Open brief aan Mevr. Maggie De Block, Minister van volksgezondheid.

Gast

/ #102

2015-07-22 11:44

In Belgie is de ondersteuning voor psychische ziekten op een heel laag niveau. Ik hoop alleen dat niet een van mijn kinderen eens psychische problemen krijgt omdat het hier maar meestal gewoon met medicatie behandeld wordt. NIET VERANTWOORD! Waarom informeert men zich niet in andere landen, zoals Duitsland, dat land telt ondertussen over 350 psychosomtische klinieken, waar de kosten bijna volledig van de ziekenkas gedragen worden!(Alleen een kleine bijdrage van 10 euro per dag en dat voor 14 dagen in het jaar) Waarom kan dat hier niet , waarom moet men hier als Belg eerst pillen slikken ofwel psychologische behandeling al hulp kan bieden?! Er wordt er voor zoveel dingen geld vrijgemaakt maar niet voor de gezondheid, die gebaseerd is op de psyche, of nu maagproblemen of darm of hartproblemen, ergens is dikwijls de oorsprong in de psyche, te veel last gedragen in het leven , de rugzak is vol, staat ook in het artikel, ben ik mee akkoord. Dus waarom niet op tijd de psyche behandelen, dan kunnen sommige ziekten al tegengehouden worden en men bespaard daar! En nu komt het, wij weten het allemaal en niemand doet iets, de politiek is gevraagd, help de mensen , kan morgen in je eigen familie zijn, ook een politicus is er niet van bevrijd, ook zij kunnen psychisch ziek worden, dus zoekt een oplossing en maakt de behandeliing van de psyche mogelijk op een andere manier als pillen slikken, dat neemt niet de oorzaak, behandelt alleen de symtomen! Maar een psycholoog is niet voor iedereen betaalbaar, dat kan toch niet zijn!!! Ik dacht wij leven in een sociaal staat!!!