Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg


Gast

#4776

2014-07-15 21:44

het is bij mij zo erg dat ik mijn medicatie die de artsen mij voorschrijven niet meer kan halen omdat ik mijn eigenbijdrage niet kan betalen
jose van den born

#4777 Re:

2014-07-15 22:11

#1: -

als je chronisch ziek ben, heb je als het goed is van de week een brief ontvangen van het

CAK, deze ondertekenen en opsturen, hun sturen dit door aan de gemeente, krijg je namelijk

compensatie van de gemeente.

 


Gast

#4778 Re: misschien komt U wel in aanmerking voor bijzondere bijstand van de gemeente.

2014-07-15 22:15

Henkie

#4779 Belgie en jammer dat het niet kan

2014-07-15 22:18

In de reacties lees ik heel vaak dat de premie in Belgie laag is dat klopt. In de EEG is alles geregeld zodat ik bijvoorbeeld mijn auto in belgie kan verzekeren en de hypotheek van mijn huis (heb ik niet maar als voorbeeld) in Frankrijk kan afsluiten. Maar weten jullie wat nu zo jammer is ? ik kan mij niet in Belgie tegen ziektenkosten verzekeren als ik in NL woon. Kon dit wel dan riep ik iedereen op om zich in Belgie te verzekeren dan gingen die verzekeraars hier op de fles.

Gast

#4780 iedereen die laag inkomen heeft van 110% van de bijstandsniveau kan bijzondere bijstand aanvragen.

2014-07-15 22:25


Gast

#4781

2014-07-15 22:27

Ja het gaat echt te ver met de eigen bijdrage. Er zijn genoeg ander plekken in de gezondheids zorg waar gespaard kan worden. Waarom moeten medicijnen zo duur zijn. Een goede onafhankelijke onderzoek wat het echt kost om een medicijn te maken zou een uitkomst zijn.
jose van den born

#4782 Re: iedereen die laag inkomen heeft van 110% van de bijstandsniveau kan bijzondere bijstand aanvrage

2014-07-15 22:28

#4780: - iedereen die laag inkomen heeft van 110% van de bijstandsniveau kan bijzondere bijstand aanvragen.

Chronisch zieken ontvangen bijvoorbeeld, 350 euro.

rekening van Cak voor huishoudelijk hulp word vergoed, bril tot bepaald bedrag

Chroom niet en vraag bijzondere bijstand aan, daar zijn deze potjes voor.


Gast

#4783

2014-07-15 22:28

Ik als student en mijn vriend als wajonger. Allebei binnen een maand door onze eigen risico heen. Hij door zijn afwijking aan zijn been, ik door mijn chronische ziekte endometriose. Veel geld hebben we niet. We zitten al onder de armoedegrens en dan moeten we ook nog eens dik €700,- neertikken voor eigen risico terwijl we iedere maand ruim €300,- kwijt zijn aan onze premie. In januari/februari mogen we dus al bijna €1400,- neerleggen voor onze zorg. En dat terwijl je onder de armoede grens leeft.

Gast

#4784

2014-07-15 22:28

Vroeger betaalde je 45 euro per maand en klaar!
Waar gaat het heen met Nederland...

Gast

#4785

2014-07-15 22:32

Het klopt, er is fraude in de zorg, oplossen graag. Als je kijktt naar de oorzaak dat het te duur is, is dat mensen niet worden geholpen maar pillen voorgeschreven krijgen.80 % van de kosten van de gezondheidszorg is een onverwerkt verleden, daar komen zoveel lichamelijke klachten van. Nu is er werk aan de winkel, fraude eruit en Meer mensen op het goede pad krijgen, kosten kunnnen dan met 75% omlaag .Wie heeft het lef om dat te veranderen???????

Gast

#4786 Re: Alleen het eigen risico? Niet alleen eigen risico afschaffen maar totale gezondheidsverzekering

2014-07-16 00:40

Zoplin

#4787 Afschaffen zorgverzekeringen

2014-07-16 00:44

Natuurlijk moet het eigen risico worden afgeschaft, maar wat dacht u van de zorgverzekeringen zelf afschaffen.
In België betaal je iets van €15 per kwartaal en de zorg is echt VEEL BETER dan in Nederland.
Er is hier geen prikkel meer om als arts je best te doen, verzekeraars bepalen wat een arts wel en niet mag doen, hiermee krijg je dat artsen protocollen volgen en niet meer naar de patiënt kijkt en probeert deze te genezen.
Het worden burocraten!!!
Echt mensen schaf de verzekeraars af en voer weer het ziekenfonds in.

Gast

#4788

2014-07-16 01:04

Ga ik verder niet op in...mensen weten wel waar ik op doel door alleen al deze petitie te tekenen!!

Gast

#4789

2014-07-16 03:05

Het isTe gek voor woorden er zijn mensen, die keihard moeten werken  bv. & O.a mn vriend. Maar de ouderen en mensen die t niet breed hebben zijn de dupe
Zelfs onze banen zijn zo gering dat een vaste baan voor een gemiddelde Nederlander. Er niet in zit Hoe en waarom hoef ik toch niet uit  te leggen . mensen die willen werken word het niet gegund .mensen die niet willen werken dat moeten ze zelf maar weten.Die arme oudere mensen die met een pensioentje leven moeten nadat ze  hun hele leven keihard gewerkt Hebben.Vind ik zelf persoonlijk ook vreselijk. We zijn bijden het eens met deze petitie.Vandaar mijn handtekening. Mn'vriend wou ook tekenen maar kan niet zo twee keer helaas. Groetjes en afzender, M.Hoekstra.& M.zandbergen uit Friesland, 'SNEEK......Nederland.

B.v.d en ik wou even laten weten dat dit een hele goede petitie en Actie is. Ik hoop dat de meerderheid van Nederland deze petitie ook Tekend.Vandaar dat wij deze Actie ook samen steunen maar wij zijn nog onder de 40 jaar dus onder de doel groep jongere mensen  vallen.met een gezinshuis houden.  Daar wordt weinig aan gedacht vind ik persoonlijk.  En dan de zwakkere mensen onder ons nog geneens Meegerekend. Sommige hebben t zo financieël zo moeilijk dat ze niet eens een p.c of tablet of telefoon met facebook en Internet hebben om überhaupt deze actie / petitie te tekenen.  Vandaar dat ik dit nog even erbij toevoeg.de rijkere worden rijker en de armen worden armer.Dat er in Nederland überhaupt mensen naar de voedsel bank moeten is al erg genoeg en in friesland word weinig naar dit soort dingen gekeken omdat we onder klein en meschien onder dorpen vallen.(boelshit) en er zijn ook mensen die werken en een dubbel in komen hebben maar Door bepaalde regels en belasting en inhoudingen als nog onder bijstand's nivo moeten leven donder schuld of w.s.n.p  of dergelijke situatie.

Maar kom op stop de verplicht eigen risico.  Om nog meer en nog hoger te gaan betalen wij moeten de crisis ook overleven.  De normale burgers heeft volgens mij weinig in te brengen over dit soort  dingen.waarom dacht je dat de helft van de Nederlandse bevolking ook geen stem meer uitbrengt voor de politieke voor keur. Omdat dat ook geen verschil maakt. Kortom  er zijn heus wel een aantal mensen die anders verdienen. maar dit is juist bedoeld voor jong en oud. Dit gaat over de verplichte eigen hoge risico die ze nog hoger willen maken. Zijn jullie gek geworden !!!!.(de politiek en de mensen die hier over beslissen zouden eens een week onder bijstand's nivo moeten gaan leven juist om dit even te evaren zonder al een oordeel te hebben. En de  keuzes maar voor de gewone burger te beslissen. Dat willen we liever zelf maar vertrouwen in dr haast niet. Omdat je wel of niet stemde.  Op de juiste partij  gaat he stem naar de grotere partijJa en dat zijn dr nogal wat mensen die niet meer stemmen i.v.m dat het toch niet uit maakt.Ik hoop dat er meerdere Nederlanders en ingeburgerde ook gaan tekenen.  Ik vind dit ook een goede actie / petitie die moet worden gesteund.Maar of t helpt weet ik niet het kabinet en de overheid beslist en is de baas.zo gaat het toch met alles.  Dus nooit tekenen dan weet je zowieszo dat er niks gebeurt. Dan maar een klein beetje hoop houden dus kom op stop en teken deze Actie / petitie. Het telt voor jonge en oud arm of rijk wit geel of bruin. Want we zijn mensen en we zijn gelijk.

P.S:"krijgen we ook te horen wat er na deze petitie / actie,  wordt gedaan.  Zou t wel graag willen wete weten,Vandaar. In friesland zijn de voedsel pakketten voor de mensen in de bijstand en of mensen met schulden en in een b.v w.s.n.p of andere dergelijke situatie zitten Door bv een overleden echtgenoot/partner. Ouders die gaan scheiden of  door diefstal Let wel op iedereen kan in een dergelijke situatie kunnen komen. En de meesten waarvan we nog geneens weten dat ze Hulp nodig v hebben van instanties van b.v voedsel banken of g.kb schuld regeling. Of dergelijke meerder omstandigheden en of redenen. Die niet teken of komen vanwege schaamte wat ik me trouwens goed voor kan stellen. Ik heb veel situaties meegemaakt.maar in het noorden friesland lopen ze erg achter met o.a van alle dingen tot informatie en Hulp en zorg en waar we wel of niet recht op hebben.  Maar een vrije mening moeten we ook al mee op passen. Dus ik hoop dat dit niet als vijandig iets word beschouwd. Maar dit is gewoon een mening van jong en oud.ik vind dat we op moeten komen voor elkaar dus of je minderjarig of juist oud bent, moeten de mensen die willen en kunnen voor de zwakkere op komen.  Hoe dat is verschillend. Want we weten bijvoorbaat niet wat wel of niet lukt.maar niks doen helpt zowieszo niet toch ???


De groeten uit : "Friesland/Nederland .


Gast

#4790

2014-07-16 04:31

Grote jaarlijks terug kerende vaste last . . .

Gast

#4791

2014-07-16 05:14

Het is niet meer te betalen.

Gast

#4792

2014-07-16 05:40

Ik vraag iedere slimme Nederlander om geen premie meer te betalen. Mensen wordt eens wakker.

Gast

#4793

2014-07-16 06:13

de helft van nederland kan amper de vaste lasten betalen.is het dan niet taak van onze zorgstaat om dan is te zorgen voor zijn mensen en in gaat grijpen door het eigen risico af te schaffen,en niet al het geld naar het buitenland gooit

Gast

#4794

2014-07-16 06:20

Terug naar ziekenfons voor de lagen inkomen en terug naar de particuliere verzekerden

Gast

#4795

2014-07-16 06:23

drempel inbouwen net als bij de inkomensbelasting

Gast

#4796

2014-07-16 06:33

het is echt van de zotte dat wij zoveel bij moeten betalen ik heb maar een uitkering maar ik durf niet naar het ziekenhuis vanwege me heup omdat dan de kosten uit de pan lopen ik zou zo graag er aan geholpen worden op een normale manier

Gast

#4797

2014-07-16 06:41

Onze gezondheidszorg is onmenselijk onbetaalbaar geworden, niet alleen voor de minima! Iedereen, ongeacht inkomen, heeft recht op volledige zorg. Dit mag en kan niet inkomensafhankelijk worden.

Gast

#4798

2014-07-16 06:47

niemand kan het bijna meer betalen

Gast

#4799

2014-07-16 06:55

Mensen kom en help u zelf en anderen.

Gast

#4800

2014-07-16 07:00

goede actie