Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.

Quoted post


Gast

#23

2013-06-21 16:13

Ik heb met mijn hond vorige week exact hetzelfde meegemaakt met twee loslopende Staffords. Mijn hond (labrador) was aangelijnd. Ik heb geprobeerd 1 hond los te maken; dit heeft mij een vingerkootje gekost en een bijtwond in mijn arm. De hond is onder verdoving gehecht en ik loop nog bij het ziekenhuis ervoor. Het was zo een traumatische ervaring om machteloos toe te moeten zien hoe mijn hond die alleen nog maar kon 'gillen' werd verscheurd. Op blijvend aandringen bij politie wordt er nu pas werk van gemaakt. Als slachtoffer zijnde moet je zelf opkomen voor je rechten: echt SCHANDALIG. De aanlijn- en muilkorfplicht MOET er komen!!!

Reacties

CORINA

#26 Re:

2013-06-22 12:23:11

#23: -

Heb dus hetzelfde meegemaakt met mijn Boomer...uit het niks greep de Pit-Bull mijn hond,geen gegrom,geen staart die bewoog,geen oren die bewogen,niks van dit alles.Mijn Boomer kraakte als een kip en gilde dat je het in de hele wijk hoorde.Ik kreeg hem niet uit de bek.De eigenaar van de Pit-Bull deed niks,helemaal niks.Uiteindelijk probeerde ik de bek open te krijgen,toen wist de Pit-Bull met mijn hond nog in zijn enorme muil,mij ook te bijten.Gebroken vinger en helemaal vol rijt wonden,ben flauw gevallen.Toen ik bij kwam was de ambulance er en was mijn Boomer vrij,door omstanders.Vol gaten en ontwrichte kaak.Dierenarts en Ziekenhuis,2 weken lang...infectie en opengesneden,traumavingers.

De politie doet niks,civiele procedure,de eigenaar van de Pit-Bull was er vandoor gegaan.

En volgens de wet had hij de hond niet aangezet tot aanvallen,dus doen ze niks.Een of andere APV verordering.

Is de politie er van af.En jij mag op de"blaren"zitten..vond deze soort honden altijd mooi en gespierd,maar loop nu een flink blokje om als ik er een zie.

Heb de schrik van mijn leven en hoor nog steeds het gekraak en het gegil.

Maar een net persoon,had geholpen en had de kosten betaald,maar dat zegt misschien genoeg over de "meeste"van deze personen die zo'n hond hebben.

Kreeg een mail van iemand die opperde:ik moest niet in mijn mond nemen wat in mijn darmen zat,omdat ik het gevaarlijke honden noemde.Zegt genoeg over de vooroordelen die er zijn over de meeste eigenaren van zo'n hond.

De goede helaas daar gelaten.

Maar ik heb mijn buik vol van al deze soort honden...en in niets vallen ze te vergelijken qua bijtgedrag met andere honden.

De spieren lopen veel verder over de schedel,zijn mega kaken,die gaan op slot.

 

Levensgevaarlijk !!!!

 

M. Vermeer
De auteur van deze petitie

#28 Re:

2013-06-22 15:40:31

#23: -

Echt afschuwelijk voor u! Dat gevoel, dat je alleen maar toe kunt kijken naar hoe je trouwe hond verscheurd wordt. Het is sinds ongeveer n maand mijn grootste angst. Ik weet niet of mijn brief aan de 2e kamer en de gemeente, gesteund door deze petitie, iets uit gaan halen. Maar er moet weer aandacht voor gevraagd worden.

Waterlily

#297 Re:

2014-05-29 15:05:34

#23: -

Ik ben het hier helemaal mee eens! Aanlijn en muilkorfplicht MOET!!! er komen. 2 weken geleden is mijn moeder en haar hondje aangevallen door een Pitbull, terwijl ze bij de lift stond te wachten.Helemaal uit het niets, zonder geluid,hij liep los!!, stortte hij zich op de hond van mijn moeder. Ik zag het voor mijn ogen gebeuren. Mijn moeder heeft zich op haar hondje laten vallen, zodat de pitbull hem niet kon verscheuren. De pitbull heeft de hond en mijn moeder 8 meter mee gesleurd en tegen de muur geslagen. Ik stond nog bij mijn voordeur met mijn 2 honden. Die heb ik terug naar binnen geduwd, deur dicht en terug naar mijn moeder. De pitbull liet niet los! wat ik ook deed.Ik ben naar binnen gerend en een fles water gepakt,dit heb ik over hem heen gegooid in de hoop dat hij van schrik los zou laten. Dit deed hij voor een fractie van een seconde, zodat mijn moeder in die seconde zich helemaal over haar hondje kon laten vallen. Toen kwam de pitbull meteen weer in actie, zijn prooi was weg in zijn ogen en richtte de aanval op mijn moeder.Hij vloog op haar af,om haar aan te vallen in haar gezicht, ik heb geschopt, geschopt en geschopt en daar was ineens de eigenaar, te simpel om wat te doen! Ik heb geschreeuw pak je hond,wat hij uiteindelijk deed.Mijn moeder,63 jaar en haar hondje, een oudje van 14 jaar, hebben het overleefd, godzijdank! We hebben beveiligingscamera's hangen in het complex en dit heeft de aanval geregistreerd! Beelden opgevraagd, want die worden na een week gewist. De politie mocht dit niet doen,dat moet via een rechter,tja dan zijn de beelden al gewist.Maar goed de beelden liggen inmiddels bij de politie, ik heb de gemeente geschreven voor de aanlijn- en muilkorfplicht.Meer bewijs kunnen ze niet hebben met deze beelden toch zou je denken.De zaak ligt stil, de pitbull zit gewoon nog op het balkon en mijn honden zijn ondergebracht bij mijn moeder,omdat het te gevaarlijk is om ze hier te hebben! De pitbull woont 2 deuren verder nl! Er wordt niks gedaan,door politie niet en door gemeente niet! Vorige week is een hond compleet uit elkaar getrokken door 2 loslopende pitbulls! Ze rijzen als onkruid uit de grond. Mensen beseffen totaal niet wat ze in huis hebben en wat voor schade ze kunnen aanrichten! De pitbull uit mijn verhaal wordt verwaarloosd, komt zelden buiten en leeft in zijn eigen uitwerpselen. Dierenpolitie ingeschakeld omdat ik met deze hond te doen had.Deadline gemaakt voor die mensen dat ze 10 dagen de tijd kregen om de rotzooi op te ruimen enz.het was nog niet akkoord en dan gebeurt er dit dus.Is dit dan nog niet genoeg ellende? Of moeten er toch eerst doden vallen om over te gaan tot op zijn minst de aanlijn en muilkorfplicht!!

*K

#304 Re:

2014-06-18 13:56:38

#23: -

Het is toch van de zotte dat je niet met je leuke hond over straat kan , zonder zo'n loslopende (want ze lopen altijd los) moordmachine tegen te komen! Alles kan maar in Nederland, lijkt het soms