Geen staking bij KLM
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen staking bij KLM.
Gast |
#26 FNV stop hiermee2016-07-28 11:15CAO voorstel acceptabel in deze tijd. FNV ga weg.................onderteken gewoon. KLM is goed voor de meesten van ons, voor mij al 31 jaar, nu moeten wij goed voor de KLM zorgen. |
Gast |
#272016-07-28 11:42staken levert niks op. zorgt alleen maar voor nog meer problemen. hebben ze dan niks geleerd van de staking van AF???!! |
Gast |
#282016-07-28 12:09Ik geloof niet in staken. Het gaat al slecht en deze actie zal het er niet beter op maken. Tevens geloof ik in het principe "zij die zonder zonden zijn werpe de eerste steen" Als ik aan de actie mee zou doen, verspeel ik mijn recht om een mening te hebben over mijn stakende collegae bij AF. |
Gast |
#292016-07-28 12:48Stakingen leveren geen winnaars op alléén maar verliezers |
Gast |
#30 Re:2016-07-28 16:50Ik begrijp niet wat de Bond en stakende medewerkers bezield De voorstellen zijn in het licht van de huidige situatie beslist niet verkeerd. Met hogere lonen en betere voorstellen zitten wij samen met moeders wellicht met een big smile op de bank, maar als een groot deel aan het einde van de rit werkeloos thuis zitten naast moeders gaan wij ons weer af vragen hoe dat komt. Wat de bonussen van de directie betreft: realiseer je dat zij verantwoordelijk zijn om zo'n 100.000 /120.000 medewerkers inclusief gezinsleden te voorzien van een boterham Kortom STOP met deze onzin !
|
Gast |
#312016-07-28 19:41In de eerste helft van 2016 zit KLM nog altijd op een negatief bedrijfsresultaat van 24 miljoen Euro in 26 weken (zie CEO Column eerder deze week). Door vervolgens KLM met werkonderbrekingen te confronteren zullen die resultaten uiteindelijk alleen maar verslechteren. Maar als we juist met z'n allen de schouders er onder zetten - en daarmee verlies weten om te zetten in winst - dan profiteren we allemaal mee van die winst! Doen we dat echter niet dan komt KLM verder in de gevarenzone en zal er op termijn zeker werkgelegenheid verdwijnen. En dan keert zelfs geen stakingskas meer uit ... |
Gast |
#322016-07-28 23:36Eerst praten, onderhandelen, onderhandelen,...,onderhandelen en wanneer alles gezegd is en er geen uitgangspunt in zicht is DAN pas staken |
Gast |
#332016-07-28 23:39Onder de huidige omstandigheden is een staking ongewenst en frustreert de plannen van de directie om KLM sterk en gezond te maken. Denk aan de toekomst van KLM en kom tot de conclusie: Nu even niet staken. |
Gast |
#342016-07-29 04:09Wij moeten opbouwen en achter ons bedrijf staan Juist in deze moeilijke tijden KLM is altijd een goede werkgever geweest Een staking zal afbreken op vele terreinen Ik haat stakingen, zó negatief Schouders eronder met elkaar!!! |
Gast |
#352016-07-29 07:12KLM heeft t moeilijk, heeft de beste voorwaarden voor haar werknemers wereldwijd binnen de luchtvaartbranche. Als KLM nu niet verandert verliest zij het van de concurrentie en trekt het de BV Nederland mee het ravijn in. |
Gast |
#362016-07-29 07:43Stakingsacties zijn desastreus voor een onderneming zoals KLM! Constructief overleg en realisme van het personeel zal een betere toekomst brengen. |
STOP! |
#372016-07-29 08:03FNV is niet in de positie om dit voor ons overige KLM medewerkers te beslissen. Ik ben het eens met het KLM voorstel. Tuurlijk is verbetering altijd welkom, maar niet in deze tijden. Ik wil hier over 10-20 jaar nog werken! Dus ophouden hiermee en aan het werk.... er is al 1.2 miljoen verloren door FNV actie gisteren! En als je onze voorwaarden vergelijkt met andere luchtvaartmaatschappijen dan hebben we het zo slecht nog niet. Mogen blij zijn met een goede en leuke baan bij een leuk bedrijf! Of vertel je liever niet dat je bij KLM werkt?! Ga dan gewoon weg... mag hoor... ga je bij een bedrijf met betere voorwaarden werken... je bent vrij in deze keuze!
|
Gast |
#402016-07-29 09:33Staken is nooit een antwoord. Dialoog wel. Oproep aan FNV om landelijke agenda niet af te wentelen op KLM. We moeten goedkoper worden met oog op Low cost en Gulf carriers. Dat gaat ver over landsgrenzen heen. |
Gast |
#412016-07-29 09:49KLM loopt enorm achter op de concurrenten. We moeten allemaal inleveren, niet staken. |
Gast |
#422016-07-29 09:50Ik vind het overgaan tot staking het aller-allerlaatste middel om in te zetten. Daar gaan wij hopelijk op dit moment onze klant nogniet mee lastig vallen. |
Gast |
#452016-07-29 10:49Een actie of staking biedt geen oplossing. De verbinding zoeken en op een constructieve manier met elkaar in gesprek gaan en blijven, wel. Samen naar mogelijkheden kijken binnen de kaders die er zijn om ons prachtige bedrijf weer financieel gezond te krijgen en te kunnen investeren in nieuwe vliegtuigen. Liever nu met z'n allen op een houtje bijten en baanbehoud dan niet meer meetellen in de luchtvaart met alle gevolgen vandien. |
Gast |
#472016-07-29 11:13Het zit niet in onze cultuur om door stakingen voorstellen af te dwingen. Wel had ik gehoopt als KLM het CAO verder wil versoberen om zo aan financiën te kunnen komen dan had er een compromis gemaakt moeten worden met werknemers waar een ieder in zich kan vinden. De grootste groep levert al jaren in terwijl de KLM niets doet aan de riante salarissen van piloten en cabine personeel. Dat KLM veel te laat is begonnen met het reorganiseren en te laat reageert wat er in de markt zich afspeelt. De keus om uit de slechtste van de zovele de markt te kunnen veroveren en om te overleven is een doom scenario. Kijk alleen maar naar de overhead kosten die het bedrijf heeft, indirecte personeel versus direct personeel met de daarbij behoorlijke salarissen verschillen. Pieter Elbers die zegt dat er minder management lagen moeten komen n deze collega's onder een ander naam binnen het bedrijf worden herplaatst met behoud van salarissen. Hoe wil je het dan van de concurrentie winnen als KLM zich alleen maar richt op de grootste groep en niet op alle in dienst zijnde personeel waaronder dus ook de vliegers, cabine, ect. Door harde saneringen kunnen we overleven, maar dan moet iedereen een steentje bijdragen ook de driekoppige directie die zich verrijken met bonussen door bezuinigen op het personeel. Kortom ik ben er mee eens actie voeren wat KLM financieel verslechterd is niet goed omdat dat consequentie heeft waarbij KLM noodgedwongen tot ontslag van werknemers moet overgaan ondanks de minimale winst tov andere luchtvaartmaatschappijen waar we tegen moeten op opboksen en daar nooit van kunnen winnen als we de overhead kosten niet naar beneden krijgen. Wellicht is het een optie voor de KLM om de vrachtpoot en E&M poot te verzelfstandigen zodat KLM enkel als operator door kan gaan en zo de concurrentie aankan. Maar goed ik ben geen deskundige en moet het ook maar horen en lezen en maak me wel degelijke zorg of KLM in deze moeilijke tijden het hoofd boven water kan houden en dat AF toch niet de meest geschikte is om mee verder te gaan gelet op de instabiliteit van dit bedrijf. |
Gast |
#482016-07-29 13:47Sluit mij volledig aan bij het feit dat het onverantwoord is om in deze tijd de kaspositie van de KLM te ondermijnen. Tevens vindt ik het ongehoord van de FNV in deze tijd over te gaan tot acties . Verder denk ik dat men miet beseffen dat we het bij de KLM nog niet zo beroerd hebben tov rest van de werkenden in Nederland |
Gast |
#49 Re: he he eindelijk, voelt goed om niet de enige te zijn die het zo ziet!!2016-07-29 13:49 |
Gast |
#502016-07-29 14:37Hoe kunnen we AF-personeel aanspreken op hun stakingsdrift wanneer KL-personeel zelf gaat staken? |
|
Red Nederland: Heropen de Gaswinning!
Open brief aan de Belgische regering - Leg de lat hoger: stop de blokkade, stop de genocide
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Voor een realistische snelheid van 90km/u op de Houtlaan in Wijnegem!
Gort over de grens moet blijven.
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
Respecteer de euthanasiewet
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Behoud Losloopgebieden voor Honden op de Utrechtse Heuvelrug, in Austerlitz, en Zeist
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
De St. Victorkerk behouden voor ontmoetingen.
Geen Noodopvang / AZC op het Hocrasterrein te Bussum
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Castratie-/sterilisatieplicht huiskatten Nederland
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Geen AZC barendrecht op grens van Lombardijen
809 Gemaakt: 2025-07-08
Geen hoge milieucategorie (HMC) bedrijvigheid Warmoeziersweg Bergschenhoek
312 Gemaakt: 2025-07-15
Gort over de grens moet blijven.
5863 Gemaakt: 2025-06-16
Hou IJsbaan DE PISTE Kortrijk open !
2302 Gemaakt: 2025-07-05
Open brief aan de Belgische regering - Leg de lat hoger: stop de blokkade, stop de genocide
9388 Gemaakt: 2025-06-04
NEEN, geen zonnepanelen op "de Pit" in Nieuwkapelle!
697 Gemaakt: 2022-05-17
Behoud het auditorium Maisin in zijn volledige staat
92 Gemaakt: 2025-07-10
Bezwaar Windturbines Stad Kortrijk
384 Gemaakt: 2025-07-03
Geen windmolens op de Grashoek
263 Gemaakt: 2025-07-03
Red onze tuin! Samentuin Fonteinstraat
81 Gemaakt: 2025-07-08
NEEN aan de afbraak van de NEKKERHAL in MECHELEN
6139 Gemaakt: 2025-06-15
Pak ons buitenzwembad niet af!
1897 Gemaakt: 2025-06-02
Ik ben tegen de komst van een arbeidsmigrantenhotel in het mooie buitengebied van Heinkenszand voor 48 arbeidsmigranten die niet in de buurt gaan werken maar in Yerseke of Noord Brabant.
109 Gemaakt: 2022-02-14
Kortsnuiten Blijven Bestaan
3011 Gemaakt: 2024-10-23
Behoud de NS JongerenDagkaart
2650 Gemaakt: 2025-06-24
Meningen over het voorgestelde Asielzoekerscentrum in Venlo.
3525 Gemaakt: 2024-07-07
Aankleden etalages voormalige winkelpand Visser
44 Gemaakt: 2025-07-10
Veiligheid en overlast N237 (Amersfoortsestraat / Utrechtseweg)
124 Gemaakt: 2025-07-08
Teken deze petitie! We willen geen McDonalds op de Veluwezoom, aan de bosrand Velp-Rheden
15677 Gemaakt: 2024-01-31
Stop de container MSNU9636101!
109 Gemaakt: 2025-07-04