Ieder kind verdient passend onderwijs


Gast

/ #88

2015-06-27 21:26

Mijn zoon zit nu in het gewone onderwijs, maar hij heeft ADHD.
Vorige week kreeg hij een epileptische aanval na de examenperiode wegens vermoeidheid en uitputting. Zijn reactie: " Ik moet medicijnen nemen waar ik 's nachts geen oog van toe doe, alleen maar omdat leerkrachten willen dat ik stil en rustig ben omdat ze niet weten hoe ze met mij om moeten gaan...vanaf nu luister ik naar mijn lichaam. Als ik moe ben wil ik kunnen slapen...dus mogen ze vanaf nu ook een tegemoetkoming doen van school. Ik slik dat vergif niet meer...Ik kan werken aan mijn ADHD, ik kan er leren mee omgaan...het zou fijn zijn als leerkrachten ook eens rekening met mij hielden...maar het interesseert hen niet. Ze zwaaien met straffen en punten aftrekken, ze maken je belachelijk voor de ganse klas...ze willen gewoon dat ik niet ben wie ik ben. Gewoon omdat ze al zoveel werk hebben." Hij weigert zijn medicatie, en mij stoort het niet , ik kan met hem omgaan, maar het heeft inzet en energie gekost...en het is elke dag opnieuw rekening houden dat de grenzen bewaakt worden. Maar pillen geven aan jongeren omdat...is verkeerd! We moeten leren dat iedereen verschillend is, en kinderen met ADHD hebben net zoveel recht op extra hulp dan anderen...maar ze blijven meestal gewoon in de kou staan!