no2morrowlandXL

Jim

/ #282 Trots.

2014-01-31 18:20

Als Bomenaar ben ik maar wat trots dat we een werelds evenement zoals TML te gast mogen hebben in onze gemeente. Zelf woon ik aan het station aan de andere kant van Boom.

Over de overlast die de directe buurtbewoners ervaren kan ik niet meespreken, al kan ik mij wel voorstellen dat niet iedereen even oprecht klaagt. Ikzelf ervaar tijdens TML vooral een beetje 'geluidsoverlast', die echter na 1u ophoudt. Van een onmogelijke nachtrust kan ik dus al niet spreken. Tot enkele jaren geleden woonde ik in Kontich, en ook daar bleef de geluidsoverlast eerder beperkt.

Er zal zeker overlast zijn, daar twijfel ik niet aan. Maar of de overlast van enkelen opweegt tegen het plezier van duizenden, daar heb ik mijn twijfels bij. Temeer omdat de organisatie reeds hemel en aarde beweegt om de overlast te beperken en de omwonenden zo goed mogelijk te informeren. Er zal altijd ruimte voor verbetering zijn op dit vlak, maar hiervoor is dialoog de oplossing, en niet de klaagmuur.

Verder biedt TML een grote bron van inkomsten in de gastgemeenten, zet het ons kleine landje op de kaart en draagt het een wereldwijde boodschap van vrede en verdraagzaamheid uit. Het is dan ook jammer dat er geklaagd word, in plaats van geparticipeerd. Wees trots op wat er in uw achtertuin mag plaatsvinden en doe toch lekker mee in plaats van verbitterd te focussen op uw kleine offers ten voordele van een prachtig evenement.

Tenslotte frons ik bij de ondergetekenden die niet woonachtig zijn in de directe omgeving van het festival. Sommige mensen maken van klagen bijna een hobby jammer genoeg.