Ik doe aangifte tegen Geert Wilders

Quoted post

Nederlander met een idee/oplossing

#2191 Re: Re: Re:

2014-03-26 20:12

Bij mij zaait dat haat. Heel veel haat. Je moet met je tengels van andere afblijven.

#2149: gastje - Re: Re:

 

Reacties

De boemerang

#2195 Re: Re: Re: Re:

2014-03-26 20:43:25

#2191: Nederlander met een idee/oplossing - Re: Re: Re:

"Je moet met je tengels van andere afblijven."

Dat ontkent niemand, maar het ging erom dat u appels peren noemt. Voor allochtonen die zich in Nederland willen vestigen geldt een minimum aan beheersing van de Nederlandse taal. Zou voor autochtonen ook moeten gelden.


Gast

#2222 Re: Re: Re: Re:

2014-03-27 12:51:31

#2191: Nederlander met een idee/oplossing - Re: Re: Re:

'Bij mij zaait dat haat. Heel veel haat. Je moet met je tengels van andere afblijven.'

 

 

Kan ik mij heel goed voorstellen en ik ben het helemaal met U eens dat je van elkaar af hebt te blijven. Je spreekt elkaar aan, lost problemen op met woorden en niet met je handen. Maar dan nog dient het verbale karakter binnen de grenzen van het betamelijke te blijven. Het wegzetten van een hele groep voor de handelingen van een deel kán niet. Het zou hetzelfde zijn wanneer er gezegd zou worden dat 'alle PVV'ers racisten zijn. Of stinken. Of dom zijn.' Dat is een generalisatie die niet kan noch mag. En dát is wat veel mensen zo tegen de borst heeft gestoten: de generalisatie van een groep. Daarmee is er een grens overschreden van wat je wel en niet kunt zeggen.

 

De wettelijke invulling van haatzaaien ligt overigens anders. Gelukkig (of U er nu zo over denkt of niet) is de wettelijke definitie niet afhankelijk van wat een individu wel of niet ervaart.