Geen asielzoekers opvang in Centrum Breda

gast

/ #1496 Re: Ik ben bang

2016-02-29 06:55

#1362: Loser - Ik ben bang 

Ah, u leest geen kranten, u gooit alle werkelozen op 1 grote hoop en daarmee rechtvaardigt u uw eigen wereldvreemde blik van ´arme vluchtelingen´die allemaal hoogopgeleid zijn en daarom een bedreiging zouden vormen,... tuurlijk joh. Ik hoop van harte dat u dit zelf gaat meemaken. Geen werk, sollicitatieplicht, geen uitzicht op nieuw werk. Echt, ik hoop van harte dat u de komende jaren aan den lijve zult ondervinden wat het betekent om alle eindjes aan elkaar te moeten knopen, afhankelijk te zijn van de hulp van anderen en te ondervinden hoe het is om dagelijks te worstelen om voor je gezin te kunnen zorgen.

 

Uit een studie van De Nederlandsche Bank (DNB) die deze week verscheen blijkt dat ons land een groot tekort aan betaald werk heeft. Daarin wordt becijferd dat er in Nederland naast ongeveer 600 duizend werklozen nog eens 1,5 miljoen mensen op zoek zijn naar een baan of meer werk. Ongeveer een miljoen werkenden willen meer uren werken en een half miljoen Nederlanders die nu niet op de arbeidsmarkt participeren geven aan dat wel te willen. Vooral na de economische wereldcrisis hebben kabinetten in ons land met overheidsmaatregelen geprobeerd om extra banen en werk te scheppen.   Voorbeelden zijn banenplannen, fiscale en andere subsidies voor werkgevers en scholingsprogramma’s. Niet alleen in ons land, maar ook in andere landen zijn de uitkomsten teleurstellend. Perspectief Deze ervaringen bieden geen hoopvol perspectief voor de toekomst. De komende jaren wordt voor westerse industrielanden, waaronder Nederland, uitgegaan van een baanarme economische groei en een arbeidsmarkt die door digitalisering, automatisering en internationalisering razendsnel verandert. Daardoor zullen er in ons land de komende jaren vooral in het middenkader honderdduizenden banen ‘weggeautomatiseerd’ worden.