Weg met de peststroken langs de schelde!

Quoted post

Bruno Cornelis

#8 DE SIMPELSTE OPLOSSING IS OOK DE BESTE!

2013-07-13 10:17

Trek gewoon een witte stippellijn in het midden van de weg. Wie links van deze stippellijn rijdt op een ogenblik dat hij/zij niet aan een verantwoord inhaalmaneuver bezig is, is in fout. Basisregel van de wegcode is rechts rijden. Zo simpel is het. Te veel mensen denken dat ze op een weg waar geen auto's komen meteen over de ganse breedte van de weg mogen rijden. En dit geldt dikwijls nog veel meer voor de zogeheten recreatieve familiefietser dan voor de sportfietsers. Het is dus alweer niet zo dat diegenen die het hardst roepen vrij zijn van fouten!

Reacties

Skeelerplezier

#15 Re: DE SIMPELSTE OPLOSSING IS OOK DE BESTE!

2013-07-14 11:15:04

#8: Bruno Cornelis - DE SIMPELSTE OPLOSSING IS OOK DE BESTE!

Dat is een uitstekende oplossing. Ben zelf al enkele keren door een groep fietsers bijna aangereden langs het schipdonckkanaal. Nu roep ik van ver en maak duidelijke bewegingen dat ze niet de hele strook kunnen inpalmen. Ik schuif nu zelf geen cm meer op en gebruik 1/4 van de beschikbare plaats. Strepen om het wegdek te delen is de oplossing. Dicipline van de hele groep sporters is nodig. We hebben elkaar nodig om beter te worden en niemand wil blessures. Gedraag je op de weg en gebruik niet meer dan de helft van de beschikbare plaats. De andere helft is voor de tegenliggers.  Veel sportplezier en weg met de ribbels en putten in de weg.

Zet je uit de wind maar doe het veilig, dat doe ik ook...

Skeeleraar.