Geen staking bij KLM

Gast

/ #47

2016-07-29 11:13

Het zit niet in onze cultuur om door stakingen voorstellen af te dwingen. Wel had ik gehoopt als KLM het CAO verder wil versoberen om zo aan financiën te kunnen komen dan had er een compromis gemaakt moeten worden met werknemers waar een ieder in zich kan vinden. De grootste groep levert al jaren in terwijl de KLM niets doet aan de riante salarissen van piloten en cabine personeel. Dat KLM veel te laat is begonnen met het reorganiseren en te laat reageert wat er in de markt zich afspeelt. De keus om uit de slechtste van de zovele de markt te kunnen veroveren en om te overleven is een doom scenario. Kijk alleen maar naar de overhead kosten die het bedrijf heeft, indirecte personeel versus direct personeel met de daarbij behoorlijke salarissen verschillen. Pieter Elbers die zegt dat er minder management lagen moeten komen n deze collega's onder een ander naam binnen het bedrijf worden herplaatst met behoud van salarissen. Hoe wil je het dan van de concurrentie winnen als KLM zich alleen maar richt op de grootste groep en niet op alle in dienst zijnde personeel waaronder dus ook de vliegers, cabine, ect.
Door harde saneringen kunnen we overleven, maar dan moet iedereen een steentje bijdragen ook de driekoppige directie die zich verrijken met bonussen door bezuinigen op het personeel.
Kortom ik ben er mee eens actie voeren wat KLM financieel verslechterd is niet goed omdat dat consequentie heeft waarbij KLM noodgedwongen tot ontslag van werknemers moet overgaan ondanks de minimale winst tov andere luchtvaartmaatschappijen waar we tegen moeten op opboksen en daar nooit van kunnen winnen als we de overhead kosten niet naar beneden krijgen.
Wellicht is het een optie voor de KLM om de vrachtpoot en E&M poot te verzelfstandigen zodat KLM enkel als operator door kan gaan en zo de concurrentie aankan. Maar goed ik ben geen deskundige en moet het ook maar horen en lezen en maak me wel degelijke zorg of KLM in deze moeilijke tijden het hoofd boven water kan houden en dat AF toch niet de meest geschikte is om mee verder te gaan gelet op de instabiliteit van dit bedrijf.