik maken van de Sliekstraat en de rondweg. Als het niet op deze manier geregeld kan worden dan gaat het er wellicht van komen dat er eenrichtingsverkeer komt. Ik weet niet of dat dan de gewenste oplossing is? k vind dat zelf ook prima mits de snelheid te allen tijde dan wordt gecontroleerd.