Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Geen waarde aan het leven
Nederland is allang geen land meer waar waarde aan het leven gehecht wordt. Van zorg is allang geen sprake meer. Sinds het geprivatiseerd is is de zorg verworden tot productiewerk waar winst gemaakt moet worden. In een artikel was eens te lezen dat een man met kanker in Nederland domweg werd afgeschreven. Hij ging naar België en is daar van zijn kanker afgekomen. Het beleid in Nederland bezuinigt zijn eigen volk de dood in. En dat gaat straks letterlijk gebeuren als dat zo door gaat. Straks hebben we geen besteedbaar inkomen meer omdat we alles inleveren aan belastingen en premies.. Dan zijn we financieel leeg gezogen en dan is er niets meer, geen dak boven je hoofd, geen voedsel op tafel, geen zorg, werk krijg je niet meer als je hier eenmaal ontslagen bent enz. Maar mensen komen ook niet zelf in beweging. Het volk laat het ook gebeuren. Niemand staat op. Als je het Nederlandse volk in beweging wilt krijgen moet je ze met een sjofel vooruit schuiven. Niemand staat op om voor zijn mensenrechten en eerste levensbehoeften op te komen. Petities zijn leuk maar als je iets snel wilt zien veranderen dan duren petities veel te lang en de kans dat er werkelijk iets verandert is zeer klein. De politiek dendert overal overheen en gaat gewoon door.
Als de petitie al een effect heeft dan komt het in de politiek terecht en wordt er eerst nog eindeloos over geouwehoerd. Intussen hebben ze nog alle tijd om gewoon door te gaan. De politiek hecht geen waarde aan mensenlevens maar de mensen hechten ook geen waarde aan hun eigen leven anders zou er in Nederland allang iets gebeurd zijn Het volk klaagt alleen maar en is daardoor hetzelfde als de politiek. Er is geen ruggengraat, niemand heeft ballen. Nederland is een school weekdieren, die hebben ook geen botten. In andere landen staan ze op straat als het er niet mee eens zijn. In Nederland zit iedereen thuis achter de computer te klagen en stemmen voor petities te verzamelen. Maar daar wordt je niet door gehoord want je gebruikt je stem helemaal niet. Die blijft stil. Ze horen de stem van het volk pas als Nederland zijn stem laat horen bij het Binnenhof. Mensen maken zich alleen maar druk om hun eigen hachje. En daarom verandert er nooit iets. Er is geen eenheidsvolk, alleen een versnipperd volk. Er is veel meer mogelijk maar dat moet je dan wel als één volk doen anders werkt het niet. En het hoeft niet eens met geweld gepaard te gaan. Het gaat er om dat ze het gaan voelen dat ze verkeerd bezig zijn met het hele land en op alle vlakken. Zij zijn met 225, wij met miljoenen. En toch gebeurt er wat die 225 bepalen terwijl het TEGEN eigen volk is. Raar volk, Nederlanders.
Re: Geen waarde aan het leven
#5579: - Geen waarde aan het leven
U heeft helemaal gelijk en kan me bij uw schrijven zeker vinden . ik begin me te schamen om Nederlander te zijn door het politiek beleid van deze uitzuigers . Maar net wat u zegt , de politiek donderd gewoon voort omdat daar te veel vriendjes politiek wordt bedreven nu het Europarlement zo in trek is. Nooit hebben de politici genoeg want ze zijn ambitieus en cariere geil ! Er zouden in het parlement eens pomphouders, boeren en gewone mensen moeten zitten want die komen met praktijk oplossingen uit de normale wereld, maar niet uit de wereld van politiek.
Re:
Helemaal mee eens!!
Ik zou 26 jaar worden, dit jaar word ik 33 maar ben benieuwd hoe lang ik dit nog vol ga houden als ik de zorg straks niet meer kan betalen?!
Schandalig hoeveel je nog moet betalen voor zorg/medicatie naast de torenhoge zorgpremie en het verplichte eigen risico. Goed initiatief deze petitie!
als eerste wil ik even de gene bedanken wie dit heeft geplaast gelukkig kunnen mensen hier u mening zeggen
wij vinden allemaal dat wij al genoeg betalen voor de zorgpremie en eigen risico en het word elke keer maar meer zowel voor ons maar ook voor alle oudere mensen die durven bijna niet meer naar de dokter te gaan omdat het anders te duur voor u word ik vind dat de regering moet gaan minderen om naar alle landen geld te sturen en dat de regering meer geld in ons land moet steken alles word maar duurder
wij steunen altijd alle landen maar als er bij ons iets in nederland gebeurd worden wij niet gesteund
bij ons in nederland word het alleen maar slecht
voor de ouderen en voor de geestelijke mensen onder ons
dus bij deze zou ik willen vragen dat de regering maar eens naar onze mensen in nederland wil gaan luisteren en daar ook nog iets aan doen
en maar blijven zeggen dat wij bijna uit de resecie zijn maar mooi niet het word alleen maar slechter
genoeg is genoeg
mvgr fam thomassen
uit den bosch
Re: Re: Geen waarde aan het leven
#5581: - Re: Geen waarde aan het leven
Ik weet niet of je het stuk goed gelezen hebt maar we zijn als volk zelf ook de oorzaak omdat we het toe staan en niet voor onze rechten en levensbehoeften op komen. Dan hechten wij zelf ook geen waarde aan het leven. Als je dat wel zou doen dan zou het volk massaal dingen ondernemen om het te stoppen. Maar dat gebeurt dus niet. Daardoor krijgt de politiek alle ruimte om zo door te gaan.
De managers de directeuren met hun veel te hoge salarissen ,moeten maar in gaan leveren,en geen snoep reisjes van onze centen ontvangen van de farmaceutische criminelen.
Minister schippers schippert lekker met de pillen industrie, misschien krijgt zij daar wel een baantje toebedeeld.
Je zou die klanten op mars neer moeten zetten kunnen zij elkaar uitzuigen.
Mo
De regering gaat echt te ver.
Een heel verhaal hierover heeft niet zoveel zin,want ze weten in Den Haag donders goed,waar ze mee bezig zijn.Plunderen en de ouderen en de minima worde het hardtst gepaktNederland.....zorgstaat...............lachertje!!!!!!Allang geen Democratie meer. BAH.....BAH.....BAH. Een DICTATUUR is het.Cronisch ziek,mjn man en ik....2x €360,-....betalingsregeling zorgeverzekeraar t/m maart 2015.Dan begint de teller in januari 2015, voor de eigen bijdrage van €375,- alweer te tikken,dus tja...hoe we dan het jaar doorkomen,met een inkomen op bijstandniveau........Chronisch pijn.wekelijks fysiotherapie nodig,dus ook noodzakelijkerwijs een hogere zorgverzekering (€251,- pm) Komt €10,- p.m bij. Daar kan ik 2/3 dagen van eten.......word je handig in op den duur,maar het wordt je zo wel erg moeilijk gemaakt.(Gekukkig is daar nog de voedselbank hè hoi,en daar wordt door de regering nog geen droog sneetje brood aan gegeven) Mevrouw Schippers het is niet uw eerste blunder als minister van Volsgezondheid.Ik heb zelf in de gezondheidszorg gewerkt met veel plezier en inzet.En ik weet dus ook wat uw blunders voor gevolgen hebben gehad,maar die zijn in de doofpot gestopt.En mijn chronische klachten door het zware werk in de verpleging,daar is mee te leven,alleen de enorme pijn in mijn portemonnee niet. GAAT ER NIET EEN HEEL GROOR SCHAAMTE GEVOEL DOOR U HEEN ALS U DIT LEEST?????? ALS U DIT AL LEEST ?? En alle andere verhalen van mensen die allemaal enorm in de problemen komen door die absurte maatregelen.Laat ik hier nu heel sterk mijn twijfels aan hebben,want er wordt nooit naar de Nederlandse burger geluisterd,laat staan dat dit gelezen wordt!!!!!Mark Rutte.......minister president..................SLAAP ZACHT........
| This discussion has been closed. |