Geen staking bij KLM
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Tevens geloof ik in het principe "zij die zonder zonden zijn werpe de eerste steen" Als ik aan de actie mee zou doen, verspeel ik mijn recht om een mening te hebben over mijn stakende collegae bij AF.
Stakingen leveren geen winnaars op alléén maar verliezers
Re:
Ik begrijp niet wat de Bond en stakende medewerkers bezield
De voorstellen zijn in het licht van de huidige situatie beslist niet verkeerd.
Met hogere lonen en betere voorstellen zitten wij samen met moeders wellicht met een big smile op de bank,
maar als een groot deel aan het einde van de rit werkeloos thuis zitten naast moeders gaan wij ons weer af vragen hoe dat komt.
Wat de bonussen van de directie betreft: realiseer je dat zij verantwoordelijk zijn om zo'n 100.000 /120.000 medewerkers inclusief gezinsleden te voorzien van een boterham
Kortom STOP met deze onzin !
In de eerste helft van 2016 zit KLM nog altijd op een negatief bedrijfsresultaat van 24 miljoen Euro in 26 weken (zie CEO Column eerder deze week). Door vervolgens KLM met werkonderbrekingen te confronteren zullen die resultaten uiteindelijk alleen maar verslechteren.
Maar als we juist met z'n allen de schouders er onder zetten - en daarmee verlies weten om te zetten in winst - dan profiteren we allemaal mee van die winst!
Doen we dat echter niet dan komt KLM verder in de gevarenzone en zal er op termijn zeker werkgelegenheid verdwijnen. En dan keert zelfs geen stakingskas meer uit ...
Juist in deze moeilijke tijden
KLM is altijd een goede werkgever geweest
Een staking zal afbreken op vele terreinen
Ik haat stakingen, zó negatief
Schouders eronder met elkaar!!!
FNV is niet in de positie om dit voor ons overige KLM medewerkers te beslissen. Ik ben het eens met het KLM voorstel. Tuurlijk is verbetering altijd welkom, maar niet in deze tijden. Ik wil hier over 10-20 jaar nog werken!
Dus ophouden hiermee en aan het werk.... er is al 1.2 miljoen verloren door FNV actie gisteren!
En als je onze voorwaarden vergelijkt met andere luchtvaartmaatschappijen dan hebben we het zo slecht nog niet. Mogen blij zijn met een goede en leuke baan bij een leuk bedrijf! Of vertel je liever niet dat je bij KLM werkt?! Ga dan gewoon weg... mag hoor... ga je bij een bedrijf met betere voorwaarden werken... je bent vrij in deze keuze!
Door harde saneringen kunnen we overleven, maar dan moet iedereen een steentje bijdragen ook de driekoppige directie die zich verrijken met bonussen door bezuinigen op het personeel.
Kortom ik ben er mee eens actie voeren wat KLM financieel verslechterd is niet goed omdat dat consequentie heeft waarbij KLM noodgedwongen tot ontslag van werknemers moet overgaan ondanks de minimale winst tov andere luchtvaartmaatschappijen waar we tegen moeten op opboksen en daar nooit van kunnen winnen als we de overhead kosten niet naar beneden krijgen.
Wellicht is het een optie voor de KLM om de vrachtpoot en E&M poot te verzelfstandigen zodat KLM enkel als operator door kan gaan en zo de concurrentie aankan. Maar goed ik ben geen deskundige en moet het ook maar horen en lezen en maak me wel degelijke zorg of KLM in deze moeilijke tijden het hoofd boven water kan houden en dat AF toch niet de meest geschikte is om mee verder te gaan gelet op de instabiliteit van dit bedrijf.
Tevens vindt ik het ongehoord van de FNV in deze tijd over te gaan tot acties .
Verder denk ik dat men miet beseffen dat we het bij de KLM nog niet zo beroerd hebben tov rest van de werkenden in Nederland
Re: he he eindelijk, voelt goed om niet de enige te zijn die het zo ziet!!
| This discussion has been closed. |
FNV stop hiermee
CAO voorstel acceptabel in deze tijd. FNV ga weg.................onderteken gewoon.
KLM is goed voor de meesten van ons, voor mij al 31 jaar, nu moeten wij goed voor de KLM zorgen.