SKB moet blijven

RH

/ #178

2012-01-25 21:00

Het verhaal in bovenstaande link vertelt inderdaad het verhaal zoals het nu ligt. Een eenmansactie van een directeur die geen tegenspraak duldt. Bij deze man is geen enkele bevlogenheid te bespeuren om de optie waar hij van zegt het meest voor te zijn , nl. behoud van een goed ziekenhuis in Winterswijk te realiseren. Waarom niet!? Er zal en moet een nieuw ziekenhuis komen. Echter deze drang is er vanuit Doetinchem totaal niet. (ik heb er althans nog niets van vernomen). Waarom zal Doetinchem ook, immers het SKB benadert het Slingeland. Het SZ hoeft niets, het SKB blijkbaar wel. Lijkt me voor SZ een goede positie. Ook groeit het SZ door(gedeeltelijke) sluiting van het ziekenhuis in Zevenaar. Veel patienten uit de Liemers gaan nu naar het SZ. Waarom zou het SZ Doetinchem verlaten? Als het SZ al nieuw wil bouwen gaat dat in mijn ogen niet in Varsseveld gebeuren (denk aan afstand naar Liemers)maar in Doetinchem aan de snelweg. De directeur heeft overigens aangegeven dat de eerste 20 jaar overigens geen geld is voor nieuwbouw. Oproep: inwoners en politiek uit de Oost-Achterhoek zet aub al het oude zeer van 30 jaar geleden opzij, doe aub niet cynisch in de trant van: wij zijn ons ziekenhuis toen kwijtgeraakt, nu lekker Winterswijk. Sla de handen ineen, het verdwijnen van het SKB betekent gewoon reizen naar Doetinchem of Enschede. Ga er vanuit dat dat ziekenhuis in Varsseveld er niet komt! Ook u of uw kinderen kan wat overkomen zodat elke seconde erg belangrijk wordt.
Nogmaals sla de handen ineen, en strijdt mee voor behoud van het SKB!