Ik doe aangifte tegen Geert Wilders

Quoted post


Gast

#2223 Re: Re: Onderwerp

2014-03-27 13:22

#2211: Weltrusten - Re: Onderwerp

Nee, er hoeft geen gele ster of ghetto te komen. Alleen een vliegtuig die iedereen naar hun land van afkomst brengt. Ik hoor ook andere oplossingen, maar daar doe ik niet aan. Gewoon terug naar land van herkomst en dan hoeven ze ook niet meer te klagen over discriminatie, want ze zijn immers in hun land van herkomst. Er komen verder geen vreemde gebouwen aan bod of dwangarbeid. Nee, ze mogen doen wat ze willen daar. Geen bewakers of prikkeldraad. Nee, ze zijn daar helemaal vrij. Het enige is dat ze niet meer kunnen klagen over hoe als allochtoon wel behandeld worden. Je moet denken aan de oplossing niet in het probleem blijven zitten.

 

 

Wellicht kunt U mij aangeven welke definitie U geeft aan de term 'land van afkomst'. ook ben ik benieuwd hoe U wilt 'berekenen '(mijn term, zo vat ik uw idee in ieder geval op) wanneer iemand Nederland als land van afkomst heeft. Geldt dat als de persoon in Nederland is geboren? Een van beide ouders? Beide ouders? 1 van de grootouders? Hoeveel generaties dienen we terug te gaan? Op die manier kan overigens half Limburg wel uitgezet worden: Twente, de Achterhoek en half Groningen ook, heb ik zo het idee. Uw idee weerspiegelt op dit moment een zéér bekrompen visie van hoe er met problemen omgegaan moet worden.

Ten tweede begrijpt U blijkbaar niet waar de aanpassingsproblemen in de probleemgroep vandaan komen. Zou het wellicht mogelijk zijn dat mensen die vanaf dag 1 niet als vol werden gezien, want 'het waren toch maar gastarbeiders die hier maar een tijdje zouden blijven, dus integreren was niet nodig'?

Zou het kunnen zijn dat de eerste generatie gastarbeiders Nederland zo'n prachtig land vonden dat ze er wilden blijven want ze waren van dit land gaan houden?

Zou een volgend probleem kunnen zijn geweest dat de gastarbeiders niet slechts zwaar en vies werk deden maar ook nog onderbetaald werden in vergelijking met de andere Nederlandse arbeiders? In dat geval leeft zo iemand in relatieve armoede.

Zou een volgend probleem kunnen zijn dat er een scheefgroei ontstond in de 1e/2e generatie gastarbeiders doordat ze in homogene wijken zijn gestopt waar iedereen een andere taal dan het Nederlands sprak en in relatieve armoede leefde? Er zijn genoeg aanwijzingen en onderzoeken die duidelijk aangeven dat indien iemand in een arme gezinssituatie opgroeit hij/zij zich daar met zeer veel moeite slechts aan kan onttrekken.

Zou een volgend probleem kunnen zijn dat jongens en meisjes van buitenlandse afkomst waarvan de ouders gastarbeiders waren probeerden aan hun relatieve armoede te ontsnappen door te solliciteren maar afgewezen worden op grond van hun achternaam? Een en ander gekoppeld aan een latente xenofobie die (of u het nu accepteert of niet) wel degelijk nog steeds bestaat. Vaak is deze xenofobie relatief onschuldig (de turkenmoppen, antillianenmoppen, jodenmoppen) omdat het als 'grappig' wordt ervaren door de verteller, maar soms ook venijnig (de CD, CP'86, Stormfront, neo-nazi's. ) en worden mensen in elkaar geslagen of zelfs vermoord (kent u Kerwin Duinmeijer nog?) vanwege hun huidskleur/afkomst. Ik neem overigens aan dat U van dit soort acties ook walgt.

Zou een andere oorzaak van de moeilijkheden binnen de probleemgroep wellicht te maken kunnen hebben met de verheerlijking van een consumptiecultuur, waarbij je niet meetelt als je niet de nieuwst Ipad/Ipod/BMW/het interesseert niet hebt, die je je niet kunt veroorloven omdat je geen baan hebt omdat je stelselmatig wordt afgewezen bij sollicitaties omdat je een allochtone achternaam hebt?

 

Zou dat wellicht kunnen?

 

Indien dit zou kunnen, zou het dan wellicht moglijk zijn om te kijken naar een oplossing om deze problemen op een constructievere manier weg te krijgen in plaats van kortzichtig te roepen 'alle marrokanen op het vliegtuig zetten'? Zou dat kunnen?

 

 

*Correctie: letter vergeten.

Reacties


Gast

#2224 Re: Re: Re: Onderwerp

2014-03-27 14:54:25

#2223: - Re: Re: Onderwerp

Ik had het niet beter kunnen zeggen..duimpje

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-03-27 15:13:04