De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Mooi en goed initiatief. zal jullie blijven steunen!
Cynthia.
Re: Belgen lachen nu om de Ollanders...!!
Iets klopt er niet....
België werd hard uitgelachen toen het afdenderde op de langste regeringsformatie ter wereld. Maar nu....
Het staat 1-0 voor Belgie. De economie groeit in Belgie volgend jaar 1,1 procent, ruim het dubbele van Nederland (0,5 procent). Belgen kunnen in 2014 0,6 procent meer uitgeven. Nederlanders verliezen 0,5 procent koopkracht. Het begrotingstekort zakt in Belgie tot 2,3 procent, terwijl het in Nederland tot 3,3 procent stijgt, in strijd met de EU-regel van maximaal 3 procent.
Dus... gedurende de 541 kabinetsvrije dagen kon de Belgische verzorgingsstaat doen waar ze voor uitgevonden was: haar burgers via de automatische stabilisatoren van dalende belastinginkomsten en groeiende uitkeringsuitgaven beschermen tegen de ergste schokken van de financiele explosie van 2008.
Sindsdien is de economie er cumulatief 4,7 procent meer gegroeid dan de Nederlandse!! Dus... de politieke megacrisis werd het geluk van Belgie!
Net een Belgenmop! Maar nu wel echt waar!
Misschien dus maar 1,5 jaar zonder regering... geen gezeur over bezuinigingen etc. en het geld wordt er lekker uitgegeven en iedereen doet gewoon zijn ding!!!
Als de Zelfstandigenaftrek (zo goed als) verdwijnt, roep ik alle ZZP'ers en kleine zelfstandigen op zich massaal in te schrijven als werkzoekende bij www.uwv.nl. Is goed voor de werkloosheidscijfers. Ik ben sinds 1989 zelfstandig en heb de Staat der Nederlanden nooit een cent uitkering o.i.d. gekost. Kleine zelfstandigen vormen een belangrijke economische factor en die mag niet de nek worden omgedraaid.
Re: ZZPers in actie
Vele ZZPers kunnen al moeilijk hun pensioen betalen laat staan de rest dat alsmaar duurder wordt, huis, inflatie, verzekeringen, bijscholing, belastingvehoging, terwijl alle risico's deze mensen zelf dienen te dragen. Daarvoor hadden de ZZPers een voordeeltje bij een nadeeltje. Het mag dan wel een eenmanszaakje zijn maar dat zijn juist de mensen met ambitie en lef. Je zou het juist moeten aanmoedigen om meer mensen aan een baan te krijgen. Hoe moet nu een jonge ZZper zijn baan opstarten ? Je krijgt al geen geld meer van de bank. Ik denk dat ze hier erge spijt van krijgen. Dit is geen beleidt maar een dooddoener. Ze moeten ergens geld vandaan zien te krijgen om hun zaakje te verantwoorden. Toevallig viel het oog hierop. De minister zei; Het moest maar eens afgelopen zijn met die voordeeltjes van de ZZpers, nou ja zeg is dat onze minister die zijn volk vertegenwoordigd?
Re: Re: Belgen lachen nu om de Ollanders...!!
#2054: - Re: Belgen lachen nu om de Ollanders...!!
Nederlandse angsthazenpolitiek is het of het is een eigenbelangpolitiek dat is me nog niet duidelijk.
Ik kan me helemaal vinden in je stellig.
Het zou veel verstandiger zijn zelfstandigen te ondersteunen en het onderscheid of zij wel of geen personeel in dienst hebben achterwege te laten.
We hebben extra onbetaald werk i.v.m. met allerlei regelgeving. Al is het alleen al de hele administratie voor de belastingdienst. Het moet ook altijd OP TIJD zijn! DAAR MAG BEST WAT TEGENOVER STAAN!!! Dan werk je niet helemaal een heel jaar lang voor nop!
Waar is het eind voor ons land,gaan we terug naar ruilhandel zoals 200 jaar geleden ?
Ten koste van?
Zelfstandigenaftrek ZZP
Met de informatie op de site ben ik het eens en ik hoop dat vooral de PvdA tot inkeer komt om ook de kosten van de zwakke mensen in de samenleving steeds te verhogen en/of door maatregelen de lonen/uitkeringen te verlagen
Zelfstandigenaftrek ZZP
| This discussion has been closed. |
Ben blij dat ik er niet meer woon.
En ook trots dat ik ben gevlucht.
Maar ja we blijven Europa.
Dit klote land moet eens wat meer om zich heen kijken.
Want waarom kan in BE wel de auto goedkoper , belasting , betere koopkracht { ook voor de normaale man }.
Zelfs zonder regering !!!!
Nee ik hoop dat ze daar in Den haag wakker worden of verzuipen.