no2morrowlandXL

Quoted post

Jim

#282 Trots.

2014-01-31 18:20

Als Bomenaar ben ik maar wat trots dat we een werelds evenement zoals TML te gast mogen hebben in onze gemeente. Zelf woon ik aan het station aan de andere kant van Boom.

Over de overlast die de directe buurtbewoners ervaren kan ik niet meespreken, al kan ik mij wel voorstellen dat niet iedereen even oprecht klaagt. Ikzelf ervaar tijdens TML vooral een beetje 'geluidsoverlast', die echter na 1u ophoudt. Van een onmogelijke nachtrust kan ik dus al niet spreken. Tot enkele jaren geleden woonde ik in Kontich, en ook daar bleef de geluidsoverlast eerder beperkt.

Er zal zeker overlast zijn, daar twijfel ik niet aan. Maar of de overlast van enkelen opweegt tegen het plezier van duizenden, daar heb ik mijn twijfels bij. Temeer omdat de organisatie reeds hemel en aarde beweegt om de overlast te beperken en de omwonenden zo goed mogelijk te informeren. Er zal altijd ruimte voor verbetering zijn op dit vlak, maar hiervoor is dialoog de oplossing, en niet de klaagmuur.

Verder biedt TML een grote bron van inkomsten in de gastgemeenten, zet het ons kleine landje op de kaart en draagt het een wereldwijde boodschap van vrede en verdraagzaamheid uit. Het is dan ook jammer dat er geklaagd word, in plaats van geparticipeerd. Wees trots op wat er in uw achtertuin mag plaatsvinden en doe toch lekker mee in plaats van verbitterd te focussen op uw kleine offers ten voordele van een prachtig evenement.

Tenslotte frons ik bij de ondergetekenden die niet woonachtig zijn in de directe omgeving van het festival. Sommige mensen maken van klagen bijna een hobby jammer genoeg.

Reacties

Gast

#283 Re: Trots.

2014-01-31 18:30:32

#282: Jim - Trots.

Jim, correct betoog maar .....

Ik woon reeds 51 jaar in de Dirkputstraat (Boom), zeer kort tegen de Schorre.

Er is overlast maar de buurt kon hiermee leven. Ieder diertje zijn pleziertje.

Er was een mondeling akkoord met TML (Beers), de burgemeester van Boom en de wijk dat 1 weekend het maximaal haalbare was voor de buurt. Het is LUID.

Nu maak men er plots 2 weekends van tegen alle afspraken in.

Waarom moeten de buurtbewoners hier op dit forum dan als ....... afgeschilderd worden.

RESPECT wordt in het TML2014 filmpje gezegd .....  Niet van TML en nog minder van de bezoekers.

Jezus

#327 Re: Trots.

2014-02-01 10:06:56

Mooi geschreven! Ik vind dat die tegenhangers veel weg hebben van een Amerikaanse mentaliteit eigenlijk. Daar is het bijna normaal geworden dat als je ziek wordt toevallig na het eten van een lotus-koekje dat je Lotus gaat aanklagen bij de rechtbank om er wat geld uit te halen! Ik ben er heilig van overtuigd dat een heel deel hier van de échte klagers geld hebben geroken, onder het mom van de ondraaglijke geluidsoverlast.

Gast

#350 Re: Trots.

2014-02-01 11:10:46

Sorry, maar in Boom wonen al een kleine 18.000 mensen en op 3 dagen tijd komen er hier wel 180.000 mensen

doorgewalsd.... 60.000 per dag dus + de 18.000 van Boom zélf = 78.000 .... als ge goed kunt rekenen....

Dus elk jaar in een ander land organiseren is DE oplossing, toch? Dat daar nog niemand aan gedacht heeft???? Is toch niet zo moeilijk, hé? Maar neen, in het kleinste landje van Europa moeten ze elk jaar zijn... terwijl er ook nog Nederland, Frankrijk, Spanje is, enz.... waar er veel méér plaats is.