VERZET WINDMOLENS - Het is nog niet te laat!

Gast

/ #916

2015-05-29 21:04

Ik vind het erg zonde van het vrije uitzocht van de horizon. Een dagje strand is niet leuk meer en je zal de zon niet meer mooi in zee kunnen zien zakken. De hele volgende generatie (onze kinderen) heeft hier nog last van.
Investeer in onderzoek naar andere energiebronnen in plaats van subsidie op windmolens die het zicht belemmeren. Dit zou ook een goed exportproduct voor ons kunnen zijn waar we als Nederland geld mee kunnen verdienen.
De techniek van andere nieuwe energiebronnen zal de techniek van windenergie de komende jaren snel inhalen en dan zit je vast aan windmolens op zee die nog niet afgeschreven zijn, een desinvestering dus. Er zijn nu al veelbelovende ideeën en proefprojecten.
Het onderhoud van windmolens zal erg hoog zijn, hoger nog dan nu verwacht wordt. Kijk maar naar de windmolens bij IJmuiden waar nu al problemen zijn (hechting). Ik spreek vanuit mijn eigen werkervaring dat onderhoud in infrastructuur altijd te laag wordt ingeschat door de overheid. Er zijn altijd onverwachte, niet voorziene situaties.
Het rendement van windmolens zal achteruit gaan met de jaren, waardoor minder energie opgewekt wordt.
Wat is de invloed van windmolens op het weer? Gaat het straks meer waaien en regenen aan de kust zoals ik in een wetenschappelijk artikel heb gelezen? Ik vind dit niet ondenkbaar.
De productie, het plaatsen en onderhouden van windmolens heeft volgens wetenschappelijke artikelen nog meer negatieve effecten op duurzaamheid dan de winst bij opwekking van windenergie. De overheid neemt zichtzelf in de maling dus.
In het buitenland en met name grote landen doen veel minder aan duurzame, alternatieve energie. De winst van duurzame energie in Nederland is dan een druppel op de gloeiende plaat. Kijk maar bijvoorbeeld naar Polen waar ze gewoon de steenkool eerst opmaken. Ze geven ook aan maling aan Europa te hebben op het gebied van duurzame energie.
We kunnen ook (duurzame) energie in buitenland inkopen, bijvoorbeeld Noorwegen of Denemarken waar ze misschien meer mogelijkheden hebben voor opwekken van alternatieve energie en op deze manier onze doelstelling halen.