Ik doe aangifte tegen Geert Wilders

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Ik doe aangifte tegen Geert Wilders.

Patriot

#2201 Re: Re: Re:

2014-03-26 21:08

#2194: De boemerang - Re: Re:

Ik weet niet waar u woont, maar toevallig heb ik afgelopen week in een restaurant een Amerikaanse stewardess gesproken hierover. Deze kwam zelf met die opmerking. Ik zou u graag hier in de buurt willen rondleiden, zodat u het met eigen ogen kunt bewonderen. Zelfs een Marokkaanse vriendin uit Veenendaal schrok zich rot toen ze met ons naar het winkelcentrum liep. Zij kwam notabene met de opmerking dat ze het gevoel had in Marrakech rond te lopen. Dus ik weet heel goed waar ik het over heb en spreek uit eigen ervaring. En ondanks de beledigingen en dreigementen die ik naar mijn kop krijg geslingerd, weiger ik om hieraan toe te geven en mijn geboorteplaats te verlaten. En ik kom ook vaak genoeg uit de stad en zie duidelijk het verschil en begrijp dat mensen buiten de stad hier geen begrip voor hebben. Ik heb niet iedere plaats in Nederland bezocht, maar ik kan met zekerheid zeggen dat hier de vertegenwoordiging van Noord-Afrikanen (niet alleen marokkanen) ongeveer 70% is. Dat stond in de stadsdeel boekje, waarin ze in percentages aangaven hoeveel mensen en met welke afkomst hier wonen.

Je hoeft mij ook niet te geloven. Ik weet wat ik zie, hoor en zelf mee maak.


Gast

#2202

2014-03-26 21:30

Wilders moet uit de politiek met deze mededeling die hij heeft gedaan dit is discriminatie en haat uitzaaier. Nederland moet in harmonie kunnen leven met elke ras en cultuur en van elkaar leren. Jammer dat Wilders dat nooit heeft kunnen zien in Nederland hoe multicultureel Nederland is, Hij moet een voorbeeld nemen van onze Koning!!!!
De boemerang

#2203 Re: Re: Re: Re:

2014-03-26 21:43

#2201: Patriot - Re: Re: Re:

"Ik heb niet iedere plaats in Nederland bezocht, maar ik kan met zekerheid zeggen dat hier de vertegenwoordiging van Noord-Afrikanen (niet alleen marokkanen) ongeveer 70% is."

In dat winkelcentrum, op dat moment? Of in dat stadsdeel? Zou best kunnen, natuurlijk, maar dat is toch niet helemaal wat u in uw oorspronkelijke bericht zei, toch? Bovendien, in hoeverre is het een probleem dat mensen van Noord-Afrikaanse afkomst ook wel eens winkelen? Of met meerderen bij elkaar wonen, danwel bij elkaar geplaatst worden door gemeenten en/of woningcorporaties? Vergoelijkt dat werkelijk in uw ogen het gedrag en de programmapunten van Geert Wilders? Deportatie van nationaliteiten?


Gast

#2204

2014-03-26 21:49

Wilders krijgt kennelijk geen aandacht in zijn sociale leven, vandaar die aandacht die hij via de media vraagt. Hij moet gewoon naar een psychiater gaan om professionele hulp te nemem. Ik vind het zonde van mijn belastinggeld waarmee hij betaald word. En dan zit Nederland in crisis. Het geld kan aan iets beters besteed worden. Ik ben zelf Marokkaan en nooit een uitkering gehad altijd met mijn zweet kei hard gewerkt met plezier. Maar nu dat mijn belastinggeld aan Wilders wordt betaald door mijn zweet. Denk ik maar dat ik gewoon een uitkering moet gaan aanvragen.
Een nederlander met berouw?

#2205 Re: Re: Re:

2014-03-26 22:05

#2141: De boemerang - Re: Re:

Ten eerste wil ik even duidelijk maken dat ik niet op een kunstmatig wolkje zweef dat de heer Wilders mij voorhoudt, maar dat ik uit eigen ervaring spreek. Met mijn werk loop ik al meer dan 14 jaar midden in de maatschappij rond en heb daar vele ervaringen opgedaan. Van discriminatie tot aan bedreigingen. Ik heb verschillende culturen van dichtbij meegemaakt en weet waar ik het over heb. Ik kan alleen niet oordelen over uw ervaringen, maar heb wel een vermoeden dat die niet zo ernstig zijn als die ik heb meegemaakt. Ik probeer mensen op hun gedrag te beoordelen, maar met de kennis van bepaalde culturen kan ik zeggen dat met 175 verschillende nationaliteiten in Nederland er culturen zijn die hier niet passen in deze staat.

Een grote eigenschap van de Nederlandse cultuur is ons aanpassingsvermogen en dat vind ik nog belangrijker dan vrijheid van meningsuiting en democratie. Dus als mensen zich vasthouden aan een cultuur dat niet wilt aanpassen, maar hun cultuur willen opdringen, dan is daar in mijn ogen geen plaats voor in ons land.

Ik zie en hoor hoe de nederlandse taal verloederd, door het gebruik van steeds meer buitenlandse woorden. De nederlandse taal zit vol met franse woorden, dit komt door de franse verovering van Napoleon. De engelse woorden komen door de komst van de internationale bedrijvigheid, ook een soort van verovering. Maar waar komen de antilliaanse en arabische woorden vandaan? Wat voor verovering is dit? Het is tegenwoordig die boek, die huis en die formulier. Er zijn al zoveel ergernissen die in de samenleving spelen dat ik mij niet druk kan maken omdat de heer Wilders het heeft over meer of minder marokkanen. Telkens is er wel weer een nationaliteit die zich gediscrimineerd voelt en samen met de media een hele ophef veroorzaakt. Mag de heer Wilders ook een keer? We hebben geen Negerzoenen meer, Jodenkoeken staan onder druk, slavernij wordt iedere keer weer in het spotlicht gezet(wat al jaren is afgeschaft), Duitsers worden iedere keer weer met de 2e WO in verband gebracht. Mag ik straks nog een rondje bestellen of voelen dikke mensen zich dan weer beledigd? Waar houdt het op.

We hebben in de nederlandse cultuur een gezegde "Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg". Met de crisis, stijgende werkeloosheid en social media is er een cultuur gecreeërd dat iedereen een mening MOET hebben en MOET reageren. Respect heeft niet geholpen, dus het wordt tijd dat spijkers met koppen worden geslagen en als dat inhoudt dat criminelen het land uitgezet moeten worden dan moet dat maar. Waarom moest Gumus er in 1997 wel uit van de PVDA en nu zeggen ze dat de heer Wilders "gestopt" moet worden.

Ondanks dat ik deze petitie erg interressant vind, vind ik het welletjes. Zoals gezegd, er wordt een maatschappij gecreeërd waarin je moet reageren, maar ik ben daar alweer teveel in meegezogen. Dus reageren heeft weinig zin. ik zal het niet lezen.

Ik wens u veel succes in deze maatschappij, met mijn werk zal ik proberen deze voor een ieder zo leefbaar mogelijk te houden.


Gast

#2206

2014-03-26 22:58

Ik ben diep geraakt door de uitspraken van Wilders en ik zit er heel erg mee. Wat hij zegt dat kan gewoon niet. Een ding is zeker hij is bezig met haat zaaien en hij heeft een bevolkingsgroep beledigd. Al zou hij het alleen over de criminelen hebben, dan nog vind ik het niet kunnen dat hij zulke uitspraken maakt. Er zijn zat criminelen van andere afkomst, hij heeft het alleen over 'de criminele Marokkanen'. Het is overduidelijk dat hij onderscheid maakt tussen mensen. Die man moet gestopt worden, het is genoeg geweest!!!!!

Het ergste vind ik nog dat hij er geen spijt van heeft en blijft zeggen dat hij niks verkeerds heeft gezegd. Hij weet wat dit heeft gedaan met de samenleving, hij weet hoeveel mensen er aangifte hebben gedaan en toch neemt hij zijn woorden niet terug. Ook al zou hij dat wel doen, het is al gebeurd en hij heeft hiermee veel mensen gekwetst en schade aangericht.

De boemerang

#2207 Onderwerp

2014-03-26 23:03

"Mag de heer Wilders ook een keer?"

Serieus? Dat is een argument voor u? Dat geeft de heer Wilders een vrijbrief om grote groepen mensen te schofferen? Niet alleen Marokkanen, maar ieder ander nationaliteit die de bui voelt hangen, want zij zullen de volgende op de lijst zijn, en niet te vergeten zeer, zéér veel Nederlanders die zich zo niet vertegenwoordigt willen zien.

"Ik zie en hoor hoe de nederlandse taal verloederd, door het gebruik van steeds meer buitenlandse woorden. De nederlandse taal zit vol met franse woorden, dit komt door de franse verovering van Napoleon. De engelse woorden komen door de komst van de internationale bedrijvigheid, ook een soort van verovering. Maar waar komen de antilliaanse en arabische woorden vandaan? Wat voor verovering is dit?"

En de Surinaamse, de Indonesische, de Duitse, ja zelfs de Latijnse en Griekse, Russische woorden, noem maar op. Ja, een levende taal evolueert — dat is immers het kenmerk van een levende taal. Het lijkt alsof u de Franse en Engelse inbreng accepteert, maar vraagtekens zet bij Antilliaanse en Arabische. Waarom accepteert u de ene invloed wel en de andere niet?
Het is overigens nog steeds niet 'die boek' of 'die huis', maar taalfouten worden gemaakt, door mij, door u en zeker ook door hen die minder lang hier zijn dan u of ik en voor wie het niet hun eerste taal is. Ik stoor mij beduidend meer aan de grove spellings- en grammaticale fouten die de autochtonen maken, die nochtans wel met de Nederlandse taal zijn opgegroeid en dankzij de leerplicht vele jaren onderwijs in de Nederlandse taal hebben gehad. Niet alleen Jan-met-de-pet, maar ook zij die om den brode hun moerstaal schrijven en spreken, journalisten, commentatoren, ondertitelaars, enz. en ook politici.

"Ik probeer mensen op hun gedrag te beoordelen, maar met de kennis van bepaalde culturen kan ik zeggen dat met 175 verschillende nationaliteiten in Nederland er culturen zijn die hier niet passen in deze staat."

Hierin spreekt u zich tegen. Als u de cultuur als uitgangspunt neemt, dan beoordeelt u niet langer de mens, de persoon, de individu, maar zijn omgeving, zijn achtergrond, zijn afkomst. Ik ken uw werk niet, maar heb zo'n vermoeden dat u zich daarover eens serieus zou moeten beraden.
Niet alleen de taal evolueert, ook een land. Staatsgrenzen veranderen door de jaren en nog steeds, de bevolkingssamenstelling verandert, de cultuur verandert.

"Met mijn werk loop ik al meer dan 14 jaar midden in de maatschappij rond en heb daar vele ervaringen opgedaan. Van discriminatie tot aan bedreigingen. Ik heb verschillende culturen van dichtbij meegemaakt en weet waar ik het over heb."

Geen enkele cultuur heeft u ooit bedreigd of gediscrimineerd, individuen hebben dat gedaan. Omwille van individuen een hele religie, een hele natie, een hele cultuur veroordelen is discriminerend en onacceptabel. In de hele wereld staat de Nederlander (wat en wie dat dan ook moge zijn) bekend als verschrikkelijk krenterig (Dutch party, al wat je nuttigt zelf meenemen). Wil u de gele ster op de borst dragen van bij voorbaat als verschrikkelijk krenterig beoordeeld te worden? Een onschuldig voorbeeldje, maar hoe te meer verschrikkelijk als het iets minder onschuldig is? Een gele ster met 'Jude' of 'Allochtoon, dus ongewenst en waarschijnlijk crimineel'.

"Een grote eigenschap van de Nederlandse cultuur is ons aanpassingsvermogen en dat vind ik nog belangrijker dan vrijheid van meningsuiting en democratie. Dus als mensen zich vasthouden aan een cultuur dat niet wilt aanpassen, maar hun cultuur willen opdringen, dan is daar in mijn ogen geen plaats voor in ons land."

Waar is het aanpassingsvermogen van de Nederlander als hij meent een andere cultuur zijn cultuur te moeten opdringen, wat u de ander kwalijk neemt, maar zelf als eis stelt? Bovendien moet ik nog de eerste Marokkaan tegenkomen die mij zijn cultuur wil opdringen. U heeft andere ervaringen?

Ik vind het jammer dat u wegloopt van een discussie, maar ook dat voorbeeld hebben we eerder gezien. Ik had nog veel meer argumenten waarmee ik hoopte u te kunnen laten zien dat de ongenuanceerde uitlatingen de heer Wilders onacceptabel zijn.

een nederlander met een idee/oplossing

#2208 Re: Re: Re:

2014-03-26 23:12

#2142: De boemerang - Re: Re:

Ik zie nu dat mijn telefoon af en toe woorden uit het automatisch woordenboek heeft ingevoegd en spaties heeft geplaatst. En inderdaad hier komen voor een uitkering en al die winkels met arabische namen is tegenstrijdig, maar ik dacht dat mijn bedoeling wel duidelijk was. Ook die mensen moeten eten en doen dat graag bij islamitische winkels. Als je economisch kijkt plaats je een winkel of bedrijf waar behoefte aan is. Dan kun je zien aan de verhouding islamitische winkels zien dat er ook een gelijkmatige verhouding bevolking woont. Ik zie een verhouding van ongeveer 70% islamitische winkels, dus het zou me niets verbazen als de bewoners verhouding ook in die trend ligt. Het staat trouwens ook in de stadsdeelgids.

Ik vind het ook jammer dat je reactie vooral over de grammatica gaat in plaats van de inhoud op de tegenstrijdigheden na.

Als u het zo goed weet, wat is volgens u haatzaaien? Of wat is volgens de wet haatzaaien? Is de opmerking "Alle Nederlanders zijn varkens" haatzaaien of hoort dit gewoon tot vrijheid van meningsuiting? Of wat ook vaak geroepen en door media benoemd is; "Nederlandse vrouwen zijn hoeren, die verkracht moeten worden". Is dit haatzaaien? Laten we die discussie maar aan het gerechthof over.

Wat betreft onenigheid en versplinterd, dat is meer oorzaak en gevolg. Ik ben trouwens tegen elke godsdienst. Godsdiensten worden bijna allemaal misbruikt. Ik heb de Bijbel gelezen, wat een roman. Ik heb de Koran gelezen, welke dan ook, een boek vol verzen, meningen en vooroordelen. De Griekse, Egyptische en Romeinse mythologie, allemaal meerdere goden gecreeërd op natuur en toen der tijd maatschappelijke onderwerpen zoals schoonheid en oorlog. Zo zijn er nog wel meer in de geschiedenis. Ierland, scandinavië, China etc. Al die godsdiensten zijn zo goed als verdwenen en dat zal met de huidige ook gebeuren.

Van Obama zeg je toch ook niet dat het een God of profeet is, terwijl hij meer voor elkaar krijgt dan misschien wel al die goden/profeten bij elkaar. Ook het Christendom en Islam is allang achterhaalt door de wetenschap, dus dat beledigde gevoel kan ik niet meer begrijpen. Al helemaal niet om mensen daarvoor op een soort van moordlijst te plaatsen.

Het is ironisch dat door vrijheid van meningsuiting en social media de vrijheid wordt bedwongen, maar zo is het wel. Je moet oppassen met wat je zegt, want voor je het weet is het de hele wereld al over. En met die gekweekte behoefte, moet iedereen nu een mening hebben en delen. Want als je de berichten van je 'vrienden' niet Liked op Facebook ben je geen vriend meer. En zo heb je vele applicaties, die de maatschappij in hun greep houdt. Niemand die daar op reageerd. Ik heb geen Facebook en moet het ook niet. In 1999 is onderzoek gedaan naar de behoefte van de mobiele telefoon. De studenten waren de grootste groep die absoluut geen mobiel nodig hadden, want ze belden toch amper. Eigenlijk alleen om bereikbaar te zijn voor hun ouders, maar liever niet. Nu kan niemand meer zonder. Behoefte kweken gebeurd en dat is levensgevaarlijk. Ik heb ook een mobiel, maar bel bijna nooit en ben iedere maand zo'n 200 belminuten kwijt. Ik gebruik hem alleen voor email en spelletjes. Geen social media voor mij. Kun je ook merken, anders had ik niet zo'n groot verhaal.

Succes met alle petities/aangiftes. Ik stem de volgende keer weer gewoon op de heer Wilders omdat het kan.

p.s. het typt makkelijker op de laptop ;)

De boemerang

#2209 Re: Re: Re: Re:

2014-03-26 23:39

#2208: een nederlander met een idee/oplossing - Re: Re: Re:

"Ik vind het ook jammer dat je reactie vooral over de grammatica gaat in plaats van de inhoud op de tegenstrijdigheden na."

In mijn commentaar zit welgeteld één opmerking over spelling, namelijk dat 'haatzaaien' één woord is, geen twee losse woorden, en geen enkele over grammatica. De rest van dat betoog is uitsluitend inhoudelijk commentaar op uw bericht. Dus die opmerking van u begrijp ik niet helemaal

"Als u het zo goed weet, wat is volgens u haatzaaien? Of wat is volgens de wet haatzaaien? Is de opmerking "Alle Nederlanders zijn varkens" haatzaaien of hoort dit gewoon tot vrijheid van meningsuiting? Of wat ook vaak geroepen en door media benoemd is; "Nederlandse vrouwen zijn hoeren, die verkracht moeten worden". Is dit haatzaaien? Laten we die discussie maar aan het gerechthof over."

Zeggen dat alle Nederlanders varkens zijn, is een (beledigende) mening, maar die mening zaait op zich geen haat. Als u echter een groep mensen mobiliseert en hen aanzet tot de wens of de dadendrang om iedere Nederlander naar het slachthuis te laten afvoeren, dan is dat haatzaaien jegens de Nederlanders, ja. Eender voor de andere slogan die u als voorbeeld geeft.

Nogmaals, de vrijheid van meningsuiting betekent niet dat u zo maar alles moet kunnen roepen. Ik citeer:

Nationaal is de meningsvrijheid vastgelegd in artikel 7 Grondwet en daarom wordt dit recht een grondrecht genoemd. Artikel 7 Grondwet garandeert de vrije meningsuiting 'behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet'. Dit betekent dat in andere formele wetten beperkingen op de vrijheid van meningsuiting gemaakt mogen worden. Dit is bijvoorbeeld het geval in de Auteurswet en het Wetboek van Strafrecht (Sr). Om te beginnen zijn er de antidiscriminatiebepalingen:

  • Artikel 137c Sr stelt strafbaar om het zich in het openbaar beledigend uit te laten over een groep wegens hun ras, godsdienst of levensovertuiging, seksuele gerichtheid of handicap;
  • Artikel 137d Sr bevat een verbod tot het in het openbaar aanzetten tot discriminatie, haat of geweld tegen leden van groepen vanwege bovengenoemde kenmerken en ook vanwege geslacht;
  • Artikel 137e Sr verbiedt het openbaar maken, verspreiden of ter verspreiding in voorraad hebben van publicaties met een dergelijke inhoud. Ook ongevraagde toezending valt hieronder.

Daarnaast is in de artikelen 131 en 132 Sr het opruien tot geweld en tot het plegen van strafbare feiten strafbaar gesteld. Ten slotte is er nog de strafbaarstelling van smaad (artikel 261 Sr), laster (artikel 262 Sr) en eenvoudige belediging (artikel 266 Sr). Deze beschermen individuen tegen onterechte beschuldigingen. Als het gaat om opzettelijke belediging van de Koning(in) zijn de artikelen 111 -113 Sr aan de orde. Artikel 147 Sr bevat ook nog een verbod op 'smalende godslastering' maar dit wordt in de praktijk niet meer toegepast."

Als ik mij wel herinnere is het artikel 147 Sr inmiddels geschrapt. Maar dat terzijde; ik ben immers geen jurist.

Tenslotte, ik deel uw bezorgdheid om de social media.


Gast

#2210

2014-03-27 01:00

Deze man wil
niet verbinden, hij wil escalatie
Weltrusten

#2211 Re: Onderwerp

2014-03-27 01:00

#2207: De boemerang - Onderwerp

Het is dat ik vrij ben morgen of is dat ook weer een tegenstrijdigheid? Je hebt wel een toepasselijke naam 'De boemerang", je komt telkens terug.

Volgens mij als ik alleen wat puntjes neerzet, dan heb je daar ook commentaar op, is het niet?

"niet alleen Marokkanen, maar ieder ander nationaliteit die de bui voelt hangen"
Terecht!!! Raar hoe je nu ook voor hele nationaliteiten praat, want ik heb collega's met niet nederlandse afkomst die zich hier helemaal niet druk om maken. Die willen dolgraag dat personen met gelijke afkomst als zij zelf en overlast in dit land veroorzaken, teruggestuurd worden naar land van afkomst. Let op, ik zeg niet geboorteland!!! Ze zeggen dat ze maar eens in die landen overlast moeten veroorzaken en kijken wat er dan met ze gebeurd. Zo wil de Nederlandse regering een Nederlander van Marokkaanse afkomst die in Marokko in de gevangenis zit voor moord, wel dat Marokko zijn straf voor een moord in Nederland overneemt, maar wel de Nedelandse straf en niet de doodstraf die er in Marokko op staat. Als je de lef hebt om zo iets te doen, dan moet je ook de consequenties dragen.

Zie je hoe ik steeds weer er een aantal feiten bij haal? Hoezo weglopen? En ik ben het al jaren niet eens met hoe ik mij vertegenwoordigd zie en trekken ze daar zich iets van aan? Nee, want ik ben geen allachtoon. Ik heb het toch goed in dit land??? Ja, maar hoe lang nog??? Over je ogen openen gesproken.

Het is jammer dat je geen antwoord op mijn vragen geeft, maar steeds weer een verwijt klaar hebt. Ik zal niet vragen welke woorden dat dan allemaal zijn, maar ik ben blij dat ik deze woorden niet nodig heb in mijn conversaties. En inderdaad, ik vind dat het Antilliaans en Arabisch het respect uit de Nederlandse taal haalt. Er is een onderzoek gedaan naar de beleving van buitenlandse talen en daar kwamen o.a. Arabisch en Antilliaans erg storend over. Stel je je zelf dan eens voor in een bus met naast jou nog eens 8 andere mensen en al die mensen spreken Arabisch net zo hard als je tegen iemand zou praten die aan de overkant van een drukke winkelstraat staat. Dat zou ik op vakantie niet erg vinden, maar elke ochtend als ik naar mijn werk toe ga, dan begint mij dat toch wel erg te irriteren. En kom niet aan met "hoevaak komt dat nou voor", want ik heb het elke dag, al enkele jaren lang. En ik moet mijn kleinkinderen telkens verbeteren als ze met verhalen thuis komen over het gebruik van de juiste aanwijzend voornaamwoorden en dat je een glas neerzet en niet neerlegt. Dan vraag ik mij af wat ze eigenlijk op school leren met taal. Dus die irritatie begrijp ik heel goed. Of er komt weer een vrief van een energiebedrijf of instantie, die dan ook vol taalfouten zit.

 

Volgens mij maken de mensen de cultuur en de cultuur niet de mens. En ik zei "ik probeer". En het is moeilijk als je iemand aanspreekt gelijk begint te roepen moet je mij hebben omdat ik marokkaans ben, terwijl ik geen idee heb welke nationaliteit hij heeft. En begint gelijk te roepen dat ik discrimineer. Daarom vraag ik ook identiteitsbewijs, om te achterhalen wat zijn identiteit is. En dan komt er een Nederlands paspoort tevoorschijn en dan vraag ik hem hoe kan ik je nou discrimineren terwijl je Nederlands bent? Ik zeg; "Volgens mij ben jij je zelf aan het discrimineren, jij roept dat je marokkaans bent terwijk je de Nederlandse identiteit hebt en in Nederland bent geboren". Dan staan ze mij raar aan te kijken en noemen ze me klootzak en dat ik kanker mag krijgen. En het zijn altijd de zelfde mensen/jongens.

De Staat wordt bepaald door Land/Volk en Gezag. Als je zegt dat het Land en Volk steeds veranderd, dan veranderd de Staat en het Gezag dus ook steeds mee. Daarmee geef je Wilders dus die vrijbrief waar je het eerder over had. En als je het niet aan staat, dan vertrek je dus de Staat uit, want niemand houd je tegen?

Als alles om de individu draait, waarom zijn er dan culturen, religie's en naties? Omdat een grote groep individuele mensen zich zelf gaan samenvoegen onder een verzamelnaam. Dus wanneer je op deze verzamelnaam wordt aangesproken, heb je hier zelf voor gekozen. Cultuur kun je zelf bepalen, Religie kun je zelf bepalen en natie kun je zelf bepalen. Waar je geboren wordt en opgroeid is niet mogelijk, maar zodra je meerderjarig bent heb je altijd een keus. En moet je zelf met de consequenties van die keus leven. Als je niet stemt, moet je ook je mond houden over wat er uitgekomen is uit de stemming.

Ik hoor in het buitenland en ook van vakantiegangers in Nederland alleen maar goede dingen van Nederland. Ik word ook overal erg gastvrij ontvangen als ik vertel dat ik uit Nederland kom. Dus ik weet niet waar jij die negativiteit vandaan haalt. Misschien is het wel persoonlijk op het individu?

Nee, er hoeft geen gele ster of ghetto te komen. Alleen een vliegtuig die iedereen naar hun land van afkomst brengt. Ik hoor ook andere oplossingen, maar daar doe ik niet aan. Gewoon terug naar land van herkomst en dan hoeven ze ook niet meer te klagen over discriminatie, want ze zijn immers in hun land van herkomst. Er komen verder geen vreemde gebouwen aan bod of dwangarbeid. Nee, ze mogen doen wat ze willen daar. Geen bewakers of prikkeldraad. Nee, ze zijn daar helemaal vrij. Het enige is dat ze niet meer kunnen klagen over hoe als allochtoon wel behandeld worden. Je moet denken aan de oplossing niet in het probleem blijven zitten.

Ik dring geen cultuur op, ik wil alleen mijn eigen cultuur behouden met Sinterklaas en Zwarte piet, Kerst, Paashaas, negerzoenen, jodenkoeken, blanke vla, berliner bollen, hamburgers, cubaanse sigaren, jamaicaanse rumbonen en Gouden koets. Wij hadden hier een cultuur, die wordt verdrongen door in iedere buurt een Moskee, In hun eigen taal blijven praten, Winkels en markten overnemen en letterlijk nederlanders weren, In grote groepen de hele stoep blokkeren en je gewoon opzij duwen, iedere vrijdag komt er een colone aan mannen in jurken door de straat lopen, verbodsborden niet begrijpen, maar gebodsborden wel, geen respect voor vrouwen, Gekleurde pieten, Zoenen, etc. Dit klinkt ongelofelijk, maar ik zie het toch elke keer weer.

Ik heb toch duidelijk aangegeven waarom ik zou stoppen met reageren en dat had niets te maken met weglopen. Dan had ik u intelligentie toch hoger geschat. U kunt mij ook niet laten inzien hoe onacceptabel de uitspraken van de heer Wilders zijn. Zolang er mensen (rappers, burgemeesters, of moet ik ze met de naam noemen? Kijk alleen al hierboven in de lijst met meldingen wat er gezegd wordt) hem met de doodbedreigen, terwijl hij niemand lichaamlijk iets toewenst of bedreigd. Kan niemand mij iets vertellen over ongenuanceerd of onacceptabel.

Ik loop niet achter Wilders aan, dus waarom zou ik me door jou laten beinvloeden.

De boemerang

#2212 Re: Re: Onderwerp

2014-03-27 02:41

#2211: Weltrusten - Re: Onderwerp

Een kleine greep uit de veelheid van handvaten die u mij biedt:

"Er is een onderzoek gedaan naar de beleving van buitenlandse talen en daar kwamen o.a. Arabisch en Antilliaans erg storend over."

Erg storend voor wie? Voor de niet-Arabieren en de niet-Antillianen? Gokje: het omgekeerde onderzoek zal het omgekeerde resultaat opleveren?

"En ik moet mijn kleinkinderen telkens verbeteren als ze met verhalen thuis komen over het gebruik van de juiste aanwijzend voornaamwoorden en dat je een glas neerzet en niet neerlegt. Dan vraag ik mij af wat ze eigenlijk op school leren met taal."

En de schuld voor het kenneljk gebrekkige taalonderwijs legt u neer bij allochtonen? Anders begrijp ik uw opmerking niet.

"En het is moeilijk als je iemand aanspreekt gelijk begint te roepen moet je mij hebben omdat ik marokkaans ben, terwijl ik geen idee heb welke nationaliteit hij heeft. En begint gelijk te roepen dat ik discrimineer. Daarom vraag ik ook identiteitsbewijs, om te achterhalen wat zijn identiteit is. En dan komt er een Nederlands paspoort tevoorschijn en dan vraag ik hem hoe kan ik je nou discrimineren terwijl je Nederlands bent? Ik zeg; "Volgens mij ben jij je zelf aan het discrimineren, jij roept dat je marokkaans bent terwijk je de Nederlandse identiteit hebt en in Nederland bent geboren". Dan staan ze mij raar aan te kijken en noemen ze me klootzak en dat ik kanker mag krijgen. En het zijn altijd de zelfde mensen/jongens."

Ja, u heeft het nog steeds over individuen, niet een hele natie. Meneer Wilders, en daar gaat het hier over, heeft het over een hele natie. Als ik problemen ervaar met een Verweggistaniër, dan probeer ik het probleem van die Verweggistaniër op te lossen en niet alle mensen met een Verweggistaanse afkomst te deporteren. Meneer Wilders zegt dat niet alleen te willen doen, maar doet ook nog eens loze belofte, die hij nooit waar kan maken.

"De Staat wordt bepaald door Land/Volk en Gezag. Als je zegt dat het Land en Volk steeds veranderd, dan veranderd de Staat en het Gezag dus ook steeds mee. Daarmee geef je Wilders dus die vrijbrief waar je het eerder over had. En als je het niet aan staat, dan vertrek je dus de Staat uit, want niemand houd je tegen?"

Sorry, maar die gevolgtrekking slaat werkelijk nergens op. Nog in recente jaren zijn de Nederlandse landsgrenzen her en der opgeschoven vanwege verdragen met België en Duitsland en er zullen nog meer veranderingen komen. Bovendien is er door inpoldering land bijgewonnen en bevolkt. Ja, het land is aan verandering onderhevig. U kent de instroom van mensen van een andere nationaliteit - zo ook is er een uitstroom van Nederlanders die elders hun heil zoeken. Ja, het volk is ook aan verandering onderhevig. En zowel de wetgevende als de uitvoerende machten veranderen ook steeds, maar hoe geeft dit Wilders een vrijbrief voor wat dan ook?

"Het is jammer dat je geen antwoord op mijn vragen geeft, maar steeds weer een verwijt klaar hebt."

Ik maak u geen verwijten. Ik laat u enkel uw eigen woorden zien. Ik wijs u op uw tegenstrijdigheden, uw non-argumenten en op de manco's in uw redeneringen. Ik laat als het ware uw eigen woorden bij u terugkomen, vandaar de boemerang.

"Nee, er hoeft geen gele ster of ghetto te komen. Alleen een vliegtuig die iedereen naar hun land van afkomst brengt. Ik hoor ook andere oplossingen, maar daar doe ik niet aan. Gewoon terug naar land van herkomst en dan hoeven ze ook niet meer te klagen over discriminatie, want ze zijn immers in hun land van herkomst. Er komen verder geen vreemde gebouwen aan bod of dwangarbeid. Nee, ze mogen doen wat ze willen daar. Geen bewakers of prikkeldraad. Nee, ze zijn daar helemaal vrij. Het enige is dat ze niet meer kunnen klagen over hoe als allochtoon wel behandeld worden. Je moet denken aan de oplossing niet in het probleem blijven zitten."

U beperkt zich (vooralsnog) tot mensen van Marokkaanse afkomst of geldt dit voor alle mensen van niet-Nederlandse afkomst?Tot in hoeveel generaties wilt u terugrekenen? Hoeveel exotisch bloed mag er van u in de familielijn zitten? Het is u bekend dat de huidige Nederlander evenmin de oorspronkelijke bewoner van dit land is? Zullen we onszelf dan ook maar terugsturen?

"Ik dring geen cultuur op, ik wil alleen mijn eigen cultuur behouden met Sinterklaas en Zwarte piet, Kerst, Paashaas, negerzoenen, jodenkoeken, blanke vla, berliner bollen, hamburgers, cubaanse sigaren, jamaicaanse rumbonen en Gouden koets."

Ah, gelukkig, u laat vermenging met andere culturen toe, zij het op zeer arbitraire wijze. Maar heeft u zich al eens afgevraagd waar al die zaken oorspronkelijk vandaan komen? Hoe weinig van de zaken die u noemt als elementen van uw cultuur, daadwerkelijk een Nederlandse of zelfs maar een Noordwest-Europese oorsprong hebben?

"Cultuur kun je zelf bepalen"

Nee, die gelooft u vast zelf niet. De wijze waarop en waarmee u gezoogd en gevoed bent geworden, welke opvoeding u heeft gekregen, de taal die u is aangeleerd als uw moerstaal, uw ethische en esthetische waarden, enz., enz. — niets daarvan heeft u zelf kunnen kiezen. Om het even waar u na uw achtiende naar toe verhuist, die grondlaag zit in u gebakken en zult u nooit of te nimmer kwijtraken.

"Wij hadden hier een cultuur, die wordt verdrongen door in iedere buurt een Moskee"

Nee, uw cultuur wordt niet verdrongen. Er komt enkel een andere cultuur naast de uwe. Indien er wederzijds respect is, kunnen beide culturen van elkaar leren en elkaar verrijken. Jammer dat u die kans bij voorbaat niet te baat wenst te nemen.

"In hun eigen taal blijven praten"

Oei, nu krijgen zowaar de Friezen en de Limburgers ook een probleem. Deporteren, dan maar? Want die praten onder elkaar ook hun eigen brabbeltaaltje en weigeren onder elkaar ABN te praten.

"natie kun je zelf bepalen"

Nee hoor. Je zult toch af moeten wachten of het land van jouw keuze jou wel toelaat en of je de betreffende nationaliteit wel kunt verkrijgen. Bovendien zijn er genoeg landen die het niet toelaten dat je de oorspronkelijke nationaliteit inruilt voor een andere.

"U kunt mij ook niet laten inzien hoe onacceptabel de uitspraken van de heer Wilders zijn. Zolang er mensen (rappers, burgemeesters, of moet ik ze met de naam noemen? Kijk alleen al hierboven in de lijst met meldingen wat er gezegd wordt) hem met de doodbedreigen, terwijl hij niemand lichaamlijk iets toewenst of bedreigd. Kan niemand mij iets vertellen over ongenuanceerd of onacceptabel."

Dus als er mensen zijn die ongeoorloofde of in ieder geval onoirbare dingen doen en zeggen, dan mag de heer Wilders ook doen en laten wat hij wil? Wat een raar argument is dat! Ik heb u enkele artikelen laten lezen uit de Nederlandse wet aangaande het artikel 7 van de Grondwet, de door u zo gegeerde vrijheid van meningsuiting en nog steeds vindt u niet dat de uitlatingen van Geert Wilders wel degelijk onacceptabel en tegenwettelijk zijn?

Maar de mooiste is wel deze: "terwijl hij niemand lichaamlijk iets toewenst of bedreigd". Dreigen met deportatie valt daar niet onder?!? De wens uiten om de lichamen van elke persoon van Marokkaanse afkomst een kleine 2500 km gedwongen te willen verplaatsen en te zeggen dat wel even te zullen gaan regelen, is niet iemand iets lichamelijk toewensen en bedreigen?

"Ik heb toch duidelijk aangegeven waarom ik zou stoppen met reageren en dat had niets te maken met weglopen."

O jawel, hoor. Een discussie beëindigen door die discussie de rug toe te keren, dat is weglopen.

"Ik loop niet achter Wilders aan, dus waarom zou ik me door jou laten beinvloeden."

Ik wil u niet beïnvloeden, ik roep u op om voor uzelf te denken en niet de non-argumenten van iemand anders over te nemen. Juist daarom laat ik u uw eigen woorden zien in een ander licht.



Gast

#2213

2014-03-27 04:03

sommige mensen zijn zo racistisch walgelijk.

Gast

#2214

2014-03-27 04:33

die man moet svp ontheven worden van zijn functie anders word het alleen maar erger en hij deinst nergens voor terug.

Gast

#2215

2014-03-27 08:51

Geert moet aan zichzelf gaan werken en gaan leren hoe hij overkomt bij anderen en hoeveel pijn en leed hij anderen aandoet met zijn woorden. De tong is een klein lid maar o zo vol met venijn....
Nederlandse zonder marokkaanse afkomst
Gast

#2216

2014-03-27 09:48

Ik schaam mij diep voor onze Nederlandse regering en maatschappij. Ik vind het vreselijk te zien hoeveel 1 man ongestoord zoveel leed kan aanrichten. Hij zorgt voor een niet leefbaar Nederland en maakt veel, heel veel kapot voor iedereen.

De boemerang

#2217 RE: #2201

2014-03-27 10:52

"Je hoeft mij ook niet te geloven. Ik weet wat ik zie, hoor en zelf mee maak."

Het gaat er niet om of ik u geloof en het gaat er zelfs niet om wat u ziet, hoort en zelf meemaakt. Het gaat erom dat de heer Wilders zich uitlaat over mensen op een wijze die niet kan, die niet mag en die nooit getolereerd mag worden. Dat is wat wij, de ondertekenaars van deze petitie zien, horen en zelf meemaken.


Gast

#2218

2014-03-27 11:12

IK ken de pijn van apart gezet worden. Zeg JA tegen mensen. Zeg NEE BEDANKT tegen ongewenst gedrag. Zoals haatzaaien.

Gast

#2219

2014-03-27 12:35

Ik voel mij beledigd

Gast

#2220

2014-03-27 12:37

ik krijg er kriebels van wilders en zijn uitspraken..ongelooflijk hoe zo n freak zoveel mensen kan overtuigen met zijn leugens..volgers van wilders schaam jullie

Gast

#2221

2014-03-27 12:46

https://www.facebook.com/ikdoeaangiftetegenwilders?ref=ts&fref=ts

Willen jullie meer of minder wilders? "Minder minder minder

Gast

#2222 Re: Re: Re: Re:

2014-03-27 12:51

#2191: Nederlander met een idee/oplossing - Re: Re: Re:

'Bij mij zaait dat haat. Heel veel haat. Je moet met je tengels van andere afblijven.'

 

 

Kan ik mij heel goed voorstellen en ik ben het helemaal met U eens dat je van elkaar af hebt te blijven. Je spreekt elkaar aan, lost problemen op met woorden en niet met je handen. Maar dan nog dient het verbale karakter binnen de grenzen van het betamelijke te blijven. Het wegzetten van een hele groep voor de handelingen van een deel kán niet. Het zou hetzelfde zijn wanneer er gezegd zou worden dat 'alle PVV'ers racisten zijn. Of stinken. Of dom zijn.' Dat is een generalisatie die niet kan noch mag. En dát is wat veel mensen zo tegen de borst heeft gestoten: de generalisatie van een groep. Daarmee is er een grens overschreden van wat je wel en niet kunt zeggen.

 

De wettelijke invulling van haatzaaien ligt overigens anders. Gelukkig (of U er nu zo over denkt of niet) is de wettelijke definitie niet afhankelijk van wat een individu wel of niet ervaart.


Gast

#2223 Re: Re: Onderwerp

2014-03-27 13:22

#2211: Weltrusten - Re: Onderwerp

Nee, er hoeft geen gele ster of ghetto te komen. Alleen een vliegtuig die iedereen naar hun land van afkomst brengt. Ik hoor ook andere oplossingen, maar daar doe ik niet aan. Gewoon terug naar land van herkomst en dan hoeven ze ook niet meer te klagen over discriminatie, want ze zijn immers in hun land van herkomst. Er komen verder geen vreemde gebouwen aan bod of dwangarbeid. Nee, ze mogen doen wat ze willen daar. Geen bewakers of prikkeldraad. Nee, ze zijn daar helemaal vrij. Het enige is dat ze niet meer kunnen klagen over hoe als allochtoon wel behandeld worden. Je moet denken aan de oplossing niet in het probleem blijven zitten.

 

 

Wellicht kunt U mij aangeven welke definitie U geeft aan de term 'land van afkomst'. ook ben ik benieuwd hoe U wilt 'berekenen '(mijn term, zo vat ik uw idee in ieder geval op) wanneer iemand Nederland als land van afkomst heeft. Geldt dat als de persoon in Nederland is geboren? Een van beide ouders? Beide ouders? 1 van de grootouders? Hoeveel generaties dienen we terug te gaan? Op die manier kan overigens half Limburg wel uitgezet worden: Twente, de Achterhoek en half Groningen ook, heb ik zo het idee. Uw idee weerspiegelt op dit moment een zéér bekrompen visie van hoe er met problemen omgegaan moet worden.

Ten tweede begrijpt U blijkbaar niet waar de aanpassingsproblemen in de probleemgroep vandaan komen. Zou het wellicht mogelijk zijn dat mensen die vanaf dag 1 niet als vol werden gezien, want 'het waren toch maar gastarbeiders die hier maar een tijdje zouden blijven, dus integreren was niet nodig'?

Zou het kunnen zijn dat de eerste generatie gastarbeiders Nederland zo'n prachtig land vonden dat ze er wilden blijven want ze waren van dit land gaan houden?

Zou een volgend probleem kunnen zijn geweest dat de gastarbeiders niet slechts zwaar en vies werk deden maar ook nog onderbetaald werden in vergelijking met de andere Nederlandse arbeiders? In dat geval leeft zo iemand in relatieve armoede.

Zou een volgend probleem kunnen zijn dat er een scheefgroei ontstond in de 1e/2e generatie gastarbeiders doordat ze in homogene wijken zijn gestopt waar iedereen een andere taal dan het Nederlands sprak en in relatieve armoede leefde? Er zijn genoeg aanwijzingen en onderzoeken die duidelijk aangeven dat indien iemand in een arme gezinssituatie opgroeit hij/zij zich daar met zeer veel moeite slechts aan kan onttrekken.

Zou een volgend probleem kunnen zijn dat jongens en meisjes van buitenlandse afkomst waarvan de ouders gastarbeiders waren probeerden aan hun relatieve armoede te ontsnappen door te solliciteren maar afgewezen worden op grond van hun achternaam? Een en ander gekoppeld aan een latente xenofobie die (of u het nu accepteert of niet) wel degelijk nog steeds bestaat. Vaak is deze xenofobie relatief onschuldig (de turkenmoppen, antillianenmoppen, jodenmoppen) omdat het als 'grappig' wordt ervaren door de verteller, maar soms ook venijnig (de CD, CP'86, Stormfront, neo-nazi's. ) en worden mensen in elkaar geslagen of zelfs vermoord (kent u Kerwin Duinmeijer nog?) vanwege hun huidskleur/afkomst. Ik neem overigens aan dat U van dit soort acties ook walgt.

Zou een andere oorzaak van de moeilijkheden binnen de probleemgroep wellicht te maken kunnen hebben met de verheerlijking van een consumptiecultuur, waarbij je niet meetelt als je niet de nieuwst Ipad/Ipod/BMW/het interesseert niet hebt, die je je niet kunt veroorloven omdat je geen baan hebt omdat je stelselmatig wordt afgewezen bij sollicitaties omdat je een allochtone achternaam hebt?

 

Zou dat wellicht kunnen?

 

Indien dit zou kunnen, zou het dan wellicht moglijk zijn om te kijken naar een oplossing om deze problemen op een constructievere manier weg te krijgen in plaats van kortzichtig te roepen 'alle marrokanen op het vliegtuig zetten'? Zou dat kunnen?

 

 

*Correctie: letter vergeten.


Gast

#2224 Re: Re: Re: Onderwerp

2014-03-27 14:54

#2223: - Re: Re: Onderwerp

Ik had het niet beter kunnen zeggen..duimpje

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-03-27 15:13