Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg

Quoted post


Gast

#1

2014-01-05 17:04

Ons gezin moet per maand rondkomen van nog geen € 1200.- daarbij komt ook nog dat ik helaas gronisch ziek ben. In de eerste 4 maanden ben ik al door het geld heen. Daardoor nog meer schulden erbij.

Reacties

jantje

#691 Re:

2014-01-08 21:43:32

#1: -

wij hebben nog geen 1100.00 beide chronisch ziek en vraag me af waar het naar toe moet in deze maatschappij.

Je kan al amper rond komen en de regering vraagt alleen maar meer en meer geld van je, laten hun maar eens inleveren.

 

truus

#837 Re:

2014-01-09 09:21:35

#1: -

je kan met de zorgverzekeraar afspreken dat je het eigen risico in termijnen mag doen ! Scheelt enorm..

Slapie

#1050 Re: Afschaffen zeker.

2014-01-09 16:33:41

#1: -

Ooit in Turkije in het ziekenhuis geweest en daar prima geholpen. Als je daar het ziekenhuis binnen loppt gelijk 4 Verpleegsters om je te helpen.  2e bezoek had ik een afspraak met een bepaalde arts. Uit de behandelkamer er tegenover komt een arts en vraagt wat er gebeuren moet. Ik legt het haar uit en zij vraagt of ik het goed vind dat zij er naar kijkt. Zo gaat het daar. GEEN wachtlijsten. Kunnen ze hier een voorbeeld aan nemen.

Heeft men in Nederland wel in de gaten dat we door dit kabinet naar de afgrond gaan? heeft men in de gaten dat we steeds meer NIET MOGEN. Nederland lijkt langzaam een dictatuur te worden. Wij kunnen zelf wel bepalen of iemand drank mag of niet, roken in een cafe mag of niet. Verzekeringsmaatschappijen beslissen naar welk ziekenhuis je MOET. STA op en verzet je tegen deze toestand.

 

anja

#1566 Re:

2014-01-10 21:02:16

#1: -

ik weet wat het is, ik heb ERS, wordt daardoor steeds ontslagen en ben toen voor mijzelf begonnen. Dat is ook mislukt en nu heb ik een bijstanduitkering omdat je werkverleden niet meer telt als je voor jezelf bent begonnen! Mijn baarmoeder moest verwijderd worden, ik kreeg aan beide handen en 1 elleboog Tunnelsyndroom en ben aan 1 hand geopereerd maar als ik mijn andere hand en elleboog laat opereren krijg ik weer de hoge kosten van het eigen risico voor m'n kiezen en dat gaat niet want ik moet nog een flinke schuld bij het zkf afbetalen binnen een bepaalde tijd want ze wilden het niet verder uitsmeren. Daarnaast moet ik mijn leven lang medicijnen slikken. Het is eigenlijk niet te doen. Ik heb nierstenen maar ik laat ze niet vergruizen of weg halen omdat ik dan weer naar het ziekenhuis moet en je weet het: je moet de eigen bijdrage voor 2014 weer eerst betalen. Het is uitzichtsloos.


Gast

#1648 Re:

2014-01-11 12:17:58

#1: -

aantal jaren geleden, kreeg je nog terug als je niet ziek was geweest in dat jaar...

 

Mies

#1836

2014-01-13 14:15:08

#1: -

En wat te denken van onze bejaarde medemens die in een verzorginshuis woont? Mijn schoonzus die in een verzorginghuis werkt bestelde op vrijdag incontinentiemateriaal voor een bewoonster. Ze kreeg een faks van de apotheker dat de mevrouw moest wachten tot maandag, ze had haar rantsoen op tot maandag ( 3 broekjes per dag mocht ze gebruiken). Nu had het vezorgingshuis al op kwaliteit bezuinigd dus, een broekje gaat minder dan de helft van de tijd mee. Dat betekent 's morgens zo verzadigd dat alles verschoont moet woren, hoezo bezuinigen? Dit kost extra tijd en menskract. En die mevrouw betaalt gigantische bedragen om daar te mogen verblijven en verzorgt te worden. Ik gun Rutte van harte een buikgriep, dat hij net niet op tijd bij het toilet is en zich niet gelijk kan verschonen, voelt hij het ook eens (een kleinbeetje).


Gast

#2106 Re:

2014-01-21 20:00:00

"Mensen gaan wachten met naar een arts te gaan"

Dat is dom want de huisarts valt niet onder het eigen risico. Daarnaast zal je een hogere basispremie gaan betalen als je de eigen risico afschaft.


Gast

#2348 Re: afschaffen eigen risico

2014-01-22 13:05:25

#1: -

ik moet elk jaar de eigen risico betalen  ik hou niet van leningen maar kan niet anders ik moet de eigen risico op afbetaling doen dus dat is een lening voor mijn leven waar ik dus nooit van af kom want beter worden doe ik niet meer en dan hoor je dat mensen uit het buitenland het niet hoeven te betalen en minder ziekenvons ook nog ik zou willen dat ik een buitenlander was in mijn eigen nederland want dan heb je het goed voor elkaar groetjes bella


Gast

#2921 Re:

2014-01-22 23:33:19

#1: -

Hallo,

 

Dat is toch gewoon  niet normaal meer.

En wij als Nederlanders hebben het al niet zo breed meer.

Dan ook nog eens geld overmaken naar andere landen die het zo slecht hebben en aan ons eigen land denken homaar.

Van nog geen 1200 euro in de maand leven is niks net krap aan en dan ook nog eens eigen bijdrage doen voor de zorgverzekering niet normaal meer.

Heb het met ons eigen Land te doen..(meer ons eigen)


Gast

#3055 Re: eigen risico

2014-01-23 11:23:08

#1: -  

 Het is te schandalig voor woorden wat je hier moet betalen. Een buitenlander die hier werkt hoeft geen eigen risico te betalen, ik snap dat niet

Jeanne

#3116 Re:

2014-01-23 13:43:19

#1: -

Ja het is echt te gek voor woorden.Ook ik ben chronisch ziek(COPD) en moet rondkomen van 1023 euro per maand.In februari ben ik zeker al door mijn eigen risico heen en weet ook niet hoe ik dit op moet gaan lossen.Moeten we dan schuld gaan maken om het eigen risico te gaan betalen?Ook die schuld zal dan weer betaald moeten worden en zodoende word het gat steeds groter en we op t laatst naar de voedselbank moeten.Het schaamrood stijgt me naar de kaken als ik dit moet gaan doen.Altijd kei en keihard gewerkt,m,n man 3 jaar geleden overleden aan longkanker en nu sta je overal alleen voor en moet je maar proberen te roeien met de riemen die je hebt.Op het einde van de maand sta ik altijd in het rood en het moet maar weer opgelost worden.Nederland,dit kan zo niet door blijven gaan,wij gaan hier aan kapot.En de heren in Den Haag weten het allemaal zo goed,laat ze verdomme zelf eens een keer van het minium rond komen dan weten ze eens wat het betekend en vooral voor onze mensen die Nederland groot hebben gemaakt.Bah,ik ben hier helemaal kapot van en heb er geen woorden meer voor.@BOOS


Gast

#3171 Re:

2014-01-23 15:55:54

#1: -

Er staat "dit is logisch want gezondheidszorg is nou eenmaal duur" Daar wil ik dan wel over klagen, want gezondheidszorg is onnodig duur! Fake rekeningen door zorgverleners, apparatuur dat 10 keer zo duur is dan een vergelijkbaar consumentenproduct. Medicijnen die groot ingekocht worden en onnodig veel van worden verbruikt. Orthodonstisten die 40,00 euro vragen voor controle gebidsfoto  (10 seconden). Daarom is de gezondheidszorg duur! Zakkenvullers op verkeerde plekken en de verpleegers maar buffelen!

a.w/peters

#3547 Re:

2014-01-24 16:08:27

#1: -

ik was netjes aan de onder de 350 gebleven dacht dat heb ik goed gedaan krijg ik maan dag een brief van de vgz of ik nog maar even 224.34 wil betalen mijn vrouw gebeld ja zeggen ze dan uw man zat nog niet aan zijn eigen risico word tegen wordig gewoon een rekening gepakt oh daar kan uw nog wel aan mee betalen ik heb daar al jaren niet voor betaald en nu in eens wel dus mag afgeschaft worden van mijn


Gast

#3618 Re:

2014-01-24 22:35:24

#1: -

Wat een gezeik over het eigen risico, is gewoon een percentage van de premie! Ik zeg eigen risico naar 1200 en premie afschaffen!

 

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-01-29 08:26:48


Klink

#4568 Re:

2014-07-14 10:27:26

#1: -

Als je ziet dat zorgverzekeraars honderd miljoen euro winst per jaar maken dan weet ik wel waar we een deel vandaan kunnen halen.

jose van den born

#4777 Re:

2014-07-15 22:11:23

#1: -

als je chronisch ziek ben, heb je als het goed is van de week een brief ontvangen van het

CAK, deze ondertekenen en opsturen, hun sturen dit door aan de gemeente, krijg je namelijk

compensatie van de gemeente.

 


Gast

#4916 Re:

2014-07-17 14:16:51

#1: -

Al eens geprobeerd een betalingsregeling voor je eigen bijdragen te krijgen van de verzekering?Ik zit bij Stad Holland, en heb een betalingsregeling, dan komt de klap minder hard aan. Ik ben er erg door geholpen.


Gast

#5255 Re:

2014-08-19 15:28:34

#1: -  

 

 

Ik ik heb niet meer dan 677 (zwervers norm). Maar ik ben geen zwerver.  Gezin met kinderen!!

 

iedereen moet zijn naam claimen voor een betere toekomst!  

 

Www.ikcliammijnnaam.nl 

defp

#5385 zorg in het buiten land lees en huiver

2014-08-28 06:48:20

Barry Lok

#5458 De overheid

2014-08-30 09:28:54

#1: -  

De overheid kan gehoor geven aan deze petitie. Waar ik dan bang voor ben, is dat ze dit geld weer ergens anders vandaan gaan halen, zodat je uiteindelijk als burger nog steeds verliest. Tenslotte willen ze de zorgpremie volgend jaar ook weer met 10 euro per maand verhogen.


Gast

#5558 Re:

2014-09-04 11:21:13

#1: -  

 De hoge kosten zijn belachelijk. Ook wij kunnen het niet betalen en schulden lopen op....


Gast

#5583 Re:

2014-09-05 17:58:07

#1: -  

Helemaal mee eens!!

Ik zou 26 jaar worden, dit jaar word ik 33 maar ben benieuwd hoe lang ik dit nog vol ga houden als ik de zorg straks niet meer kan betalen?!


Anonymous

#6801 Re:

2016-04-05 18:50:02

#1: -  

Kijk  daar  heb je  weer zoiets !!

Of  ziek zijn nog niet  erg  genoeg  is !

Maar  u  bent  niet de  enige  hoor !

Maarzo  worden de  zieke  nogeens  gedupeerd.

Iedereen kan toch wel nagaan , dat  de  zieke  vaak niet  in staat  is  om te  kunnen werken.

En daar  word

je  dan nogeens  dubbel voor  gestraft. 

Dus  weg  met  die  eigen bijdrage, ziekezorg  is al duur genoeg.

Maar  Nederland  moet  zonodig  de  naam hebben , dat  alles te  genezen is !!

Laten ze  gewoon  de  spuit  voor  levensbeindiging  invoeren , 

Wat  is  beter ????

Schande  voor  Nederland .

Nabila

#6891 Re:

2016-06-09 10:02:12

#1: -  

 Helemaal mee eens!!!!!!!!!!!!

Jolanda Kok

#7325 Re: afschaffen verplichte eigen bijdrage.

2017-10-14 01:40:55

#1: -  

 Ik vindt het niet kunnen mensen met een lage inkomen en een gezin 

Plus lichamelijk beperking en chronische aandoening

Niet ook dit erbij hebben ik kan dat weten want ook ik kamp ermee en moet zelf ook nog is een hoop dingen zelf bekostigen.

Snaar ook voor de jongeren die net 18 worden zwaar hiermee overvallen 

Ze beginnen met met hun leven en moeten nog opbouwen.

Mensen met een lage inkomen kunnen hun daar niet mee ondersteunen 

Deze jongeren komen hier door wel in de schulden .