De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven.


Gast

#476

2013-08-26 07:59

Zoals de, inmiddels afgeschafte, WIK een bewezen succesformule was (90% rendement)zo geldt dit ook voor de Zelfstandigenaftrek!Stop de afbraak van waardevolle regelingen. Ze leveren namelijk veel meer op dan ze kosten! Blijf investeren in de toekomst.

Gast

#477

2013-08-26 08:28

Het is te gek voor woorden, dat van de mensen, die nog een klein beetje willen verdienen, van hun inkomsten nog geplukt wordt..Laat die "heren" in Den Haag zelf maar eens wat meer inleveren. Het steeds weer de midden en laagste inkomens die geplukt worden: schande!

Gast

#478

2013-08-26 12:35

schandalig als de zelfstandigen aftrek niet blijft.

Gast

#479 Re: Zelfst.aftrek moet blijven

2013-08-26 14:24

Zonder aftrek ga ik failliet en doe ik een beroep op de bijstand. Wat kost Rutte cs meer?


Gast

#480

2013-08-26 14:30

Regering: maak van goedkope zelfstandigen geen dure hulpbehoevenden!

Gast

#481 Re:

2013-08-26 16:09

#1: -

Had het niet beter kunnen verwoorden. Chapeau!

 

Christy de Witt


Gast

#482

2013-08-26 17:10

Door de crisis, grotendeels veroorzaakt door politiek wanbeleid in samenwerking met de wereld die financiële sector heet, zijn er nieuwe zelfstandigen bij gekomen die niet hun hand op willen houden maar juist hun steentje bijdragen om de economie weer de goede kant op te laten gaan.... Het kan toch niet zo zijn dat we als zelfstandigen (weer) moeten bloeden?!

Gast

#483

2013-08-26 18:07

ZZP-ers voelen de crisis al 6 jaar het hardst. Het kabinet is er nu blijkbaar op uit om ons de nek om te draaien. Hele domme maatregel, die meer gaat kosten dan dat hij oplevert. Bovendien is het een aanslag op onze zelfredzaamheid en eigenwaarde.

De BTW-verhoging van 19% naar 21% had ik al niet doorgevoerd in mijn tarieven, nu dit.


Gast

#484

2013-08-26 18:43

ZZP-er: Zelfstandige Zonder Poen

Wordt UZV-er: Uitkeringstrekker Zonder Vooruitzichten

Gast

#485

2013-08-26 19:35

Weg met de huidige regering, ze slopen het land.

Gast

#486

2013-08-26 21:14

De Zelfstandigenaftrek geeft de mogelijkheid om als zelfstandige aan het werk te gaan en te blijven. Zij houden de economie draaiende door creatief te zoeken binnen de grenzen van mogelijkheden. Alle bezuinigingen maken niet dat er meer geld in het laatje komt, maar maken consumenten nog voorzichtiger en zelfstandigen verzuipen.

Gast

#487

2013-08-26 21:17

In deze tijden zijn het de creatieve zelfstandigen die de economie nieuwe ideeën en efficiënte impulsen geven, dus i.p.v. beknibbelen op deze groep, stimuleer en investeer in deze zzpers!!!

Gast

#488

2013-08-26 23:19

Het is schandelijk dat in deze tijd van werkeloosheid dat je de mensen die het risci nemen om zelf hun brood te gaan verdienen straft met deze maatregelen.
Laten we vooral de straters het nog moelijker maaken om te beginnen....

Ik sta werkelijk perplex wie dit heeft bedacht!

Gast

#489

2013-08-26 23:55

18% erop achteruitgaan alleen al door de zelf. aftrek... dat zijn 2 loonmaanden :S

Gast

#490

2013-08-27 06:05

Pak eens een keer niet de kleine ondernemers en
Middenstand , die zijn altijd de pineut!!!

Gast

#491

2013-08-27 07:52

Zonder zelfstandigenaftrek komt er voor de overheid een flinke kostenpost terug; een groot aantal mensen in de bijstand!

Gast

#492

2013-08-27 08:00

Ik wil dat het blijft!

Gast

#493

2013-08-27 08:05

ik wil dat het blijft!

Gast

#494

2013-08-27 08:07

Geen aftrek is geen werk

Gast

#495

2013-08-27 08:22

De regering schijnt niet in te zien dat ze met allerlei bezuinigen juist creeren dat er minder in de schatkist komt.
Net als dat kortzichtige gedoe over die oldtimer belasting.
denk ze nou werkelijk dat al die mensen met die oude diesel Mercedesen belasting gaan betalen.
nee natuurlijk niet die ouwe troep gaat allemaal na de schroot.
bedrijven die de afgelopen jaren zijn onstaan voor die markt vallen om. Personeel staat op straat.
Dus uiteindelijk minder inkomsten voor Samson en Plukke.
ZZP aftrek geld uiteindelijk hetzelfde. Kleine ondernemers worden genoodzaakt om met enogige regelmaat s avonds wat te gaan bij klussen zonder btw bon.
Wat uiteindelijk ook voor Samson en Plukke minder inkomsten gaat opleveren.

Zorgen dat je de hardwerkende mens wat meer beloond maakt ze uiteindelijk ook loyaler.

Maar wat kan Samson en Plukke dat schelen. Die zitten over 3 jaar lekker genesteld in Brussel in de EU top. Met een heerlijk dik riant salaris.


Gast

#496

2013-08-27 08:29

Het zal wel niks uithalen. De tijd dat de politiek naar de mensen luisterde is helaas voorbij. Maar op hoop van zegen!

Gast

#497

2013-08-27 08:31

ZZPers in de culturele sector verschillen volgens mij met die van de bouwsector. Als de regering iets aan loonheffing-ontduiking wil doen, moeten ze het loonstelsel aan de werkgeverskant veranderen en niet de hardwerkende ZZpers het slachtoffer laten worden van afschaffing van de zelfstandigenaftrek. Dan spreek ik nog niet over de hogere kosten van sociale uitkeringen als deze afschaffing er komt.
Laat me raden: door deze discussie zal als compromis de afschaffing omgezet worden in een verlaging van de zelfstandigenaftrek waardoor alleen de echt kleine ZZPer er de dupe van wordt en moet stoppen asl ZZPer...

Gast

#498

2013-08-27 08:44

De mensen die t het zwaarst hebben worden nu nog meer de afgrond in gesleurd!
Nog even en ik neem de beslissing om fijn ergens anders te gaan wonen.
Maf land!

Gast

#499

2013-08-27 08:59

Vroeger was ik freelancer, tegenwoordig ZZP'er. Met allerlei narigheid van dien. Opereren wordt steeds moeilijker met een toenemende drukte op de markt. We zijn geen werknemers en willen ook niet zo behandeld worden. Zorg voor een stimulans van de economie. Dan verdient iedereen ook weer gewoon en dan vaart de Belastingdienst daar ook bij.

Gast

#500

2013-08-27 09:01

Wat een schande om zelfstandigen zo de nek om te draaien. Zij werken vaak al veel meer uren of gewoon door als ze eigenlijk ziek zijn om aan hetzelfde inkomen te komen als een werknemer in loondienst. Als een zelfstandige niet aan zijn inkomen komt gaat hij/zij gewoon nog een stapje harder lopen. Ik ben werkgever en zelfs in crisistijden zie ik dat medewerkers nog niet echt doen. Vast contract is vast contract. Ziek is ziek. De zelfstandigen zijn de hardst werkende Nederlanders met de minste rechten. Geen ww, gewoon hup de bijstand in. Ziek, dan geen geld. En sparen wordt ook al moeilijk gemaakt door de politiek, bezit of 'vermogen' mag eigenlijk niet en wordt ook al belast. Zoals bijna alles in dit land. WAARDELOOS IDEE DUS!!!