Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.

Quoted post

Freakshow

#3 Gevaarlijke honden die ontbreken aan het lijstje..

2013-06-15 00:19

Ik mis de husky in dit lijstje.
http://www.ad.nl/ad/nl/5596/Planet/article/detail/3079500/2011/12/16/Husky-bijt-twee-weken-oude-baby-dood.dhtml

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/1959907/2010/04/25/Hond-bijt-baby-dood-in-Duitsland.dhtml

Deze honden bijten regelmatig baby's dood. Sorry maar ik vind het erger als een husky mijn kind dood bijt dan wanneer een vechthond mijn chihuahua dood bijt.

Reacties

d00r

#69 Re: Gevaarlijke honden die ontbreken aan het lijstje..

2013-07-28 20:54:02

#3: Freakshow - Gevaarlijke honden die ontbreken aan het lijstje..

bullshit. Ik heb een Husky en een baby.Poeslief is ze tegen de baby en elke andere hond of persoon .Dit ligt aan de baas.Sommige bazen weten niet hoe ze een hond moeten opvoeden of vinden het stoer.

 

Het zelfde als een kind van 13 een man doodtrapt om voetbal.Verkeerd opgevoed.Het kan een nederlander zijn of een marokaan.HEt gaat om de opvoeding niet het ras.

 

gevaarlijke honden moeten idd niet loslopen maar dat is aan de baas daarop te letten.Ik ken een jack russel en  een chiwawa rat die je doodbijt als hij de kans krijgt.Zijn dat vechthonden?nee maar evengoed zouden die niet los moeten lopen.Terwijl andere jack russels ook poeslief zijn en geen vlieg kwaad doen.

 

Zelfde met de poep dat moet opgeruimd worden. sommige mensen zijn er niet aan toe kinderen te krijgen en evengoed met honden.En zoals altijd mogen die mensen hun gang gaan en is het kind of de hond de dupe.


Gast

#246 Re: Gevaarlijke honden die ontbreken aan het lijstje..

2014-01-28 15:39:46

#3: Freakshow - Gevaarlijke honden die ontbreken aan het lijstje..

Ten name van mevrouw, Carla van der Meer en Jet Nas

Even serieus, maken mensen in de media nu een geintje of wat???
Een aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden, en dit voor een American Stafford Shire Terrier?
Sorry, maar ik lig krom...

Vervolgens onderstaande citaten van de eigenaar v/d hond Max;
Toen hij die avond werd uitgelaten, is hij volkomen onverwacht aangevallen door een soort vechthond.

Mijn reactie hier op is, jammer dat u het zo ziet en wat nog vervelender is? Is dat het in de media op deze wijze naar buiten gebracht word!!!!! Ja, het is natuurlijk niet de bedoeling dat een hond een andere hond der mate vernield dat een situatie als dit voorkomt. Ja, het is DIEP triest dat dit gebeurd is en dat had NOOIT mogen gebeuren! Ja, het is voor u als eigenaar verre van fijn (licht uitgedrukt) dat u nu uw trouwe viervoeter/vriend/maatje/je allesje kwijt bent. Puur op dit vlak leef ik in alle opzichten met u mee en begrijp ik uw frustratie en verdriet. Want om eerlijk te zijn, zou ik mijn twee (vechthonden ;)) niet willen missen. Op alle andere fronten vind ik uw vraag om medelijden en meeleven ONTERECHT!!!

Had u het namelijk niet op deze wijze geuit, had ik nooit deze woorden uitgesproken. En had ik alle medeleven voor u gehad.
Nu voel ik me persoonlijk aangevallen omdat ik ook twee van deze lieve en geweldige honden heb. En ik laat het niet door een incident als deze gebeuren, dat u het verziekt voor mij en alle andere TROTSE bezitters van een American Staffordshire Terrier.
Dat u en andere mensen het voor elkaar zullen/gaan krijgen dat dit FANTASTISCHE ras zodadelijk weer verboden is, of een muilkorf om moet dragen/krijgen. Wel ben ik van mening, dat wanneer er honden zijn (ongeacht welk ras) en deze agressief zijn er bijv een meldpunt moet komen. Dit te melden, en na ''onderzoek'' de desbtreffende honden eigenaar wellicht een muilkorf zal moeten dragen.
Wat u even vergeet, is dat door uw emotionele gebeurtenis (wat nogmaals geheel logisach is) dit zo beleefd. U vergeet ook, dat u er nu voor pleit, dat alle andere goede/normale honden van dit ras hier ook het dupe van worden.
Wat u ook vergeet, is dat er dan juist gezorgd word, dat alle andere mensen een kijk als de uwe er op nahouden. En dit ook nimmer zal veranderen. Het zorgt er dan namelijk ook voor dat de status van deze honden zo blijft.
U zorgt er dan ook mede voor, dmv de status welke u mede creeerd, dat deze honden bij VERKEERDE eigenaren terecht komt.
Dus laten we nou AUB naar een daadwerkelijke oplossing, inplaat van het ''probleem'' / incident te verschuiven.

PAK een EIGENAAR heeeeeeeeeeeeel hard aan, want de eigenaar zorgt voor dit gedrag. NIET DE HOND en/of RAS!!!!!

Als laatse uit u uw frustratie op een dergelijke manier als onderstaand omschreven in uw bericht.

Het fokken en aanschaffen van deze honden moet eindelijk eens ophouden! Hoeveel ongelukken moeten er nog plaatsvinden, voordat er iemand opstaat en zegt: STOP!

Met alle respect naar u, en uw zeer vervelende en trieste situatie. Ik denk dat u het ''spelletje'' omtrent een hond hebben/houden en opvoeden dus niet begrijpt. Dat blijkt uit uw (begrijpelijke) manier van reageren.


Als hondeneigenaar hoop ik dan ook dat U in het vervolg nadenkt wat u terweeg brengt bij hondeneigenaren welke WEL een normale en fatsoenlijk ras/hond bezitten. TEVENS moet u ook in gedachten houden dat u dit ras ook kan zien voor een ander ras, en krijgen wij als dit ras de schuld en alle problematieken in het land, en vervolgens de rekening er voor gepresenteerd krijgen.

Als laatste en niet geheel onbelangrijk,.En ik ben van mening dat dit zelfs nog het belangrijkste is!!!!!!!!!!!
Een hond (ongeacht het ras) word gemaakt door een mens. Een hond is van origine niet zo, en dat MOET u als honden eigenaar ook weten ;) Dus nogmaals, omschrijf dit ras AUB niet zo, en kom met rieele argumenten inplaats van met ONZIN!!!!!!! Uw argumenten zijn gebaseerd op uw situatie (wat begrijpelijk is), maar niet op de realiteid!!!!!!!!!

appie

#277 Re: Gevaarlijke honden die ontbreken aan het lijstje..

2014-04-16 05:57:52

#3: Freakshow - Gevaarlijke honden die ontbreken aan het lijstje..

Het gaat hier niet over wat erger is. Als je dat vind moet je niet tekenen.

hondenliefhebber

#462 Re: Gevaarlijke honden die ontbreken aan het lijstje..

2017-11-06 08:34:48

#3: Freakshow - Gevaarlijke honden die ontbreken aan het lijstje.. 

 Dit soort incidenten worden niet uitvergroot omdat Husky's geen vechthonden zijn...

Maar wie laat dan zijn/haar hond alleen bij een kind? Het is een dier dat laat je niet alleen bij een kind. Ook al gaat hij/zij er zo goed mee om het is en blijft een dier!

 

Mensen die denken dat "vechthonden" daarom gefokt zijn mogen zich eens gaan verdiepen in de achtergrond van deze dieren.

Vooralsnog zijn deze honden gefokt om hun baas te beschermen en het gezin. Volgens mij doen de meeste honden dat.

 

Maar je leest of hoort nu nooit iets van andere bijtincidenten alleen maar van de powerbreeds.

Dan heb ik het nog niet eens over waarom zo'n dier op dat moment bijt.

Ooit al eens zelf gekeken hoe jou hond reageert op een powerbreed? Misschien is dat de reden wel waarom zo'n hond bijt.

 

Mijn mening is niet de powerbreeds verbannen en muilkorven.

Maar mensen verbieden een hond te nemen want mensen hebben geen flauw benul van hoe een hond moet zijn. Mensen denken alleen maar aan het perfecte plaatje. Helaas weten veel mensen weinig of niets van hondengedrag en of hoe ze een hond moeten opvoeden.

Ook van de mijne doet helemaal niets maar werd toch gebeten???????

Niets doen, en zijn/haar lichaamstaal wat jij net even niet zag even niet meekreeg omdat jou lichaam en hoofd bezig is met die andere hond, wat jou hond dus ook voelt en daardoor signalen naar de andere hond maakt...

Mensen begrijpen het niet en willen/ kunnen het niet zien. Er zijn teveel mensen met honden die geen flauw benul hebben van een hond. En ja dan krijg je incidenten.

Maar altijd de schuld aan powerbreeds geven dat schiet op.

Oke, powerbreeds probleem is opgelost?

Whats next? Inderdaad husky's want die staan zo dicht bij de wolf???

Labradors?