Ik doe aangifte tegen Geert Wilders

Quoted post

Weltrusten

#2211 Re: Onderwerp

2014-03-27 01:00

#2207: De boemerang - Onderwerp

Het is dat ik vrij ben morgen of is dat ook weer een tegenstrijdigheid? Je hebt wel een toepasselijke naam 'De boemerang", je komt telkens terug.

Volgens mij als ik alleen wat puntjes neerzet, dan heb je daar ook commentaar op, is het niet?

"niet alleen Marokkanen, maar ieder ander nationaliteit die de bui voelt hangen"
Terecht!!! Raar hoe je nu ook voor hele nationaliteiten praat, want ik heb collega's met niet nederlandse afkomst die zich hier helemaal niet druk om maken. Die willen dolgraag dat personen met gelijke afkomst als zij zelf en overlast in dit land veroorzaken, teruggestuurd worden naar land van afkomst. Let op, ik zeg niet geboorteland!!! Ze zeggen dat ze maar eens in die landen overlast moeten veroorzaken en kijken wat er dan met ze gebeurd. Zo wil de Nederlandse regering een Nederlander van Marokkaanse afkomst die in Marokko in de gevangenis zit voor moord, wel dat Marokko zijn straf voor een moord in Nederland overneemt, maar wel de Nedelandse straf en niet de doodstraf die er in Marokko op staat. Als je de lef hebt om zo iets te doen, dan moet je ook de consequenties dragen.

Zie je hoe ik steeds weer er een aantal feiten bij haal? Hoezo weglopen? En ik ben het al jaren niet eens met hoe ik mij vertegenwoordigd zie en trekken ze daar zich iets van aan? Nee, want ik ben geen allachtoon. Ik heb het toch goed in dit land??? Ja, maar hoe lang nog??? Over je ogen openen gesproken.

Het is jammer dat je geen antwoord op mijn vragen geeft, maar steeds weer een verwijt klaar hebt. Ik zal niet vragen welke woorden dat dan allemaal zijn, maar ik ben blij dat ik deze woorden niet nodig heb in mijn conversaties. En inderdaad, ik vind dat het Antilliaans en Arabisch het respect uit de Nederlandse taal haalt. Er is een onderzoek gedaan naar de beleving van buitenlandse talen en daar kwamen o.a. Arabisch en Antilliaans erg storend over. Stel je je zelf dan eens voor in een bus met naast jou nog eens 8 andere mensen en al die mensen spreken Arabisch net zo hard als je tegen iemand zou praten die aan de overkant van een drukke winkelstraat staat. Dat zou ik op vakantie niet erg vinden, maar elke ochtend als ik naar mijn werk toe ga, dan begint mij dat toch wel erg te irriteren. En kom niet aan met "hoevaak komt dat nou voor", want ik heb het elke dag, al enkele jaren lang. En ik moet mijn kleinkinderen telkens verbeteren als ze met verhalen thuis komen over het gebruik van de juiste aanwijzend voornaamwoorden en dat je een glas neerzet en niet neerlegt. Dan vraag ik mij af wat ze eigenlijk op school leren met taal. Dus die irritatie begrijp ik heel goed. Of er komt weer een vrief van een energiebedrijf of instantie, die dan ook vol taalfouten zit.

 

Volgens mij maken de mensen de cultuur en de cultuur niet de mens. En ik zei "ik probeer". En het is moeilijk als je iemand aanspreekt gelijk begint te roepen moet je mij hebben omdat ik marokkaans ben, terwijl ik geen idee heb welke nationaliteit hij heeft. En begint gelijk te roepen dat ik discrimineer. Daarom vraag ik ook identiteitsbewijs, om te achterhalen wat zijn identiteit is. En dan komt er een Nederlands paspoort tevoorschijn en dan vraag ik hem hoe kan ik je nou discrimineren terwijl je Nederlands bent? Ik zeg; "Volgens mij ben jij je zelf aan het discrimineren, jij roept dat je marokkaans bent terwijk je de Nederlandse identiteit hebt en in Nederland bent geboren". Dan staan ze mij raar aan te kijken en noemen ze me klootzak en dat ik kanker mag krijgen. En het zijn altijd de zelfde mensen/jongens.

De Staat wordt bepaald door Land/Volk en Gezag. Als je zegt dat het Land en Volk steeds veranderd, dan veranderd de Staat en het Gezag dus ook steeds mee. Daarmee geef je Wilders dus die vrijbrief waar je het eerder over had. En als je het niet aan staat, dan vertrek je dus de Staat uit, want niemand houd je tegen?

Als alles om de individu draait, waarom zijn er dan culturen, religie's en naties? Omdat een grote groep individuele mensen zich zelf gaan samenvoegen onder een verzamelnaam. Dus wanneer je op deze verzamelnaam wordt aangesproken, heb je hier zelf voor gekozen. Cultuur kun je zelf bepalen, Religie kun je zelf bepalen en natie kun je zelf bepalen. Waar je geboren wordt en opgroeid is niet mogelijk, maar zodra je meerderjarig bent heb je altijd een keus. En moet je zelf met de consequenties van die keus leven. Als je niet stemt, moet je ook je mond houden over wat er uitgekomen is uit de stemming.

Ik hoor in het buitenland en ook van vakantiegangers in Nederland alleen maar goede dingen van Nederland. Ik word ook overal erg gastvrij ontvangen als ik vertel dat ik uit Nederland kom. Dus ik weet niet waar jij die negativiteit vandaan haalt. Misschien is het wel persoonlijk op het individu?

Nee, er hoeft geen gele ster of ghetto te komen. Alleen een vliegtuig die iedereen naar hun land van afkomst brengt. Ik hoor ook andere oplossingen, maar daar doe ik niet aan. Gewoon terug naar land van herkomst en dan hoeven ze ook niet meer te klagen over discriminatie, want ze zijn immers in hun land van herkomst. Er komen verder geen vreemde gebouwen aan bod of dwangarbeid. Nee, ze mogen doen wat ze willen daar. Geen bewakers of prikkeldraad. Nee, ze zijn daar helemaal vrij. Het enige is dat ze niet meer kunnen klagen over hoe als allochtoon wel behandeld worden. Je moet denken aan de oplossing niet in het probleem blijven zitten.

Ik dring geen cultuur op, ik wil alleen mijn eigen cultuur behouden met Sinterklaas en Zwarte piet, Kerst, Paashaas, negerzoenen, jodenkoeken, blanke vla, berliner bollen, hamburgers, cubaanse sigaren, jamaicaanse rumbonen en Gouden koets. Wij hadden hier een cultuur, die wordt verdrongen door in iedere buurt een Moskee, In hun eigen taal blijven praten, Winkels en markten overnemen en letterlijk nederlanders weren, In grote groepen de hele stoep blokkeren en je gewoon opzij duwen, iedere vrijdag komt er een colone aan mannen in jurken door de straat lopen, verbodsborden niet begrijpen, maar gebodsborden wel, geen respect voor vrouwen, Gekleurde pieten, Zoenen, etc. Dit klinkt ongelofelijk, maar ik zie het toch elke keer weer.

Ik heb toch duidelijk aangegeven waarom ik zou stoppen met reageren en dat had niets te maken met weglopen. Dan had ik u intelligentie toch hoger geschat. U kunt mij ook niet laten inzien hoe onacceptabel de uitspraken van de heer Wilders zijn. Zolang er mensen (rappers, burgemeesters, of moet ik ze met de naam noemen? Kijk alleen al hierboven in de lijst met meldingen wat er gezegd wordt) hem met de doodbedreigen, terwijl hij niemand lichaamlijk iets toewenst of bedreigd. Kan niemand mij iets vertellen over ongenuanceerd of onacceptabel.

Ik loop niet achter Wilders aan, dus waarom zou ik me door jou laten beinvloeden.

Reacties

De boemerang

#2212 Re: Re: Onderwerp

2014-03-27 02:41:14

#2211: Weltrusten - Re: Onderwerp

Een kleine greep uit de veelheid van handvaten die u mij biedt:

"Er is een onderzoek gedaan naar de beleving van buitenlandse talen en daar kwamen o.a. Arabisch en Antilliaans erg storend over."

Erg storend voor wie? Voor de niet-Arabieren en de niet-Antillianen? Gokje: het omgekeerde onderzoek zal het omgekeerde resultaat opleveren?

"En ik moet mijn kleinkinderen telkens verbeteren als ze met verhalen thuis komen over het gebruik van de juiste aanwijzend voornaamwoorden en dat je een glas neerzet en niet neerlegt. Dan vraag ik mij af wat ze eigenlijk op school leren met taal."

En de schuld voor het kenneljk gebrekkige taalonderwijs legt u neer bij allochtonen? Anders begrijp ik uw opmerking niet.

"En het is moeilijk als je iemand aanspreekt gelijk begint te roepen moet je mij hebben omdat ik marokkaans ben, terwijl ik geen idee heb welke nationaliteit hij heeft. En begint gelijk te roepen dat ik discrimineer. Daarom vraag ik ook identiteitsbewijs, om te achterhalen wat zijn identiteit is. En dan komt er een Nederlands paspoort tevoorschijn en dan vraag ik hem hoe kan ik je nou discrimineren terwijl je Nederlands bent? Ik zeg; "Volgens mij ben jij je zelf aan het discrimineren, jij roept dat je marokkaans bent terwijk je de Nederlandse identiteit hebt en in Nederland bent geboren". Dan staan ze mij raar aan te kijken en noemen ze me klootzak en dat ik kanker mag krijgen. En het zijn altijd de zelfde mensen/jongens."

Ja, u heeft het nog steeds over individuen, niet een hele natie. Meneer Wilders, en daar gaat het hier over, heeft het over een hele natie. Als ik problemen ervaar met een Verweggistaniër, dan probeer ik het probleem van die Verweggistaniër op te lossen en niet alle mensen met een Verweggistaanse afkomst te deporteren. Meneer Wilders zegt dat niet alleen te willen doen, maar doet ook nog eens loze belofte, die hij nooit waar kan maken.

"De Staat wordt bepaald door Land/Volk en Gezag. Als je zegt dat het Land en Volk steeds veranderd, dan veranderd de Staat en het Gezag dus ook steeds mee. Daarmee geef je Wilders dus die vrijbrief waar je het eerder over had. En als je het niet aan staat, dan vertrek je dus de Staat uit, want niemand houd je tegen?"

Sorry, maar die gevolgtrekking slaat werkelijk nergens op. Nog in recente jaren zijn de Nederlandse landsgrenzen her en der opgeschoven vanwege verdragen met België en Duitsland en er zullen nog meer veranderingen komen. Bovendien is er door inpoldering land bijgewonnen en bevolkt. Ja, het land is aan verandering onderhevig. U kent de instroom van mensen van een andere nationaliteit - zo ook is er een uitstroom van Nederlanders die elders hun heil zoeken. Ja, het volk is ook aan verandering onderhevig. En zowel de wetgevende als de uitvoerende machten veranderen ook steeds, maar hoe geeft dit Wilders een vrijbrief voor wat dan ook?

"Het is jammer dat je geen antwoord op mijn vragen geeft, maar steeds weer een verwijt klaar hebt."

Ik maak u geen verwijten. Ik laat u enkel uw eigen woorden zien. Ik wijs u op uw tegenstrijdigheden, uw non-argumenten en op de manco's in uw redeneringen. Ik laat als het ware uw eigen woorden bij u terugkomen, vandaar de boemerang.

"Nee, er hoeft geen gele ster of ghetto te komen. Alleen een vliegtuig die iedereen naar hun land van afkomst brengt. Ik hoor ook andere oplossingen, maar daar doe ik niet aan. Gewoon terug naar land van herkomst en dan hoeven ze ook niet meer te klagen over discriminatie, want ze zijn immers in hun land van herkomst. Er komen verder geen vreemde gebouwen aan bod of dwangarbeid. Nee, ze mogen doen wat ze willen daar. Geen bewakers of prikkeldraad. Nee, ze zijn daar helemaal vrij. Het enige is dat ze niet meer kunnen klagen over hoe als allochtoon wel behandeld worden. Je moet denken aan de oplossing niet in het probleem blijven zitten."

U beperkt zich (vooralsnog) tot mensen van Marokkaanse afkomst of geldt dit voor alle mensen van niet-Nederlandse afkomst?Tot in hoeveel generaties wilt u terugrekenen? Hoeveel exotisch bloed mag er van u in de familielijn zitten? Het is u bekend dat de huidige Nederlander evenmin de oorspronkelijke bewoner van dit land is? Zullen we onszelf dan ook maar terugsturen?

"Ik dring geen cultuur op, ik wil alleen mijn eigen cultuur behouden met Sinterklaas en Zwarte piet, Kerst, Paashaas, negerzoenen, jodenkoeken, blanke vla, berliner bollen, hamburgers, cubaanse sigaren, jamaicaanse rumbonen en Gouden koets."

Ah, gelukkig, u laat vermenging met andere culturen toe, zij het op zeer arbitraire wijze. Maar heeft u zich al eens afgevraagd waar al die zaken oorspronkelijk vandaan komen? Hoe weinig van de zaken die u noemt als elementen van uw cultuur, daadwerkelijk een Nederlandse of zelfs maar een Noordwest-Europese oorsprong hebben?

"Cultuur kun je zelf bepalen"

Nee, die gelooft u vast zelf niet. De wijze waarop en waarmee u gezoogd en gevoed bent geworden, welke opvoeding u heeft gekregen, de taal die u is aangeleerd als uw moerstaal, uw ethische en esthetische waarden, enz., enz. — niets daarvan heeft u zelf kunnen kiezen. Om het even waar u na uw achtiende naar toe verhuist, die grondlaag zit in u gebakken en zult u nooit of te nimmer kwijtraken.

"Wij hadden hier een cultuur, die wordt verdrongen door in iedere buurt een Moskee"

Nee, uw cultuur wordt niet verdrongen. Er komt enkel een andere cultuur naast de uwe. Indien er wederzijds respect is, kunnen beide culturen van elkaar leren en elkaar verrijken. Jammer dat u die kans bij voorbaat niet te baat wenst te nemen.

"In hun eigen taal blijven praten"

Oei, nu krijgen zowaar de Friezen en de Limburgers ook een probleem. Deporteren, dan maar? Want die praten onder elkaar ook hun eigen brabbeltaaltje en weigeren onder elkaar ABN te praten.

"natie kun je zelf bepalen"

Nee hoor. Je zult toch af moeten wachten of het land van jouw keuze jou wel toelaat en of je de betreffende nationaliteit wel kunt verkrijgen. Bovendien zijn er genoeg landen die het niet toelaten dat je de oorspronkelijke nationaliteit inruilt voor een andere.

"U kunt mij ook niet laten inzien hoe onacceptabel de uitspraken van de heer Wilders zijn. Zolang er mensen (rappers, burgemeesters, of moet ik ze met de naam noemen? Kijk alleen al hierboven in de lijst met meldingen wat er gezegd wordt) hem met de doodbedreigen, terwijl hij niemand lichaamlijk iets toewenst of bedreigd. Kan niemand mij iets vertellen over ongenuanceerd of onacceptabel."

Dus als er mensen zijn die ongeoorloofde of in ieder geval onoirbare dingen doen en zeggen, dan mag de heer Wilders ook doen en laten wat hij wil? Wat een raar argument is dat! Ik heb u enkele artikelen laten lezen uit de Nederlandse wet aangaande het artikel 7 van de Grondwet, de door u zo gegeerde vrijheid van meningsuiting en nog steeds vindt u niet dat de uitlatingen van Geert Wilders wel degelijk onacceptabel en tegenwettelijk zijn?

Maar de mooiste is wel deze: "terwijl hij niemand lichaamlijk iets toewenst of bedreigd". Dreigen met deportatie valt daar niet onder?!? De wens uiten om de lichamen van elke persoon van Marokkaanse afkomst een kleine 2500 km gedwongen te willen verplaatsen en te zeggen dat wel even te zullen gaan regelen, is niet iemand iets lichamelijk toewensen en bedreigen?

"Ik heb toch duidelijk aangegeven waarom ik zou stoppen met reageren en dat had niets te maken met weglopen."

O jawel, hoor. Een discussie beëindigen door die discussie de rug toe te keren, dat is weglopen.

"Ik loop niet achter Wilders aan, dus waarom zou ik me door jou laten beinvloeden."

Ik wil u niet beïnvloeden, ik roep u op om voor uzelf te denken en niet de non-argumenten van iemand anders over te nemen. Juist daarom laat ik u uw eigen woorden zien in een ander licht.



Gast

#2223 Re: Re: Onderwerp

2014-03-27 13:22:43

#2211: Weltrusten - Re: Onderwerp

Nee, er hoeft geen gele ster of ghetto te komen. Alleen een vliegtuig die iedereen naar hun land van afkomst brengt. Ik hoor ook andere oplossingen, maar daar doe ik niet aan. Gewoon terug naar land van herkomst en dan hoeven ze ook niet meer te klagen over discriminatie, want ze zijn immers in hun land van herkomst. Er komen verder geen vreemde gebouwen aan bod of dwangarbeid. Nee, ze mogen doen wat ze willen daar. Geen bewakers of prikkeldraad. Nee, ze zijn daar helemaal vrij. Het enige is dat ze niet meer kunnen klagen over hoe als allochtoon wel behandeld worden. Je moet denken aan de oplossing niet in het probleem blijven zitten.

 

 

Wellicht kunt U mij aangeven welke definitie U geeft aan de term 'land van afkomst'. ook ben ik benieuwd hoe U wilt 'berekenen '(mijn term, zo vat ik uw idee in ieder geval op) wanneer iemand Nederland als land van afkomst heeft. Geldt dat als de persoon in Nederland is geboren? Een van beide ouders? Beide ouders? 1 van de grootouders? Hoeveel generaties dienen we terug te gaan? Op die manier kan overigens half Limburg wel uitgezet worden: Twente, de Achterhoek en half Groningen ook, heb ik zo het idee. Uw idee weerspiegelt op dit moment een zéér bekrompen visie van hoe er met problemen omgegaan moet worden.

Ten tweede begrijpt U blijkbaar niet waar de aanpassingsproblemen in de probleemgroep vandaan komen. Zou het wellicht mogelijk zijn dat mensen die vanaf dag 1 niet als vol werden gezien, want 'het waren toch maar gastarbeiders die hier maar een tijdje zouden blijven, dus integreren was niet nodig'?

Zou het kunnen zijn dat de eerste generatie gastarbeiders Nederland zo'n prachtig land vonden dat ze er wilden blijven want ze waren van dit land gaan houden?

Zou een volgend probleem kunnen zijn geweest dat de gastarbeiders niet slechts zwaar en vies werk deden maar ook nog onderbetaald werden in vergelijking met de andere Nederlandse arbeiders? In dat geval leeft zo iemand in relatieve armoede.

Zou een volgend probleem kunnen zijn dat er een scheefgroei ontstond in de 1e/2e generatie gastarbeiders doordat ze in homogene wijken zijn gestopt waar iedereen een andere taal dan het Nederlands sprak en in relatieve armoede leefde? Er zijn genoeg aanwijzingen en onderzoeken die duidelijk aangeven dat indien iemand in een arme gezinssituatie opgroeit hij/zij zich daar met zeer veel moeite slechts aan kan onttrekken.

Zou een volgend probleem kunnen zijn dat jongens en meisjes van buitenlandse afkomst waarvan de ouders gastarbeiders waren probeerden aan hun relatieve armoede te ontsnappen door te solliciteren maar afgewezen worden op grond van hun achternaam? Een en ander gekoppeld aan een latente xenofobie die (of u het nu accepteert of niet) wel degelijk nog steeds bestaat. Vaak is deze xenofobie relatief onschuldig (de turkenmoppen, antillianenmoppen, jodenmoppen) omdat het als 'grappig' wordt ervaren door de verteller, maar soms ook venijnig (de CD, CP'86, Stormfront, neo-nazi's. ) en worden mensen in elkaar geslagen of zelfs vermoord (kent u Kerwin Duinmeijer nog?) vanwege hun huidskleur/afkomst. Ik neem overigens aan dat U van dit soort acties ook walgt.

Zou een andere oorzaak van de moeilijkheden binnen de probleemgroep wellicht te maken kunnen hebben met de verheerlijking van een consumptiecultuur, waarbij je niet meetelt als je niet de nieuwst Ipad/Ipod/BMW/het interesseert niet hebt, die je je niet kunt veroorloven omdat je geen baan hebt omdat je stelselmatig wordt afgewezen bij sollicitaties omdat je een allochtone achternaam hebt?

 

Zou dat wellicht kunnen?

 

Indien dit zou kunnen, zou het dan wellicht moglijk zijn om te kijken naar een oplossing om deze problemen op een constructievere manier weg te krijgen in plaats van kortzichtig te roepen 'alle marrokanen op het vliegtuig zetten'? Zou dat kunnen?

 

 

*Correctie: letter vergeten.