De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

Quoted post


Gast

#1

2013-08-08 08:42

Na jaren van het bevorderen van zelfstandig ondernemerschap (VVD uit principe) PvdA als doekje voor het bloeden bij massa-ontslagen), zijn 900.000 Nederlanders met hun eigen werk en passie bezig.
Met oneigenlijke argumenten dat niet iedereen voor deze werkwijze kiest wordt deze groep nu fiscaal hard aangepakt. Overigens, eenderde van de werknemers (met dikke arbeidsvoorwaarden) zou ook het liefst morgen wat anders gaan doen. De ZZP-ers hebben de WW-kassen vele miljarden bespaard omdat zij de crisis zelf betalen. Dan is deze maatregel een staaltje van 'stank voor dank'.

Reacties

Sandra

#225 Re:

2013-08-13 09:55:38

#1: -

En dan hebben we het nog niet eens over de ziektewet die gespaard wordt omdat een zzp-er nu eenmaal bijna nooit ziek is. En als je de uren die de zzp-ers maken gaat omrekenen naar het "salaris" dan is er bij velen sprake van een betaling die ver onder het minimum loon ligt. De regering is totaal de weg kwijt en het wordt hoog tijd dat wij - alle zzp-ers samen - en iedereen die verder mee wil doen is natuurlijk ook welkom, deze regering naar huis sturen. Ons land gaat totaal kapot aan dat stelletje wereldvreemde pennenlikkers.


Gast

#479 Re: Zelfst.aftrek moet blijven

2013-08-26 14:24:16

Zonder aftrek ga ik failliet en doe ik een beroep op de bijstand. Wat kost Rutte cs meer?


Gast

#481 Re:

2013-08-26 16:09:20

#1: -

Had het niet beter kunnen verwoorden. Chapeau!

 

Christy de Witt


Gast

#608 Re: amen

2013-08-28 14:46:07

pim

#627 Re:

2013-08-29 14:12:21

#1: -

mee eens!

Kies een pseudoniem

#664 VVD ondernemers partij?

2013-08-29 18:05:18

#1: -

Het kan niet waar zijn! De zelfstandig ondernemer moet er ook aan geloven. Ondanks dat de zzp deze crisis doorkomt op zijn eigen portemonnee.  Want geen opdrachten geen inkomen. We kunnen geen beroep doen op de sociale vangnetten en de meeste zijn niet verzekerd of bouwen geen pensioen op. uitgesproken de partijen die het jaren hebben gepromoot. het zijn ee zzpers die nu nog de retail het geld brengen. Dan gaat dit de doodsteek worden.

VVD, kom terug op deze beslissing of wordt de kleinste partii van NL.

Michael Kruseman

 

k


Gast

#691 Re:

2013-08-29 20:59:42

#1: -

Helder uitgelegd, en helemaal mee eens. Dit zou zelfs een Haagse VVD-er of PvdA-er moeten begrijpen.

Het gros van de ZZP-ers is door bedrijfseconomische efficientie-operaties in "het putje" van de economie beland, en probeert daar door keihard werken voor eigen risico uit te klimmen. En dan zal de politiek je wel weer even terugduwen. Schande!


Gast

#720 Re:

2013-08-30 08:26:58

#1: -

Helemaal mee eens!

jaspert

#734 Re:

2013-08-30 10:14:01

#1: -

helaas gaat Werken zal worden bestraft  wederom weer op.

 

ernst vingerhoets.

#735 Re:

2013-08-30 10:26:46

#1: -

Zou er niet voor elke nederlander een belastingvrije som moeten komen van 16000 euro per jaar?.Je gaat pas belasting betalen als jj je eigen broek kan ophouden. Zo kunnen voor al kunstenaars en muzikanten van hun passie hun beroep maken en jongeren experimenteren met allerlei vormen van arbeid.De belasting wetgeving zou strek vereenvoudigd kunnen worden.


Gast

#773 Re:

2013-08-30 18:24:30

#1: -

Inderdaad, eerst werd op ruime schaal gepromoot dat men ZZP-er moest worden. En dan krijgen we nu als dank een finaníële dreun uitgedeeld door de VVD/PvdA regering. Niet meer op stemmen dus.

Ruud

zzp sinds ongeveer 14 jaar

AntiChrist

#798 Re: stank voor dank.

2013-08-31 13:08:58

#1: -

Wat is er veranderd sinds het jaar nul?. Toen werden de boeren en armlastigen ook door de heersende macht(en) tot op het bot uitgeperst. Over de eeuwen heen is dit systeem netjes beschreven, geperfectioneerd (lees: aangepast op aan de tijd) en gelegaliseerd. De plaats van de heersers van weleer lijkt ingenomen te zijn door een stel egocentrische onbenullen.

Het systeem heet nu overheid en de brandschatters van weleer heten nu ambtenaren. Een ander naampje, een ander smaakje.

Het leven biedt in mijn beleving twee zekerheden:

1. Het is eindig

2. Tot dat moment zul je je moeten laten welgevallen dat een onevenredig deel van dat waar je hard voor werkt in de zakken van een incompetente overheid en profiteurs zal verdwijnen tenzij.......

Ron

#810 Re:

2013-09-01 08:36:51

#1: -

Uitstende opmerking!


Gast

#841 Re:

2013-09-02 08:29:45

Dit voorstel van de Sociaal Democratie is hartvochtig voor doorgaans oud werknemers die onder Paar 1 de 'markt' op gechopt zijn. Iets verglijkbaars deden hun politieke voorgangers tijdens de Waimar Republiek. Het is bekend hoe destructief dit uitwerke voor de 'kleine man', die zich tot op het bot beledigd- en gedwongen voelde om z'n partijkeuze bij te stellen. Dat heeft in de jaren 30 van de vorige eeuw de sociaal democratie de kop gekost. De geschiedenis herhaalt zich nooit exact. Maar het gemis aan instutitutioneel geheugen op momenten die er in de harde werkelijkheid echt toe doen, is opvallend exact! Dat een PvA lid in de Sociaal Economische Raad de onderlilggende analyze voor deze arbeidsmarktbeleidsmaatregel bedacht, kan geen toeval zijn. Ries de Jong

 

Gast

#869 Re: Zelfstandigenaftrek afschaffen? NEE!

2013-09-03 12:24:11

#1: -

Het steekt me dat een grote groep Nederlanders in de politieke discussie over evt. afschaffen van de zelfstandigenaftrek wordt neergezet als een sector die er economisch niet erg toe doet. Ondanks dat deze sector bestaat uit bijna een miljoen mensen. Want, is het argument, ze groeien niet .. en blijven vaak eenpersoonsbedrijfjes met relatief lage omzet. Het is zeker zo dat je moet stimuleren dat de omzet per persoon op zo hoog mogelijk niveau wordt gebracht .. maar dat doe je niet door lage omzetten nu af te straffen. Wel door bijvoorbeeld te investeren in onderwijs, maatregelen te nemen (of in stand te houden) die het mogelijk maken dat er meer uren per week gewerkt wordt, door zzp-ers te helpen om de markt voor hun diensten en producten (verder) te ontwikkelen. Veel van dit alles gebeurt ook al en wat dat betreft hebben we in NL nog steeds geen klagen. Maar als het nu de bedoeling is om de meer flexibele optie van een zzp-bestaan (die toch echt de trend van deze tijd is!) onaantrekkelijker te maken dan lijkt dat wel erg op achteruit rennend de marathon willen winnen. De logica ontgaat me ..


Gast

#1071 Re:

2013-09-04 21:59:51

#1: -

Beste VVD!

Bij deze wil ik een noodkreet geven over de dreigende bezuinigen die de ZZP'ers opgelegd krijgen! En wel de starters aftrek en de ondernemers aftrek!

In deze moeilijke tijden na ontslag te hebben gekregen heb ik besloten om als ZZPér aan de slag te gaan.

Hierbij de overweging genomen, mijn opgebouwde WW premie verliezen maar daar tegenover wel de voordeel van een startersaftrek en een ondernemers aftrek om zo te kunnen investeren en een buffer op te bouwen!

Nu dreigt te te komen vervallen en ben ik al mijn voordelen opeens kwijt !!!

Ik vind dit echt heel erg en raak zo alle vertrouwen kwijt in de VVD die toch moet opkomen voor de ondernemer!!
Daarom heb ik op jullie gestemd!!

Help de ondernemer aub die het al zo moeilijk heeft! Mocht het zo zijn dat dit wel doorgezet word dan vind ik in iedergeval voor dat voor alle ZZPérs die al de switch gemaakt hebben naar het ondernemerschap nog recht moeten blijven behouden op de startersafrek de eerste 3 jaar.
Je kan deze mensen niet tussentijds zo zwaar benadelen dit is hetzelfde als iemand naar een helse vakantie sturen, hij verwacht ergens recht op te hebben maar krijgt dit niet !!

Voor alle nieuwe ZZPERS moet het dan maar afgeschaft worden, die kunnen dan nog de overweging maken om hun WW rechten te behouden en geen ZZPer te worden.
Help de ZZPER de eerste 3 jaar door !!

Met vriendelijke groet,

Een bezorgde ZZPer

G.W.W.

#2059 Re: ZZPers in actie

2013-09-21 20:18:56

#1: -

Vele ZZPers kunnen al moeilijk hun pensioen betalen laat staan de rest dat alsmaar duurder wordt, huis, inflatie, verzekeringen, bijscholing, belastingvehoging, terwijl alle risico's deze mensen zelf dienen te dragen. Daarvoor hadden de ZZPers een voordeeltje bij een nadeeltje. Het mag dan wel een eenmanszaakje zijn maar dat zijn juist de mensen met ambitie en lef. Je zou het juist moeten aanmoedigen om meer mensen aan een baan te krijgen. Hoe moet nu een jonge ZZper zijn baan opstarten ? Je krijgt al geen geld meer van de bank. Ik denk dat ze hier erge spijt van krijgen. Dit is geen beleidt maar een dooddoener. Ze moeten ergens geld vandaan zien te krijgen om hun zaakje te verantwoorden. Toevallig viel het oog hierop. De minister zei; Het moest maar eens afgelopen zijn met die voordeeltjes van de ZZpers, nou ja zeg is dat onze minister die zijn volk vertegenwoordigd?